Όλοι οι αρχαιολόγοι που κλήθηκαν στην Αστυνομία για να γνωμοδοτήσουν σχετικά, αποφάνθηκαν αρνητικά για την γνησιότητά της. Έτσι, αν οι διωκτικές αρχές δεν είχαν προλάβει να συλλάβουν τα άτομα, που είχαν το άγαλμα στην κατοχή τους, οι υποψήφιοι αγοραστές θα το αγόραζαν ως γνήσιο.
Άγνωστο είναι όμως, αν πρόφθασαν να αναρωτηθούν, πώς μια Κόρη θα μπορούσε να πωληθεί, έστω και παράνομα, αντί 500.000 ευρώ _τόσα ζητούσαν οι κάτοχοί της_ τη στιγμή που η πραγματική αξία ενός τέτοιου αγάλματος μπορεί να φθάνει και τα 100 εκατομμύρια. Τόσο ο καθηγητής κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης όσο και οι αρχαιολόγοι και συντηρητές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου όμως που είδαν αυτό το έργο αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για κίβδηλο.
Εκ πρώτης όψεως πάντως το άγαλμα ήταν αρκετά πειστικό, καθώς έχει κατασκευασθεί μάλλον από τεχνητό λίθο. Αλλωστε είναι και πολύ βαρύ. Στη συνέχεια όμως διαπιστώθηκε ότι η Κόρη φέρει τα ίδια ακριβώς σημάδια θραύσης με το πρωτότυπο ενώ απουσιάζουν τα τμήματα που λείπουν και από το πρωτότυπο: Το αριστερό χέρι δηλαδή και το κάτω τμήμα του γλυπτού. Σημαντικό είναι εξάλλου το γεγονός, ότι πανομοιότυπες Κόρες δεν υπήρχαν στην αρχαιότητα, δεδομένου ότι ήταν αναθήματα συγκεκριμένων γυναικών στην παρθένο Αθηνά, ούτε αντίγραφά τους είχαν γίνει τα μεταγενέστερα χρόνια π. χ. στην Ρωμαϊκή εποχή.
Η γνήσια Πεπλοφόρος Κόρη (520 π. Χ.) βρέθηκε το 1886 στο Ερέχθειο της Ακρόπολης τεμαχισμένη σε τρία κομμάτια. Είναι φιλοτεχνημένη σε παριανό μάρμαρο, έχει ύψος περίπου 1,20 μ. ενώ διασώζει ακόμη ίχνη της αρχικής διακόσμησής της, που ήταν ιδιαίτερα πλούσια. Την ιδιαίτερη ονομασία της έλαβε από τα ενδύματά της, συγκεκριμένα το δωρικό, μάλλινο πέπλο που καλύπτει το ιωνικό λινό και πλισέ ιμάτιό της.
Το κίβδηλο έργο πάντως δεν έχει φθάσει ακόμη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όπου μεταφέρονται όλα τα κατασχεθέντα αρχαία.
erroso.blogspot.com