σε πρωτοφανείς για τα χρονικά κινήσεις κατά του προσωπικού του. 6 αδικαιολόγητες απολύσεις με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς ίχνος νομικής διαδικασίας εξέπληξαν το υπαλληλικό προσωπικό της επιχείρησης με την ταχύτητα που διενεργήθηκαν. Απολύσεις με μοναδική δικαιολογία «υπεράριθμο προσωπικό», «οικονομική εξυγίανση», «προβληματική επιχείρηση». Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι το προσωπικό με σχέση εξαρτημένης εργασίας με την επιχείρηση είναι περί τα 70 άτομα με προϋπηρεσία από 10 έως 30 χρόνια.
Οι παραπάνω αναφερόμενες απολύσεις έλαβαν χώρα το τελευταίο 15μερό του Μαρτίου με το ΔΣ του ΚΤΕΛ να ευαγγελίζεται και νέες κατά το 1ο 15μερο του Απριλίου. Οι «υπό απόλυση» υπάλληλοι ενημερώθηκαν για την απόλυση τους ακριβώς ΜΙΑ μέρα πριν αυτή γίνει, με την επίδοση σε αυτούς «κοινοποίηση απόλυσης» από δικαστικό επιμελητή. Εδώ ας μας επιτραπεί μια σύντομη ιστορική αναδρομή στις υποχωρήσεις που έκαναν οι υπάλληλοι της επιχείρησης και στην διαχείριση τους από την εκάστοτε Διοίκηση του εν λόγω ΚΤΕΛ.
Η Χαλκιδική ως τόπος είναι αμιγώς τουριστική και ο τουρισμός αποτελεί την βασική πηγή εσόδων της, αυτό ασφαλώς εννοείτε και για το ΚΤΕΛ της. Η τουριστική περίοδος καλύπτει πλήρως τους 3 καλοκαιρινούς μήνες και στην περίπτωσή μας, σχεδόν το 60% των οικονομικών στοιχείων του εν λόγω Κτελ. Τους εναπομείναντες 9 μήνες το χρόνο το ΚΤΕΛ εκτελεί τακτικά δρομολόγια προς όλη την Χαλκιδική και το μεγαλύτερό μέρος των Μισθωμένων Μαθητικών Δρομολογίων εξυπηρετώντας μαθητές της 1βάθμιας και 2βάθμιας εκπαίδευσης. Το μέσο κόστος μετακίνησης ανά μαθητή, σύμφωνά με το Ινστιτούτο Μεταφορών, στο Νομό Χαλκιδικής ανέρχεται στα 1000 έως 1500 ευρώ ετησίως όταν ο νόμος καθορίζει πολύ μικρότερο κόστος ανά μαθητή. Ο όγκος των συνολικά μεταφερόμενων μαθητών είναι περί τις 2500-3000!
Η δύναμη του ΚΤΕΛ σε λεωφορεία και προσωπικό έχει, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, ως εξής: 32 λεωφορεία επί συνόλου 54 ιδιόκτητων (και άλλα 10 περίπου ιδιοκτησίας της επιχείρησης) που οδηγούνται από τους Ιδιοκτήτες τους και 70 υπάλληλοι οδηγοί, εισπράκτορες, ελεγκτές, εκδότες και σταθμάρχες που απασχολούνται με καθεστώς συμβάσεων μονιμότητας και αορίστου χρόνου σε οργανικές θέσεις της επιχείρησης. Επίσης κατά την καλοκαιρινή περίοδο προσλαμβάνεται έκτακτο προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου συνήθως 3 ή 4 μηνών. Τα στοιχεία που παρατέθηκαν μπορούν άνετα να διασταυρωθούν στους αρμόδιους φορείς και σε καμία περίπτωση δεν δηλώνουν «οικονομική δυσχέρεια» στο έργο της επιχείρησης.
