Mε πληθυσμικά και περιβαλλοντικά - κυκλοφοριακά κριτήρια θα
χορηγούνται οι νέες άδειες ταξί, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο
πολυνομοσχέδιο Βορίδη.
Αυτή η ρύθμιση πυροδοτεί νέο πόλεμο ανάμεσα στους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες ταξί. Στο πολυνομοσχέδιο...
περιλαμβάνονται κι άλλα άρθρα, τα οποία ικανοποιούν κλαδικά αιτήματα των αυτοκινητιστών ΚΤΕΛ και των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως.
Ειδικότερα, όσον αφορά τον κλάδο των ταξί, το σχέδιο νόμου υιοθετεί σημαντικό μέρος του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος του Δ. Ρέππα και τον μαθηματικό τύπο που αυτό προέβλεπε για την έκδοση νέων αδειών ταξί.
Ο συγκεκριμένος τύπος εμπλουτίζεται με συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, τα οποία θα επιτρέπουν στους περιφερειάρχες ανά δύο χρόνια να καθορίζουν τον αριθμό των νέων αδειών ταξί.
Ωστόσο, οι συντελεστές αυτοί αναμένεται να κάνουν απαγορευτική την έκδοση αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου παρατηρείται κορεσμός και να επιτρέπουν τη χορήγηση καινούργιων αδειών μόνο στην περιφέρεια.
Πάντως, οι νέες άδειες θα προκύπτουν έπειτα από μελέτες που θα εκπονεί συμβούλιο επιστημόνων με τη συμμετοχή οργάνων της διοίκησης.
Στις προθέσεις του υπουργείου Μεταφορών είναι να αυξηθούν άμεσα οι άδειες ταξί στις περιφέρειες (πλην Αττικής - Θεσσαλονίκης) και να καταργηθεί το μεταβατικό διάστημα των 4 μηνών που προβλέπει το νομοσχέδιο για την έκδοση νέων αδειών.
Στην Αττική προβλέπεται να λειτουργούν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, χωρίς ωστόσο να καταργηθούν οι υφιστάμενες άδειες. Πάντως, με απόφαση του περιφερειάρχη ο αριθμός αυτός θα μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί κατά 1 ταξί, φτάνοντας δηλαδή στα 1,5 έως 3,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Σήμερα, σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου, η αναλογία αυτή είναι 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Στη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας τίθεται ως όριο το 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, το «+1, -1» θα ισχύσει και για την περιφέρεια.
Στις γκρίζες ζώνες του νομοσχεδίου, όπως δημοσιεύουν τα Νέα, περιλαμβάνονται και τα ειδικά μισθωμένα οχήματα.
Βάσει του νέου σχεδίου, το οποίο ανατρέπει πλήρως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου Ραγκούση, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συμβατικά ταξί, στα οποία όμως θα προστεθούν και τα οχήματα 5-9 θέσεων που θα εκτελούν μεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίμετρο (θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο) και με προσυμφωνημένο μίσθωμα, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία.
Τα συγκεκριμένα οχήματα θα λειτουργούν με άδειες σημερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.
Πρόκειται για ρύθμιση σε πλήρη αντίθεση με τις επιδιώξεις των ξενοδόχων της χώρας, οι οποίοι είχαν ζητήσει από τον κ. Ραγκούση να δοθούν νέες άδειες για οχήματα 7-9 θέσεων, που θα εξυπηρετούσαν κυρίως τις τουριστικές μετακινήσεις.
Αυτή η ρύθμιση πυροδοτεί νέο πόλεμο ανάμεσα στους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες ταξί. Στο πολυνομοσχέδιο...
περιλαμβάνονται κι άλλα άρθρα, τα οποία ικανοποιούν κλαδικά αιτήματα των αυτοκινητιστών ΚΤΕΛ και των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως.
Ειδικότερα, όσον αφορά τον κλάδο των ταξί, το σχέδιο νόμου υιοθετεί σημαντικό μέρος του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος του Δ. Ρέππα και τον μαθηματικό τύπο που αυτό προέβλεπε για την έκδοση νέων αδειών ταξί.
Ο συγκεκριμένος τύπος εμπλουτίζεται με συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, τα οποία θα επιτρέπουν στους περιφερειάρχες ανά δύο χρόνια να καθορίζουν τον αριθμό των νέων αδειών ταξί.
Ωστόσο, οι συντελεστές αυτοί αναμένεται να κάνουν απαγορευτική την έκδοση αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου παρατηρείται κορεσμός και να επιτρέπουν τη χορήγηση καινούργιων αδειών μόνο στην περιφέρεια.
Πάντως, οι νέες άδειες θα προκύπτουν έπειτα από μελέτες που θα εκπονεί συμβούλιο επιστημόνων με τη συμμετοχή οργάνων της διοίκησης.
Στις προθέσεις του υπουργείου Μεταφορών είναι να αυξηθούν άμεσα οι άδειες ταξί στις περιφέρειες (πλην Αττικής - Θεσσαλονίκης) και να καταργηθεί το μεταβατικό διάστημα των 4 μηνών που προβλέπει το νομοσχέδιο για την έκδοση νέων αδειών.
Στην Αττική προβλέπεται να λειτουργούν 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, χωρίς ωστόσο να καταργηθούν οι υφιστάμενες άδειες. Πάντως, με απόφαση του περιφερειάρχη ο αριθμός αυτός θα μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί κατά 1 ταξί, φτάνοντας δηλαδή στα 1,5 έως 3,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Σήμερα, σύμφωνα με μελέτη του Πολυτεχνείου, η αναλογία αυτή είναι 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Στη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας τίθεται ως όριο το 1,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, το «+1, -1» θα ισχύσει και για την περιφέρεια.
Στις γκρίζες ζώνες του νομοσχεδίου, όπως δημοσιεύουν τα Νέα, περιλαμβάνονται και τα ειδικά μισθωμένα οχήματα.
Βάσει του νέου σχεδίου, το οποίο ανατρέπει πλήρως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου Ραγκούση, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συμβατικά ταξί, στα οποία όμως θα προστεθούν και τα οχήματα 5-9 θέσεων που θα εκτελούν μεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίμετρο (θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο) και με προσυμφωνημένο μίσθωμα, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία.
Τα συγκεκριμένα οχήματα θα λειτουργούν με άδειες σημερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.
Πρόκειται για ρύθμιση σε πλήρη αντίθεση με τις επιδιώξεις των ξενοδόχων της χώρας, οι οποίοι είχαν ζητήσει από τον κ. Ραγκούση να δοθούν νέες άδειες για οχήματα 7-9 θέσεων, που θα εξυπηρετούσαν κυρίως τις τουριστικές μετακινήσεις.