Εως το τέλος του έτους φιλοδοξούν ερευνητές του Ινστιτούτου Μεταφορών ότι θα διατεθεί στην αγορά εφαρμογή η οποία θα ενημερώνει τους γονείς, μέσω...
κινητού τηλεφώνου, πότε επιβιβάζεται και αποβιβάζεται το παιδί τους από το σχολικό. Το συγκεκριμένο εγχείρημα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Σουηδικό Ινστιτούτο Μεταφορών και παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Μεταφορών που οργανώθηκε στην Αθήνα. Στόχος των ερευνητών είναι με τη χρήση μιας σειράς τεχνολογιών να καταστεί εφικτή η παρακολούθηση όλης της πορείας του παιδιού από το σπίτι προς το σχολείο και αντίστροφα...
Κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους 250 παιδιά και τραυματίζονται 350.000 παιδιά σε όλη την Ευρώπη πηγαίνοντας προς το σχολείο και επιστρέφοντας από αυτό. «Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα ατυχήματα δεν σημειώνονται όταν τα παιδιά είναι μέσα στο σχολικό, αλλά στην προσπάθειά τους να φτάσουν στο σχολικό ή κατά την επιβίβαση και αποβίβαση», εξήγησε ο κ. Ευ. Μπεκιάρης, καθηγητής στο ΕΜΠ και διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών.
Εκτός από την ειδοποίηση των γονέων για την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών στα σχολικά, το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδικό σύστημα για τις ζώνες ασφαλείας στα σχολικά -αντίστοιχο με αυτό των καινούριων Ι. Χ. αυτοκινήτων- που θα ειδοποιεί τον οδηγό εάν το παιδί δεν έχει δεμένη τη ζώνη ασφαλείας.
Παράλληλα, περιλαμβάνει ειδικό πρόγραμμα για το πώς θα σχεδιάζονται τα δρομολόγια και πού θα πραγματοποιούνται οι στάσεις καθώς, όπως επεσήμανε ο κ. Μπεκιάρης, «σήμερα τα δρομολόγια και οι στάσεις επιλέγονται τυχαία, αγνοώντας πολλές φορές παράγοντες όπως είναι οι επικίνδυνες στροφές στον δρόμο». Οι ερευνητές σχεδιάζουν ταυτόχρονα ένα σύστημα το οποίο θα μπορεί να συνεργάζεται με υφιστάμενες εφαρμογές τηλεματικής -όπου αυτές υπάρχουν- ενημερώνοντας τον οδηγό για το εάν το παιδί πλησιάζει στη στάση ώστε να το περιμένει. Τα παιδιά θα έχουν είτε στην τσάντα τους είτε ενσωματωμένα στο κινητό τηλέφωνό τους ειδικό τσιπ, το οποίο θα «επικοινωνεί» με τα οχήματα και θα μπορεί να ενημερώνει τους γονείς μέσω μηνύματος για την επιβίβαση ή όχι του παιδιού. Τα οχήματα θα διαθέτουν επίσης οπτικό σήμα που θα ενημερώνει τους άλλους οδηγούς ότι το σχολικό πρόκειται να πραγματοποιήσει στάση.
Εξοπλισμός
Σχολιάζοντας τον νέο νόμο που επέβαλε αύξηση του ορίου ηλικίας των σχολικών λεωφορείων στα 27 από τα 23 χρόνια που ίσχυε μέχρι πρότινος, ο κ. Μπεκιάρης υποστήριξε ότι το μεγάλο πρόβλημα με τα σχολικά λεωφορεία στη χώρα μας δεν είναι η ηλικία τους αλλά ο εξοπλισμός τους. «Θα πρέπει για παράδειγμα να υπάρχει έλεγχος της ταχύτητας των σχολικών, να εξοπλιστούν με κόφτες που δεν θα τους επιτρέπουν να αυξάνουν ταχύτητα και να είναι υποχρεωτικές οι ζώνες ασφαλείας σε όλα τα σχολικά λεωφορεία», εξήγησε ο κ. Μπεκιάρης.
pentapostagma.gr