tromaktiko: «Τρόμος» για τις ακτές της Ηλείας

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

«Τρόμος» για τις ακτές της Ηλείας



Αγωνιά η Ηλεία για τις ακτές της μετά το ναυάγιο φορτηγού πλοίου στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ζακύνθου- Κυλλήνης, που άφησε πίσω του ένα νεκρό και τρεις αγνοούμενους.
Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε χθες τα ξημερώματα, θέτοντας σε συναγερμό όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ενώ πλέον και οι αρχές του Νομού Ηλείας βρίσκονται σε επιφυλακή για το ενδεχόμενο ρύπανσης των ακτών, καθώς κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι θα γίνει εάν τα καύσιμα του πλοίου μολύνουν τη θαλάσσια περιοχή.

Πέταξαν φωτοβολίδες

Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τη 1 χθες τα ξημερώματα και δεν χρειάστηκαν ούτε πέντε λεπτά για να αναποδογυρίσει το πλοίο και να βυθιστεί, παίρνοντας μαζί του και τέσσερις ανθρώπους.

Πρόκειται για το Φ/Γ «EROL SENKAYA» σημαίας Τουρκίας με πλήρωμα δέκα αλλοδαπούς Τουρκικής υπηκοότητας, το οποίο είχε αποπλεύσει το βράδυ της Παρασκευής από το Λιμάνι της Ζακύνθου, με φορτίο 2.200 τόνους χύμα πυρηνόξυλο- ελαιοπυρήνα, με προορισμό την Τουρκία.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι το πλοίο οδηγήθηκε σε ναυάγιο λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χρόνος αντίδρασης, ούτε για να εκπέμψει S.O.S. το πλήρωμα.

Ήταν γύρω στις 1:15 τα ξημερώματα, όταν έγιναν αντιληπτές φωτοβολίδες και αμέσως ειδοποιήθηκαν τα Λιμεναρχεία Ζακύνθου και Κυλλήνης. Το πλοίο εκείνη την ώρα βρισκόταν μεταξύ Ζακύνθου και Κυλλήνης, μεταξύ των περιοχών Βασιλικού και Αρκουδίου, 13 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Κυλλήνης, όταν άρχισε να παίρνει κλίση και χρειάστηκαν μόλις πέντε λεπτά για να ανατραπεί μέσα στο νερό.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η μεταφορά πυρηνόξυλου- ελαιοπυρήνα, είναι το πιο επικίνδυνο φορτίο, καθώς είναι ένα φορτίο ?χύμα? που μπορεί να μετακινηθεί πολύ εύκολα και στη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμάται ότι μετακινήθηκε προς τη μία πλευρά του πλοίου, με αποτέλεσμα με πολύ μικρό κυματισμό να αναποδογυρίσει.

Όταν έγιναν αντιληπτές οι φωτοβολίδες, σήμανε συναγερμός στα Λιμεναρχεία της Ζακύνθου και της Κυλλήνης, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε και το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης.

Νεκρός ο πλοίαρχος

Εκείνη την ώρα στην περιοχή βρισκόταν τυχαία για περιπολία το ναυαγοσωστικό του Λιμεναρχείου Κατακόλου, το οποίο εντόπισε και περισυνέλεξε έξι ναυαγούς- μέλη του πληρώματος , οι οποίοι προφανώς την ώρα της βύθισης βρισκόντουσαν στο κατάστρωμα και πρόλαβαν να πέσουν στη θάλασσα.

Οι ναυαγοί μεταφέρθηκε στο Λιμεναρχείο Ζακύνθου και από εκεί στο Κέντρο Υγείας για την παροχή πρώτων βοηθειών και όπως διαπιστώθηκε είναι καλά στην υγεία τους, ενώ αμέσως ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό τεσσάρων αγνοουμένων. Στις έρευνες συμμετέχουν πέντε πλωτά Λ.Σ. ? ΕΛ.ΑΚΤ., ελικόπτερο Λ.Σ., ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα αεροσκάφος του FRONTEX, ένα ελικόπτερο Σούπερ Πούμα, κλιμάκιο αποτελούμενο από έξι άνδρες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και έξι παραπλέοντα σκάφη.

Αργά χθες το μεσημέρι η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής εντόπισε και περισυνέλεξε νεκρό, τον πλοίαρχο η σορός του οποίου μεταφέρθηκε στη Ζάκυνθο και μέχρι χθες το βράδυ συνεχίζονταν οι έρευνες για τον εντοπισμό των υπολοίπων τριών αγνοουμένων, του Ύπαρχου δηλαδή, ενός ναύτη και ενός λιπαντή.

Σε επιφυλακή για τη ρύπανση

Από την πρώτη στιγμή οι Λιμενικές αρχές, πέραν των ερευνών για τον εντοπισμό των αγνοουμένων, βρίσκονται σε επιφυλακή και για το ενδεχόμενο εντοπισμού θαλάσσιας ρύπανσης.

Όπως ανέφερε ο λιμενάρχης της Κυλλήνης κ. Γιώργος Σταθόπουλος, ο οποίος από τα πρώτα λεπτά που έγινε γνωστό το συμβάν είναι επί ποδός, ανέφερε ότι έχουν ενημερωθεί όλοι οι Δήμαρχοι του Νομού για το ενδεχόμενο θαλάσσιας ρύπανσης, προκειμένου να βρίσκονται σε επιφυλακή.

«Ο κίνδυνος είναι πάντα υπαρκτός» είπε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα ?Πατρίς? ο κ. Σταθόπουλος, παρά το γεγονός ότι μέχρι χθες το βράδυ δεν είχε εντοπιστεί κάτι, ωστόσο οι έλεγχοι είναι συνεχείς.

Παράλληλα, το βυθισμένο πλοίο φυλάσσεται πλέον από σκάφη του Λιμενικού, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο πρόσκρουσης άλλου πλεούμενου και μέχρι χθες παρέμενε άγνωστο πώς θα γίνει η μεταφορά του από το σημείο, κάτι που θα αποφασιστεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία σε συνεργασία με το ΓΕΝ.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!