στις κατακερματισμένες δεξιότητες, για την είσοδο χορηγών στα σχολεία. Είναι μοχλός για τη νομιμοποίηση των απολύσεων με «κριτήρια», για το «νέο» καλλικρατικό σχολείο της διαφοροποίησης.
Πιο συγκεκριμένα, η «αξιολόγηση» γίνεται μέσω διαφορετικών ερωτηματολογίων που θα διανεμηθούν σε διευθυντές, γονείς, μαθητές. Οι ερωτήσεις καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα: πηγές χρηματοδότησης (δημόσιες- ιδιωτικές), καταγραφή προσλήψεων – απολύσεων – εργασιακών σχέσεων – κατόχων ή μη πιστοποιητικών διδακτικής επάρκειας, «καινοτομία», «επιμόρφωση» – «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών, βαθμός αποκέντρωσης – αυτονομίας σχολείου, αναλυτικά προγράμματα – διδακτικές μέθοδοι, διαφοροποίηση προγραμμάτων σπουδών κ.ο.κ.
Το πρόγραμμα P.I.S.A. και η υλοποίησή του δεν αποτελεί μόνο εργαλείο για να συντάσσει ο Ο.Ο.Σ.Α. εκθέσεις που παρουσιάζουν την ελληνική εκπαίδευση σε χαμηλή θέση. Ιδίως στις σημερινές συνθήκες πηγαίνει πακέτο με τη σχεδιαζόμενη «αξιολόγηση»-χειραγώγηση που οδηγεί στο σχολείο της αγοράς και της ημιμάθειας, που οδηγεί στις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Καλούμε τους συναδέλφους:
Να μην υλοποιήσουν αυτό το δήθεν αθώο ερευνητικό πρόγραμμα.
Να αντιδράσουν στο όποιο κλίμα απειλών ή εκφοβισμού.
Να ακυρώσουν στην πράξη, με βάση και τη σχετική απόφαση της Ο.Λ.Μ.Ε. (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=2501), κάθε προσπάθεια «αξιολόγησης».
Στα σχολεία που θα γίνει απόπειρα υλοποίησης του P.I.S.A., παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων, κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας κατά τις ώρες διεξαγωγής του προγράμματος.
Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας
portalpierias.gr