tromaktiko: Άνοδος 8% στην αξία των υπηρεσιών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Άνοδος 8% στην αξία των υπηρεσιών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις



Αύξηση 8% παρουσίασε η αξία της εγχώριας αγοράς των υπηρεσιών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις το 2010, έναντι του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με έρευνα... της ICAP.

Η ζήτηση των συγκεκριμένων υπηρεσιών προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τραπεζικό κλάδο.

Ειδικότερα, στην ελληνική αγορά, οι υπηρεσίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις παρέχονται πλέον βάσει του Νόμου 3758/2009 (ΦΕΚ 68/Α/5.5.2009), από συγκεκριμένες εταιρείες ειδικού σκοπού (20 επιχειρήσεις βάσει του σχετικού μητρώου). Οι εταιρείες αυτές έχουν ως αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και ουσιαστικά απαρτίζουν, από την πλευρά της προσφοράς, την αγορά των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Οι υπηρεσίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με τη χρονική διάρκεια της καθυστέρησης της κάθε ληξιπρόθεσμης οφειλής.

Η ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, οι οποίες χρησιμοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των πελατών (π.χ. τράπεζες) των εταιρειών του εξεταζόμενου κλάδου. Οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις απευθύνονται κατά κύριο λόγο στον χρηματοπιστωτικό κλάδο (τράπεζες) και στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών (κυρίως εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας).

Σχετικά με την πορεία και τη διάρθρωση της αγοράς, η διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου, τόνισε ότι η εξεταζόμενη αγορά είναι εντάσεως εργασίας και από την πρωτογενή έρευνα στις επιχειρήσεις του κλάδου προκύπτει ότι περίπου το 90% του προσωπικού των εταιρειών αποτελείται από "πράκτορες" (agents), ενώ μόλις το 10% από διοικητικό προσωπικό.

Το 90% της ζήτησης των εξεταζόμενων υπηρεσιών προέρχεται από τον τραπεζικό κλάδο, το 7% από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ενώ μόλις το 3% σχετίζεται με απαιτήσεις επιχειρήσεων λοιπών κλάδων.

Από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό δώδεκα (12) αντιπροσωπευτικών επιχειρήσεων του κλάδου παρατηρείται ότι, το σύνολο του ενεργητικού τους αυξήθηκε κατά 26,8% το 2010/09 και τα συνολικά ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 18% περίπου την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος παρουσίασαν άνοδο περίπου 44% και τα μικτά κέρδη κατά 17,2% την ίδια περίοδο. Οι μεταβολές αυτές είχαν σαν συνέπεια την σημαντική αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών το 2010.
pelop.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!