Τώρα όσον αφορά τους εργαζόμενους, επί σειρά ετών, εν γνώσει τους και έχοντας την καλή διάθεση να προσφέρουν στην ομαλότερη και οικονομικότερη λειτουργία της επιχείρησης κατά την καλοκαιρινή περίοδο δέχτηκαν «καλή την πίστη» επέκταση του ωραρίου εργασίας τους, σταθερά ρεπό σε μέρες μη αιχμής, άρνηση χορήγησης αδειών κατά την θερινή περίοδο (όταν ο νομός ορίζει ότι το 60% του προσωπικού πρέπει να παίρνει την ετήσια κανονική του άδεια το καλοκαίρι), ανοχή σε παραβάσεις κανόνων από Ιδιοκτήτες-Οδηγούς ως προς την συμπεριφορά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, κτλ. Και αυτό που εισέπραξαν ως αποτέλεσμα της καλής διάθεσης και της ανεκτικότητας που επέδειξαν τόσα χρόνια ήταν απολύσεις, απειλές για παράνομες μειώσεις μισθών (χωρίς νομική υπόσταση), προσπάθειες για επιβολή «εκ περιτροπής» εργασίας (για χρονική περίοδο από 6 έως και 9 μήνες), καταπάτηση δικαιωμάτων από ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις, κτλ. Επίσης να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια βάσει μεθοδευμένου σχεδίου δεν επαναπροσλαμβάνονται υπάλληλοι σε θέσεις άλλων που είτε συνταξιοδοτήθηκαν ή αποχώρησαν για άλλους λόγους. Παρόλα τα παραπάνω η εν λόγω επιχείρηση διακηρύσσει δια των εκπροσώπων της οικονομική δυσχέρεια και πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω προσωπικού!
Αντίθετα τώρα, αν και η επιχείρηση επικαλείται τα παραπάνω, προχωράει σε αγορά αυτοκινήτων, ανέγερση σταθμού με δικά της κεφάλαια, εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της και του εξοπλισμού που διαθέτουν, 3 φορές αναβάθμιση των εκδοτικών μηχανημάτων εντός των οχημάτων και των σταθμών, 2 φορές ίδρυση και συγκρότηση Τουριστικού Γραφείου με κεφάλαια της επιχείρησης και ότι αυτό συνεπάγεται (αγορά τουριστικών λεωφορείων, προσωπικό, κτλ).
Εν κατακλείδι, και βάσει των στοιχείων που παρατίθενται οι ισχυρισμοί της εν λόγω επιχείρησης καταρρίπτονται από τις δικές της πράξεις και επενδύσεις και τα αίτια ή λόγοι απόλυσης του προσωπικού πρέπει να αναζητηθούν αλλού και όχι στην ύπαρξη του προσωπικού. Είναι πασιφανές η ύπαρξη μεθοδευμένου σχεδίου με άγνωστες «ρίζες» και σκοπούς για την σταδιακή εξάλειψη του υπάρχοντος προσωπικού.
Η οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα δεν πρέπει να αποτελέσει μοχλό πίεσης σε ομάδες ή μεμονωμένους εργαζόμενους με σκοπό το επιπλέον κέρδος. Αυτό πάει να επιβάλει ο εργοδότης με θεμιτά ή και αθέμιτα μέσα προφασιζόμενος μέτρα όπως τα παραπάνω.
Οι απολυμένοι υπάλληλοι και οι λοιποί εργαζόμενοι στην εταιρία με την επωνυμία ΚΤΕΛ Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ζητούν την συμπαράσταση όλων μας στον αγώνα για την δικαίωση των αιτημάτων τους, την άρση των παράνομων απολύσεων και την επιστροφή σε καθεστώς νομιμότητας της επιχείρησης με μοναδικό σκοπό τη συνέχιση του κοινωνικού έργου που έχει απολεσθεί με σκοπό το κέρδος εις βάρος του κύριου ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ της επιχείρησης, του ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ!
respentza.blogspot.com