tromaktiko: Ανακοίνωση του σωματείου της wind για τον ΟΜΕΔ & τις συνθήκες εργασίας στα τηλεφωνικά κέντρα

Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Ανακοίνωση του σωματείου της wind για τον ΟΜΕΔ & τις συνθήκες εργασίας στα τηλεφωνικά κέντρα



Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της Μεσολάβησης στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διατησίας (Ο.ΜΕ.Δ), στον οποίo είχε προσφύγει η διοίκηση της WIND.
Δεν υπήρξε μεσολαβητική πρόταση από την πλευρά της Μεσολάβησης, παρά μόνο μια έκθεση όπου διατυπώνει τις θέσεις του σωματείου μας και της εργοδοτικής πλευράς και δηλώνει την αδυναμία για πρόταση κοινής αποδοχής.

Εμείς ως ΔΣ του σωματείου μείναμε σταθεροί σ’ αυτά που είχαμε αποφασίσει στη Γενική Συνέλευση, ότι δηλαδή δεν αποδεχόμαστε να χαρακτηριστεί η επιχείρηση που εργαζόμαστε ως κοινής ωφέλειας. Η διοίκηση της WIND επέμεινε στο να χαρακτηριστεί η επιχείρηση ως κοινής ωφέλειας και απαίτησε 274 άτομα ως προσωπικό ασφαλείας.

Σίγουρα θα μπορούσε η εξέλιξη να είναι καλύτερη, δηλαδή να έπαιρνε σαφή θέση η μεσολάβηση πως η WIND δεν είναι επιχείρηση κοινής ωφέλειας. Όμως και αυτή η εξέλιξη μας δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας να υπερασπιστούμε, τις θέσεις εργασίας, τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας μας, με τους όρους που θα αποφασίσουμε στις Γενικές μας Συνελεύσεις και με χρήση της στάσης εργασίας και της απεργίας, ως δυναμικών και αποτελεσματικών μορφών δράσης που μπορούν να διασφαλίσουν τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων σ’ αυτές, χωρίς περιορισμούς.

Πρέπει να επισημάνουμε πως αυτή η αδυναμία πρότασης από την πλευρά της μεσολάβησης, ήταν προϊόν και της προσπάθειας που καταβάλλαμε ως σωματείο, με τις περιοδείες ενημέρωσης σε όλα τα κτήρια της εταιρίας, με τη Γενική Συνέλευση, αλλά κυρίως με την στάση εργασίας και τη συγκέντρωση που πραγματοποιήσαμε στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ, την ημέρα της συζήτησης της υπόθεσης. Αξίζει για ακόμα φορά, να τονίσουμε την συμβολή των αλληλέγγυων σωματείων και συλλογικοτήτων, καθώς και των εκπροσώπων των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργάνων. Αν η συμμετοχή μας στην κινητοποίηση ήταν πολυπληθέστερη, θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο ευνοϊκή η πρόταση για το σωματείο μας. Ας το πάρουμε υπόψη μας για το μέλλον.

Έχοντας αυτή την πολύτιμη παρακαταθήκη, οφείλουμε να οργανώσουμε τις δράσεις μας για αρκετά από αυτά που συμβαίνουν, στην επιχείρηση της WIND.

Εδώ και καιρό ακούγονταν φήμες για ενδεχόμενη ανάθεση εργασιών της εταιρίας σε εργολάβους (outsourcing). Έπαψαν πλέον να είναι φήμες και έγιναν πράξη, αφού κομμάτι εργασίας του τμήματος της Εξυπηρέτησης Πελατών και συγκεκριμένα του Customer Care Outbound που ασχολείται και με την επαναφορά πελατών που θέλουν να διακόψουν τα συμβόλαιά τους (saving) με την WIND, παραχωρήθηκε στην Teleperformance. Σε υπόμνημά μας ως ΔΣ προς το HR στις 18/1/2012 ζητούσαμε να ακυρωθεί η τροποποίηση των στόχων, να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και να επανέλθουν οι εργασίες του τμήματος, που έχουν παραχωρηθεί στην Teleperfomance. Αντί λοιπόν οι εργασίες να επανέλθουν, δίνονται απλόχερα και νέες σημαντικές δουλειές, όπως η επαναφορά πελατών (saving) στον εργολάβο και επαναφέρουν από τον εργολάβο, εργασία μικρότερης σπουδαιότητας όπως το well come. Είναι φανερό πως προωθούν τις σημαντικές εργασίες στον εργολάβο και τις δευτερεύσας σημασίας, τις διατηρούν στην WIND, απαξιώνοντας την εργασία των συναδέλφων μας. Επιβεβαιώθηκε με το παραπάνω η απειλή που ξεστόμισε τότε στέλεχος του τμήματος, για να πείσει τους συναδέλφους να αποδεχτούν την αναθεώρηση των στόχων και το πλήρωσε με απώλεια της εργασίας του.

