Εκανα προσπάθεια να μεταφράσω τις λέξεις του τίτλου στην Αγγλική γλώσσα αλλά και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές γλώσσες, και το αποτέλεσμα ήταν να βρω αντίστοιχες λέξεις, οι οποίες να...
αποδίδουν ελάχιστα ή και καθόλου κατά κυριολεξία τίς αρετές οι οποίες εμπεριέχονται και μεταφέρουν, αυτές οι Ελληνικές λέξεις.
Αλληλεγγύη:
Solidarity : αλληλεγγύη, στερεότητα, ευστάθεια, συναδελφικότητα, στερεότης fellowship : υποτροφία, αδελφότητα, συντροφιά, αλληλεγγύη, συναδελφότητα, υφηγεσία
Ματαιοδοξία:
Vanity : ματαιοδοξία, ματαιότητα, κενοδοξία, ματαιότης, αυταρέσκεια, ματαιοφροσύνη
Vainglory : ματαιοδοξία, κενοδοξία, ματαιότης, ματαιότητα
Αμιλλα : rivalry, competition
Φιλότιμο : Pride : υπερηφάνεια, υπεροψία
Αξιοσημείωτο είναι ότι για την Ελληνική λέξη “φιλότιμο” δεν υπάρχει αντίστοιχη στις Ευρωπαϊκές γλώσσες και είναι προφανές ότι η έννοια η οποία εμπεριέχεται στην λέξη αποδίδεται απο τούς Ευρωπαίους “περιφραστικά” ή σε κάποιους λαούς, δεν υφίσταται καθόλου ώς μέτρο αρετής, ώς μέτρο κουλτούρας ενός λαού.
Η γλώσσα, γραπτή ή προφορική, Ιστορικά, εκτός από μέσον επικοινωνίας, αποτελεί και το μέσον, το οποίο περιγράφει και μεταφέρει το αποτέλεσμα της εγκεφαλικής δραστηριότητος του ανθρώπου, επομένως και του πολιτισμού του.
Ποιος ο λόγος για τον οποίον αναφέρομαι στην γλώσσα, την κουλτούρα, και γενικά στην αναγκαιότητα “έκφρασης” του λαού μας, με έναν πιό “πολύπλοκο” ίσως και πιο δύσκολα κατανοητό, κατ’άλλους, τρόπο.
Είναι προφανές ότι η μεγάλη καλλιέργεια του πνεύματος και των γραμμάτων Ιστορικά, απο τον λαό μας, απαιτούσε και πιό “πλούσια” γλώσσα ή αλλιώς ένα πιό πλήρες “εργαλείο” με το οποίο θα επικοινωνούσαν, θα διαλογίζοντο και θα μετέφεραν επακριβώς το αποτέλεσμα αυτής της πνευματικής επεξεργασίας-δραστηριότητος.
Η εξελικτική διαδικασία συμπλήρωσε τα όποια κενά στο “δρόμο” της επιβίωσης του Έθνους μας.
Το φιλότιμο ως ποιοτικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης αποτελεί αρετή για την κουλτούρα του Έλληνα και έτσι αναγνωρίζεται από την Ελληνική κοινωνία.
Δεν συμβαίνει το ίδιο ως φαίνεται και για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές κοινωνίες, ή τουλάχιστον δεν εμφανίζεται στον ίδιο βαθμό και ως γενικό ποιοτικό κοινωνικό χαρακτηριστικό, διότι ως μη ενταγμένο στην βασική κουλτούρα τους, ως χαρακτηριστικό αρετής, δεν συμπεριλαμβάνεται στους κώδικες δεοντολογίας και συμπεριφοράς των πολιτικών τους.
Και βέβαια ο θυμόσοφος λαός μας υπογραμμίζοντας αυτήν την έλλειψη του φιλότιμου σε άνθρωπο ή σε μια κοινωνία ή σε έναν “πολιτικό”, αντιδρά με την “λαϊκή ρήση”, “Από τότε που ανακαλύφθηκε η συγνώμη χάθηκε το φιλότιμο”.
Παρακάτω παραθέτω την δήλωση της Christine Lagarde, :
“As I have said many times before, I am very sympathetic to the Greek people and the challenges they are facing. That`s why the IMF is supporting Greece in its endeavor to overcome the current crisis and return to the path of economic growth, jobs and stability. An important part of this effort is that everyone should carry their fair share of the burden, especially the most privileged and especially in terms of paying their taxes. That is the point I was emphasizing when I spoke to the Guardian newspaper as part of a broader interview some time ago.”
