Ξεκινώντας από τις παραλαβές νεότευκτων, το επόμενο διάστημα αναμένεται η Blue Star Ferries να παραλάβει από τα Κορεάτικα ναυπηγεία DSME, το αδερφό του «Blue Star Delos», το «Blue Star Patmos».
Το νέο πλοίο θα έχει ελαφρώς διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά από το αδερφό του καθώς θα έχει περισσότερες καμπίνες για νυχτερινούς πλόες, και αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου.
Όμως, οι συγκυρίες κάτω από τις οποίες έρχεται το καράβι είναι πολύ δύσκολες καθώς το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί από 10% έως και 20% σε μερικές γραμμές και ταυτόχρονα το κόστος των καυσίμων έχει εκτιναχθεί και οι τράπεζες έχουν κόψει τις χρηματοδοτήσεις.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα νεότευκτο συμβατικό πλοίο πρέπει να έχει πληρότητα 50% για να καλύψειμόνο το κόστος των καυσίμων. Αίνιγμα, ωστόσο παραμένει η γραμμή που θα δρομολογηθεί το πλοίο και ποιες αλλαγές θα επιφέρει στα δρομολόγια των υπολοίπων πλοίων.
Παράλληλα με τις παραλαβές έχουμε και τις δρομολογήσεις πλοίων από ξένες εταιρείες σε ελληνικά λιμάνια.
Η μεγάλη τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία, TurYol, θα δραστηριοποιηθεί φέτος στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου με το Αϊβαλί με το πλοίο «Midili», το οποίο μετονομάστηκε σε «Lesvos». Μαζί με αυτό θα δρομολογηθούν και τα πλοία της εταιρείας «Kaptan Sevket» και «Enabircan».
Η δεύτερη ξένη εταιρεία είναι ο όμιλος GRIMALDI, μητρική εταιρεία, πλέον, της ΜΙΝΟΑΝ LINES. Ο όμιλος ρίχνει στη μάχη της Αδριατικής 2 σύγχρονα πλοία με τα σινιάλα της GRIMALDI LINES. Ο λόγος για τα «Sorrento» και «Eurocargo Ravenna»
To πρώτο πλοίο είναι ναυπήγησης 2003 και θα δρομολογηθεί στη γραμμή Ελλάδας –Ιταλίας, μεταξύ Μπρίντιζι -Ηγουμενίτσας -Πάτρας, η οποία θα εξυπηρετεί εμπορευματικές μεταφορές και επιβάτες, ενώ κατά τη θερινή περίοδο, η νέα αυτή γραμμή θα συνδέει επιπλέον και το νησί της Κέρκυρας, σε εβδομαδιαία βάση.
Το δεύτερο πλοίο είναι το νεότευκτο Ο/Γ«Eurocargo Ravenna», το οποίο θα εγκαινιάσει τη νέα γραμμή Κόρινθο –Πάτρα –Κατάνια –Γένοβα. Το πλοίο θα εκτελεί ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως με επιστροφή. Παράλληλα, οι Μινωικές γραμμές ενισχύουν τη παρουσία τους στη γραμμή της Αγκώνας με τρίτο πλοίο, το «Europa Pallas».
Από την άλλη πλευρά, στην Αδριατική έκαναν την εμφάνιση τους και οι κατασχέσεις. Ο λόγος για τα δύο αδερφά πλοία, που διαχειριζόταν η VENTOURIS FERRIES, τα «Olympus» και «Αqua Hercules», τα οποία ταξίδευαν με τα σινιάλα της ΝΕΛ σε γραμμές Ελλάδας –Ν. Ιταλίας.
Τα δύο πλοία κατασχέθηκαν στο λιμάνι του Μπάρι λόγω οικονομικών υποχρεώσεων σε λιμενικές αρχές και όχι μόνο. Αναμένεται η κατάσχεση και άλλου πλοίου της Αδριατικής τις επόμενες μέρες άλλης ελληνικής εταιρείας, αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο την ελληνική παρουσία στην Αδριατική.
Τη δρομολόγηση πλοίων και από ελληνικές εταιρείες θα δούμε το φετινό καλοκαίρι. Ήδη αυτή τη περίοδο ετοιμάζονται τα Ε/Γ –Ο/Γ «Ζάκυνθος 1», της ΑΝΕΖ και «Παναγία Σκαδένη», της ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ Ν.Ε.
Το πρώτο πλοίο ύστερα από 5 χρόνια αδράνειας επαναδρομολογείται στα Επτάνησα, ενώ το δεύτερο θα εξυπηρετήσει γραμμές των Δωδεκανήσων αλλά και σύνδεση με τη Τουρκία. Επιπρόσθετα, αυτές τις μέρες έρχεται από τη μακρινή Κορέα και έκτο πλοίο για να δρομολογηθεί με τη σειρά του και αυτό στα Επτάνησα.
Τέλος, τη παράσταση έκλεψε η Sea Jets, η οποία ύστερα από δικαστική διαμάχη κέρδισε το ε/γ –ο/γ ταχύπλοο «Master Jet», πρώην «Snaefell», ενώ στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας φαίνεται να ολοκλήρωσε την αγορά ενός ακόμη πλοίου. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το ε/γ –ο/γ ταχύπλοο «Scorpio», ναυπήγησης 1999 στα ιταλικά ναυπηγεία FINCANTIERI.
Tο πλοίο έχει μήκος 145 μέτρα, αναπτύσσει ταχύτητα έως 40 κόμβους, ενώ έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 1.800 επιβάτες και 460 ι.χ. Το πλοίο θα δρομολογηθεί σε 12μηνη βάση ως συμβατικό Ε/Γ –Ο/Γ, εξυπηρετώντας κάποια γραμμή του Αιγαίου καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
theseanation.gr