tromaktiko: Γαμπρός, νύφη, καλεσμένοι πήγαν στην εκκλησία, αλλά γάμος δεν έγινε!

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Γαμπρός, νύφη, καλεσμένοι πήγαν στην εκκλησία, αλλά γάμος δεν έγινε!



Απίστευτη ιστορία συνέβηκε σε πόλη της Ηπείρου (δεν γράφουμε σε ποια, γιατί είναι μικρή η κοινωνία και θα φωτογραφήσουμε το ζευγάρι). Γαμπρός και νύφη πήγαν στην εκκλησία κανονικά να στεφανωθούν, παρόντες και οι καλεσμένοι, αλλά ο γάμος δεν έγινε...
Διαπιστώθηκε ότι οι μελλόνυμφοι ήταν πρώτα ξαδέλφια και ο ιερέας δεν προχώρησε στην τέλεση του μυστηρίου... Μάλιστα έγινε και μικροφασαρία. Ύστερα από διαβουλεύσεις γαμπρός και νύφη αποχώρησαν από το ναό χωρίς να έρθουν εις κοινωνίαν γάμου... Η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει τον γάμο μεταξύ συγγενών εξ αίματος εκ πλαγίου ως τετάρτου βαθμού. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν νομικοί, τα εμπόδια τα οποία θέτει ο νόμος αίρονται σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, ο αστικός κώδικας ορίζει ότι «εμποδίζεται ο γάμος σε συγγενείς εξαίματος απεριόριστα» και «σε πλάγια γραμμή ως και τον τέταρτο βαθμό».

Όπως μας εξήγησε δικηγόρος η επίμαχη διάταξη του αστικού κώδικα, βασιζόμενη σε βιολογικούς λόγους, προβάλλει προσκόμματα ως προς την τέλεση γάμου στους γονείς με τα παιδιά, τους παππούδες και τις γιαγιάδες με τα εγγόνια, τους θείους και τις θείες με τα ανίψια τους, τα αδέλφια και τα πρώτα ξαδέλφια, ακόμη και του συζύγου με τα παιδιά του άλλου συζύγου από προηγούμενο γάμο. Και συμπλήρωσε: «Οι δομές της ελληνικής κοινωνίας, όπως έχουν διαμορφωθεί από το παρελθόν μέχρι σήμερα, αποδοκίμαζαν τη σύναψη γάμου μεταξύ συγγενών εξ αίματος και εξ αγχιστείας μέχρι τετάρτου βαθμού εκ πλαγίου και απεριορίστως σε ευθεία γραμμή. Ομως, αυτή η αρχή κάμπτεται σε εξειδικευμένες περιπτώσεις,όπου από τον αρμόδιο μητροπολίτη χορηγείται άδεια για τη σύναψη γάμων και σε δεύτερα εξαδέλφια και πάρα πολύ σπάνια σε πρώτα. Η σχετική διάταξη του Αστικού Κώδικα (1536) λειτουργεί στο πλαίσιο της κοινωνικής προληπτικής πολιτικής,ούτως ώστε να αποφεύγεται η τέλεση γάμων μεταξύ στενών συγγενών.Και όπως προαναφέραμε η άποψη αυτή του νομοθέτη απηχεί στο ακέραιο τις αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας».

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!