Και η μετάφρασή του κειμένου :
Όπως έχω πει πολλές φορές, συμπαθώ πάρα πολύ τον ελληνικό λαό, και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν (σ.σ. οι Ελληνες πολίτες). Για το λόγο αυτό το ΔΝΤ υποστηρίζει την Ελλάδα, με το εγχείρημα να ξεπεράσει τη σημερινή κρίση και να επιστρέψετε στη διαδρομή της οικονομικής ανάπτυξης, απασχόλησης, της σταθερότητας. Ένα σημαντικό μέρος της προσπάθειας αυτής είναι ότι όλοι θα πρέπει να φέρουν τους δίκαιο μερίδιο των βαρών, ιδιαίτερα οι πιο προνομιούχοι και ιδιαίτερα από την άποψη της αποπληρωμής των φόρων των. Αυτό είναι το σημείο το οποίο έδωσα ιδιαίτερη έμφαση, όταν μίλησα στην εφημερίδα Guardian ως μέρος μιας ευρύτερης συνέντευξη πριν από αρκετό καιρό.
Οφείλω όμως μία παρατήρηση στην δήλωσή της :
H φτώχεια κ. Christine Lagarde, δεν είναι φυσικό φαινόμενο, δεν είναι ούτε βροχή, ούτε θεομηνία, πολύ περισσότερο καύσωνας. Η φτώχεια είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς του άνθρώπου σε άνθρωπο, είναι αποτέλεσμα εφαρμογής “πολιτικών” φτωχοποίησης λαών, όπως αυτήν την οποίαν εφαρμόζετε εσείς, και αυτοί τούς οποίους εκπροσωπείτε.
Εσείς την δημιουργήσατε την "Αφρική", και τώρα “δήθεν” σας έπιασε ο πόνος για τα παιδάκια του Νίγηρα, εσείς την δημιουργήσατε και στην Ελλάδα.
Ολος ο “πολιτισμός” για τον οποίον υπερηφανεύεστε και τον οποίον απολαμβάνετε ανέξοδα, ξεκίνησε από εδώ.
Οφείλετε λοιπόν, να σέβεστε αυτήν την χώρα!
αποδίδουν ελάχιστα ή και καθόλου κατά κυριολεξία τίς αρετές οι οποίες εμπεριέχονται και μεταφέρουν, αυτές οι Ελληνικές λέξεις.
Αλληλεγγύη:
Solidarity : αλληλεγγύη, στερεότητα, ευστάθεια, συναδελφικότητα, στερεότης fellowship : υποτροφία, αδελφότητα, συντροφιά, αλληλεγγύη, συναδελφότητα, υφηγεσία
Ματαιοδοξία:
Vanity : ματαιοδοξία, ματαιότητα, κενοδοξία, ματαιότης, αυταρέσκεια, ματαιοφροσύνη
Vainglory : ματαιοδοξία, κενοδοξία, ματαιότης, ματαιότητα
Αμιλλα : rivalry, competition
Φιλότιμο : Pride : υπερηφάνεια, υπεροψία
Αξιοσημείωτο είναι ότι για την Ελληνική λέξη “φιλότιμο” δεν υπάρχει αντίστοιχη στις Ευρωπαϊκές γλώσσες και είναι προφανές ότι η έννοια η οποία εμπεριέχεται στην λέξη αποδίδεται απο τούς Ευρωπαίους “περιφραστικά” ή σε κάποιους λαούς, δεν υφίσταται καθόλου ώς μέτρο αρετής, ώς μέτρο κουλτούρας ενός λαού.
Η γλώσσα, γραπτή ή προφορική, Ιστορικά, εκτός από μέσον επικοινωνίας, αποτελεί και το μέσον, το οποίο περιγράφει και μεταφέρει το αποτέλεσμα της εγκεφαλικής δραστηριότητος του ανθρώπου, επομένως και του πολιτισμού του.
Ποιος ο λόγος για τον οποίον αναφέρομαι στην γλώσσα, την κουλτούρα, και γενικά στην αναγκαιότητα “έκφρασης” του λαού μας, με έναν πιό “πολύπλοκο” ίσως και πιο δύσκολα κατανοητό, κατ’άλλους, τρόπο.
