tromaktiko: Η ΝΔ πρέπει να αλλάξει επειγόντως προεκλογική στρατηγική

Κυριακή 20 Μαΐου 2012

Η ΝΔ πρέπει να αλλάξει επειγόντως προεκλογική στρατηγική



Προφανώς τα νέα δημοσκοπικά ευρήματα έχουν προκαλέσει κάποια αισιοδοξία στη ΝΔ, στελέχη της οποίας φαίνεται να πιστεύουν πως με την τακτική της πόλωσης, την καταγγελία του πολιτικού λόγου του Τσίπρα και την διεύρυνση προς τη …Ντόρα και το ΛΑΟΣ θα υπάρξει δημοσκοπική ανάκαμψη και πορεία προς τη νίκη.

Φοβάμαι ότι θα γίνω δυσάρεστος. Κυρίως επειδή τόσο οι δυσμενείς αντιδράσεις στην βάση από την “διεύρυνση” όσο και κάποια δημοσκοπικά ευρήματα δημιουργούν την εντύπωση ότι πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά τα οποία δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται στην Συγγρού.

Για παράδειγμα δείτε τον πίνακα 24 της τελευταίας δημοσκόπησης της Metron Analysis. Τι παρατηρούμε; Στις ηλικίες που υπάρχουν περισσότεροι αναποφάσιστοι για τη ΝΔ ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ισχυρότερος. Δείτε τα ποσοστά της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στις ηλικίες 18-24, 25-34, και 35-44 και μετά πηγαίνετε στην τελευταία στήλη με τους “αναποφάσιστους” και θα καταλάβετε τι λέω.

Με λίγα λόγια: ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ισχυρότερος εκεί που η ΝΔ είναι πιο αδύναμη.

Το έχουν καταλάβει αυτό στην Συγγρού; Τι προτίθενται να κάνουν;

Λυπούμαι, αλλά οι πληροφορίες που λαμβάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα επαναληφθεί μια προεκλογική εκστρατεία όπου το “κομματικό θέλω” θα μετατραπεί ετσιθελικά σε “αίτημα της κοινωνίας” , με τα γνωστά αποτελέσματα. Το “ΝΔ – αυτοδύναμη κυβέρνηση“, για παράδειγμα, ήταν πολιτική επιθυμία και όχι αίτημα της κοινωνίας, η οποία έδειξε πως ανταποκρίνεται σ΄ αυτό στις κάλπες. Το ποσοστό που πήρε η ΝΔ δεν ήταν ούτε το μισό του στόχου της αυτοδυναμίας.

Αντιλαμβάνομαι ότι μόνο ένας μάγος θα μπορούσε να δώσει ικανοποιητικά επικοινωνιακά αποτελέσματα σε μια τόσο σύντομη προεκλογική μάχη. Μήπως όμως η έννοια του “Μετώπου” “Αριστεράς – Δεξιάς”, “Ευρώ – Δραχμής” οδηγήσει σε παρόμοια αποτελέσματα; Επειδή όταν δεν έχεις συσπειρώσει τον δικό σου πόλο, κινδυνεύεις να συσπειρώσεις τον απέναντι χώρο, να τον κάνεις πόλο και να χάσεις. Σε μια στιγμή μάλιστα που το μήνυμα της κάλπης είναι “συνεργασίες”.

Από την άλλη μεριά η πρόταξη της έννοιας της “Ευρώπης” και του “φιλοευρωπαϊκού” στην εκστρατεία της ΝΔ μπορεί να λειτουργήσει απωθητικά για το εκλογικό σώμα, από την στιγμή που οι δυνάμεις της Ευρώπης αντιμετωπίζονται εχθρικά από τους Έλληνες λόγω μνημονίου.

Προτάσεις

Κατά την γνώμη μας το πρώτο που πρέπει να κάνει ο κ. Σαμαράς είναι να μιλήσει ξανά ως εθνικός ηγέτης και όχι ως κομματικός αρχηγός. Να αρχίσει να απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες χωρίς διχαστικά διλήμματα, χωρίς διαχωριστικές γραμμές.

Να ενώνει και όχι να διαιρεί.

Να συνθέτει και όχι να συγκρούεται.

Να εκπέμπει σταθερότητα, σιγουριά και ασφάλεια και όχι θυμό, οργή και αγανάκτηση.

Το δεύτερο φυσικά είναι να ανακτήσει η ΝΔ τον αντιμνημονιακό της χαρακτήρα που δώρισε σε άλλους. Με συγκεκριμένες προτάσεις αλλαγής και επαναδιαπραγμάτευσης του Μνημονίου που να αφορούν συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες.

Τρίτον, η ΝΔ πρέπει να πάψει να εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα. Δεν μπορεί, για παράδειγμα να λέει ότι “θα τα αλλάξει όλα” και ταυτόχρονα να εμφανίζεται σαν “δύναμη σταθερότητας”.

Τέταρτον, αν βασιστεί η προεκλογική καμπάνια σε φοβικά σύνδρομα όπως “Ευρώπη ή δραχμή”, το αποτέλεσμα θα είναι να ταυτιστεί περισσότερο η ΝΔ με το Μνημόνιο, αφού πρώτον η Ευρώπη είναι ταυτισμένη με το Μνημόνιο και δεύτερον όσοι ψήφισαν “αντιμνημονιακά κόμματα” το έκαναν ως προειδοποίηση προς την Ευρώπη να αλλάξει πολιτική.

Αντί των διλημμάτων θα ήταν καλύτερα λοιπόν η ΝΔ να προτάξει το όραμα Σαμαρά για την Ελλάδα (“πως θέλουμε την Ελλάδα”, “η Ελλάδα που θέλουμε”) και να το αντιπαρατάξει στην Ελλάδα που μας οδηγούν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι λοιποί αντιμνημονιακοί.

Αυτά για την ώρα…

“Κλαούζεβιτς”

ΥΓ. Φυσικά τα προηγούμενα δεν αποτελούν παρά σκέψεις και προβληματισμούς. Και μια ευκαιρία για να διατυπώσουν οι …γόνιμοι σε προβληματισμό σχολιαστές του Antinews τις δικές τους προτάσεις με την ελπίδα ότι αυτή την φορά θα εισακουστούν. Αλλιώς.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!