Η υπηρεσία καταλόγου που είχε δοθεί το καλοκαίρι του 2009 στην Teleperfomance και ακολούθως στην Αλβανία, τώρα έχει παραχωρηθεί στην ICAP. Το τμήμα που καταχωρεί και αρχειοθετεί τα συμβόλαια των πελατών – συνδρομητών και ανήκει στο CRC, εδώ και ένα χρόνο έχει παραχωρηθεί σε εργολαβική εταιρία και η εργασία εκτελείται στο κτήριο της WIND στην Μεταμόρφωση. Φαίνεται όμως ξεκάθαρα πως οι διευθυντές των τμημάτων και η διοίκηση της WIND δεν ενδιαφέρονται για την ποιοτικότερη εργασία αλλά για την φθηνότερη εργασία. Πόσο μάλιστα όταν δέχονται να συνεργάζονται με εργολαβικές εταιρίες που προσφέρουν φθηνότερα κόστη, γιατί έχουν διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις στους χώρους εργασίας τους, γιατί καθυστερούν μήνες την πληρωμή δεδουλευμένων, γιατί υποχρεώνουν σε 10ωρα και 12ωρα χωρίς αμοιβή υπερωριών, γιατί καταστρατηγούν συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας. Για τους λόγους αυτούς επιρεάζεται και η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται όπως αυτές, γεγονός εμφανές από τα παράπονα πελατών που καταφθάνουν στο τμήμα Επυπηρέτησης Πελατών.




Αντίστοιχες φήμες για ανάθεση εργασιών ακούγονται και για άλλα τμήματα της εταιρίας.

Ήδη τις εργασίες συντήρησης του αναβαθμισμένου δικτύου το έχει αναλάβει η HUAWEI, ενώ υπάρχει το ειδικευμένο τμήμα το RTO του ΝΟΜ με αποδεδειγμένη εμπειρία, τεχνογνωσία και ποιοτική εργασία. Η μόνιμη δε, παρουσία εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, από τεχνικές εταιρίες συνεργαζόμενες με τη Wind, δημιουργεί περαιτέρω προβληματισμούς και ανησυχίες για τις διαθέσεις της διοίκησης, σχετικά με την διαχείριση θεμάτων δικτύου.

Στο τμήμα Technical Customer Support του Fixed & IP Network που ασχολούνται με την σταθερή τηλεφωνία και το internet,με πρόσχημα τον αυξημένο φόρτο εργασίας αντί για προσλήψεις προσωπικού, έχουμε την μεταφορά εργαζομένων από την Teleperfomance που διεκπεραιώνουν εργασίες του τμήματος. Οι εργαζόμενοι αυτοί ήρθαν ως προσωρινοί, ήταν 3 (τρεις) μέχρι πριν ένα μήνα και πλέον έχουν αυξηθεί στους 8(οκτώ). Η αντιθεσή μας δεν είναι με τους συναδέλφους από την εργολαβική εταιρία, αλλά με την διοίκηση της εταιρίας που δεν προσλαμβάνει τους συγκεκριμένους συναδέλφους, ως υπαλλήλους WIND. Έτσι, μετατρέπει σιγά-σιγά την εργασία του τμήματος σε εργολαβία. Αυτό φυσικά συμβαίνει γιατί οι συνάδελφοι της Teleperfomance έχουν μισθούς χαμηλότερους.