Είναι προφανές ότι η μεγάλη καλλιέργεια του πνεύματος και των γραμμάτων Ιστορικά, απο τον λαό μας, απαιτούσε και πιό “πλούσια” γλώσσα ή αλλιώς ένα πιό πλήρες “εργαλείο” με το οποίο θα επικοινωνούσαν, θα διαλογίζοντο και θα μετέφεραν επακριβώς το αποτέλεσμα αυτής της πνευματικής επεξεργασίας-δραστηριότητος.
Η εξελικτική διαδικασία συμπλήρωσε τα όποια κενά στο “δρόμο” της επιβίωσης του Έθνους μας.
Το φιλότιμο ως ποιοτικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης αποτελεί αρετή για την κουλτούρα του Έλληνα και έτσι αναγνωρίζεται από την Ελληνική κοινωνία.
Δεν συμβαίνει το ίδιο ως φαίνεται και για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές κοινωνίες, ή τουλάχιστον δεν εμφανίζεται στον ίδιο βαθμό και ως γενικό ποιοτικό κοινωνικό χαρακτηριστικό, διότι ως μη ενταγμένο στην βασική κουλτούρα τους, ως χαρακτηριστικό αρετής, δεν συμπεριλαμβάνεται στους κώδικες δεοντολογίας και συμπεριφοράς των πολιτικών τους.
Και βέβαια ο θυμόσοφος λαός μας υπογραμμίζοντας αυτήν την έλλειψη του φιλότιμου σε άνθρωπο ή σε μια κοινωνία ή σε έναν “πολιτικό”, αντιδρά με την “λαϊκή ρήση”, “Από τότε που ανακαλύφθηκε η συγνώμη χάθηκε το φιλότιμο”.
Παρακάτω παραθέτω την δήλωση της Christine Lagarde, :
“As I have said many times before, I am very sympathetic to the Greek people and the challenges they are facing. That`s why the IMF is supporting Greece in its endeavor to overcome the current crisis and return to the path of economic growth, jobs and stability. An important part of this effort is that everyone should carry their fair share of the burden, especially the most privileged and especially in terms of paying their taxes. That is the point I was emphasizing when I spoke to the Guardian newspaper as part of a broader interview some time ago.”
Και η μετάφρασή του κειμένου :
Όπως έχω πει πολλές φορές, συμπαθώ πάρα πολύ τον ελληνικό λαό, και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν (σ.σ. οι Ελληνες πολίτες). Για το λόγο αυτό το ΔΝΤ υποστηρίζει την Ελλάδα, με το εγχείρημα να ξεπεράσει τη σημερινή κρίση και να επιστρέψετε στη διαδρομή της οικονομικής ανάπτυξης, απασχόλησης, της σταθερότητας. Ένα σημαντικό μέρος της προσπάθειας αυτής είναι ότι όλοι θα πρέπει να φέρουν τους δίκαιο μερίδιο των βαρών, ιδιαίτερα οι πιο προνομιούχοι και ιδιαίτερα από την άποψη της αποπληρωμής των φόρων των. Αυτό είναι το σημείο το οποίο έδωσα ιδιαίτερη έμφαση, όταν μίλησα στην εφημερίδα Guardian ως μέρος μιας ευρύτερης συνέντευξη πριν από αρκετό καιρό.
Οφείλω όμως μία παρατήρηση στην δήλωσή της :
H φτώχεια κ. Christine Lagarde, δεν είναι φυσικό φαινόμενο, δεν είναι ούτε βροχή, ούτε θεομηνία, πολύ περισσότερο καύσωνας. Η φτώχεια είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς του άνθρώπου σε άνθρωπο, είναι αποτέλεσμα εφαρμογής “πολιτικών” φτωχοποίησης λαών, όπως αυτήν την οποίαν εφαρμόζετε εσείς, και αυτοί τούς οποίους εκπροσωπείτε.
Εσείς την δημιουργήσατε την "Αφρική", και τώρα “δήθεν” σας έπιασε ο πόνος για τα παιδάκια του Νίγηρα, εσείς την δημιουργήσατε και στην Ελλάδα.
Ολος ο “πολιτισμός” για τον οποίον υπερηφανεύεστε και τον οποίον απολαμβάνετε ανέξοδα, ξεκίνησε από εδώ.
Οφείλετε λοιπόν, να σέβεστε αυτήν την χώρα!