οι ίδιοι σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στη Φλωρεντία.
Τα ίχνη αυτά βρέθηκαν με τη βοήθεια μικροκαμερών τις οποίες πέρασαν οι ειδικοί μέσα από μια τοιχογραφία του Τζόρτζιο Βαζάρι σε μια αίθουσα του Παλάτσο Βέκιο, της έδρας του δημαρχείου, στη Φλωρεντία.
Οι ειδικοί βρήκαν ίχνη μιας μαύρης μπογιάς του ιδίου είδους με αυτήν που χρησιμοποιήθηκε για την Τζοκόντα.
"Τα στοιχεία αυτά είναι πολύ ενθαρρυντικά. Μολονότι βρισκόμαστε στην προκαταρκτική φάση των ερευνών και υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε για να επιλύσουμε αυτό το μυστήριο, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι ψάχνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση", δήλωσε ο καθηγητής ιστορίας της τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι.
Οι έρευνες αυτές είναι το αποτέλεσμα μελέτης που πραγματοποιεί εδώ και περίπου δέκα χρόνια ο καθηγητής Σερατσίνι, ο οποίος διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Οι ειδικοί σημείωσαν ωστόσο σήμερα ότι η ανακάλυψη αυτή δεν δίνει μια "οριστική" απάντηση και ότι χρειάζεται να γίνουν κι άλλες χημικές αναλύσεις.
Τα ίχνη της "Μάχης του Ανγκιάρι", ενός φρέσκο του 1505, το οποίο δείχνει τη φρίκη του πολέμου και το οποίο ο Λεονάρντο δεν είχε το χρόνο να τελειώσει, χάθηκαν γύρω στα τέλη του 16ου αιώνα.
Ωστόσο η τοιχογραφία αυτή είχε γίνει πολύ γνωστή καθώς καλλιτέχνες όπως ο Ρούμπενς είχαν εμπνευστεί από αυτήν ή την είχαν αναπαραγάγει.
Οι υψηλότερες πολιτιστικές αρχές της Φλωρεντίας, μεταξύ των οποίων το Οπιφίτσιο ντέλε Πιέτρε Ντούρε, διάσημο ινστιτούτο ερευνών και αποκατάστασης ζωγραφικών έργων, με τη στήριξη του δημάρχου Ματέο Ρέντζι, είναι πεπεισμένες ότι ο Βαζάρι ζωγράφισε το 1563 τη "Μάχη του Μαρτσιάνο", που κοσμεί τους τοίχους του Παλάτσο Βέκιο, καλύπτοντας το φρέσκο του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
dete.gr