Την κατάσταση αυτή συμπληρώνει η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω του μειωμένου προσωπικού σε όλα τα τμήματα. Το προσωπικό της εταιρίας είναι πλέον 1300 άτομα ενώ πέρσι στην αρχή του 2011 ήμασταν 1400. Ο εξαναγκασμός των συναδέλφων σε παραιτήσεις, έχει μετατρέψει σε φρίκη την εργασία για τους εναπομείναντες συναδέλφους. Η πίεση γίνεται όλο και πιο έντονη. Στο τμήμα της Εξυπηρέτησης Πελατών παρά τις διαρκείς υποσχέσεις της διοίκησης πως το ημίωρο διάλειμμα θα παρέχεται προς το μέσο του ωραρίου, συνεχίζεται η παραβίασή του με ευθύνη προϊσταμένων και διευθυντών. Επίσης, προϊστάμενοι και διευθυντές συνεχίζουν τις προκλητικές και απαξιωτικές συμπεριφορές προς τους συναδέλφους. Στο τεχνικό τμήμα, διευθυντής απευθυνόμενος σε συναδέλφους τους έλεγε, πως σε δυο-τρεις μήνες θα έχουμε ατομικές συμβάσεις εργασίας στην επιχείρηση. Σε άλλα τεχνικά τμήματα της εταιρίας όπως το Fixed TCS, όπου η εργασία γίνεται με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών, οι συνάδελφοι δουλεύουν 7, 8 και πολλές φορές περισσότερες ημέρες συνεχώς χωρίς ρεπό, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Όλο αυτό το κλίμα, που διαμορφώνεται και ενισχύεται από την επίθεση κυβέρνησης-εργοδοτών-ΕΕ και ΔΝΤ, δεν μπορεί να μας εφησυχάσει. Χρειάζεται να είμαστε σε ετοιμότητα, γιατί η εργοδοσία της WIND θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί την δυσμενή για εμάς νομοθεσία, για να μειώσει κι άλλο το κόστος εργασίας, αυξάνοντας τα κέρδη της. Οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι θα γίνουν ακόμα πιο πιεστικοί. Αυτό σημαίνει πιο έντονη εντατικοποίηση, προσπάθεια για ατομικές συμβάσεις εργασίας ώστε να καταργηθεί στην πράξη η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πίεση για παραιτήσεις σε όσους δεν αντέχουν τους εξοντωτικούς ρυθμούς εργασίας, απολύσεις, εργολαβίες και πολλά άλλα.

Η πορεία αυτή δεν είναι προδιεγραμμένη και φυσικά μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με επιτυχία.Με έναν όρο: Να είμαστε ενωμένοι και να συμμετέχουμε στην συλλογικότητα μας, στο σωματείο μας, στις συνελεύσεις και στις δράσεις.

Τότε θα είμαστε δυνατοί και θα μπορούμε να υπερασπιστούμε τις θέσεις εργασίας
και την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση.

Χρειάζεται όμως συλλογική και προσωπική αντίσταση.

 Να απορρίψουμε κάθε συζήτηση με τους προϊσταμένους, τους διευθυντές ή το HR για ατομικές συμβάσεις εργασίας και μειώσεις μισθών.

 Να απορρίψουμε κάθε ενδεχόμενο παραίτησης. Δεν θα σωθούμε από τα λίγα χρήματα της αποζημίωσης, γιατί είναι απίθανο να ξαναβρούμε εργασία και αν τυχόν τα καταφέρουμε οι όροι (μισθός, ώρες εργασίας, εντατικοποίηση) θα είναι ακόμα χειρότεροι.

 Να διεκδικήσουμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Να υπερασπιστούμε τα διαλείμματα, τα ρεπό και να τα επιβάλλουμε αν δεν μας τα δίνουν.

 Να απαIτήσουμε τη διακοπή παραχώρησης των εργασιών μας σε εργολάβους, καθώς και την επιστροφή όσων έχουν ήδη ανατεθεί σε αυτούς(Teleperformance, ICAP, HUAWEI), με την μεταφορά και πρόσληψη ως εργαζομένους στην Wind όσων ατόμων απαιτούνται για τη διαχείριση του όγκου εργασίας, με προτεραιότητα αυτών που ήδη εργάζονται στις εργολαβικές εταιρίες.

 Να προσληφθούν ως εργαζόμενοι στην WIND οι συνάδελφοι που εργάζονται στα κτήρια της επιχείρησης και παρέχουν εργασία για την εταιρία.

Για όλα τα παραπάνω θα χρειαστούν αγώνες πολύ μεγαλύτεροι σε διάρκεια, συμμετοχή και αποφασιστικότητα, από αυτούς που κάναμε το προηγούμενο διάστημα. Πρέπει να τα προετοιμάσουμε στις σκέψεις μας ώστε να παραμερήσουμε κάθε αναστολή.

Ως ΔΣ του σωματείου, για να στηρίξουμε αυτή την συλλογική προσπάθεια, θα ξεκινήσουμε περιοδείες ενημερώσεων και συζητήσεων σε όλα τα κτήρια της εταιρίας. Στις ενημερώσεις –συζητήσεις χρειάζεται η συμμετοχή όλων σας, ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις για όλα όσα περιγράψαμε, αλλά και πολλά άλλα που δεν γνωρίζουμε. Είναι απαραίτητη αυτή η διαδικασία, ώστε να πετύχουμε καλύτερη επικοινωνία αλλά, και για να χτίσουμε ακόμη πιο δυνατή την ενότητά μας στις δύσκολες μέρες που έρχονται.

Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων ΤΙΜ (WIND) -ΠΑ.Σ.Ε.ΤΙΜ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!