Αγία Βαρβάρα- Απομαρμά ουσιαστικά "βγάζει λάδι" μελετητές και εργολάβους επισημαίνοντας ότι η ζημιά που έγινε οφειλόταν σε φυσικά φαινόμενα και εξωγενείς παράγοντες που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν!
Στο μεταξύ το υπουργείο ενέκρινε σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ για να αποκατασταθεί ... η τρίτη κατολίσθηση στην περιοχή του Πανασσού που είχε δημιουργήσει τέραστια κυκλοφοριακά προβλήματα στον υπάρχοντα δρόμο!
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το πόρισμα της επιτροπής που είχε ορίσει το υπουργείο Υποδομών έχει παραδοθεί αρμοδίως και τώρα αναμένεται να δοθεί και στις υπηρεσίες για να δουν επιτέλους πώς θα αντιμετωπιστεί αυτή η μεγάλη καταστροφή στο όρυγμα Β14, που έχει μέτωπο πάνω από 100 μέτρα - εκεί ο δρόμος ...σηκώθηκε - και συνεχώς μεγαλώνει!
Χρειάζονται νέες μελέτες και κυρίως λεφτά για να μπορέσει να αντιμετωπιστεί το θέμα που προέκυψε και ουσιαστικά σταμάτησε το έργο.
Μάλιστα σε συνδυασμό με την κατολίσθηση που έγινε στον Πανασσό και έχει αντιμετωπιστεί ήδη κόντεψε να τινάξει το έργο στον αέρα!
Οι κατολισθήσεις των πρανών ήταν τόσο σοβαρές - στα δύο ορύγματα είναι οι πιο μεγάλες - που όχι μόνο προκάλεσαν τη διακοπή των εργασιών, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο το έργο που ενώ σύμφωνα με το σχέδιο θα παραδιδόταν σε κυκλοφορία τέλος του 2012, τώρα θα χρειαστεί και τεράστιο κόστος και χρόνο για να λυθεί.
Και πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατομμυρίων ευρώ, με προσμονή δεκαετιών κυρίως από την πλευρά της Μεσαράς...
Ειδικά στο όρυγμα Β-14, που είναι αμέσως μετά την Αγία Βαρβάρα και πριν τον Απομαρμά, δεν είναι η πρώτη φορά που είχαμε κατολίσθηση και γι' αυτό είχαν αναγκαστεί να αλλάξουν τις μελέτες! Αλλά και με τη νέα μελέτη υπήρξε ξανά το ίδιο φαινόμενο που τώρα συνεχώς οξύνεται! Ο δρόμος είχε γίνει, τα πρανή είχαν γίνει 1 προς 1, ενώ η αρχική μελέτη προέβλεπε 3 προς 1...
Οι τεχνικοί παραδέχονται ότι το έργο δεν ήταν απολύτως ώριμο να ξεκινήσει, οι μελέτες χρειάστηκαν...νέες μελέτες και τώρα ακόμη συνεχώς γίνονται μελέτες για να προχωρήσει!
Ενώ το δεύτερο κομμάτι από Απομαρμά- Καστέλι έχει προχωρήσει ικανοποιητικά (απομένει η άδεια από την Αρχαιολογία για την ρωμαϊκή έπαυλη για να γίνει η ασφαλτόστρωση), το πρώτο τμήμα έχει πολλά προβλήματα. Τα ήξεραν όλοι, αλλά δεν περίμεναν ίσως ότι θα έβγαιναν σε τόση ένταση.
Το έργο στον Πανασσό
Στο μεταξύ η εκδηλωση αστοχίας - κατολισθησης στην επαρχιακή οδό Αγ. Βαρβαρα – Πανασσός ήταν η τρίτη που συνέβη και χρειάστηκε να εκτελεσθούν εργασίες για την αποκατάσταση του φαινομένου δεδομέ́νου ότι έχει διακοπεί η κυκλοφορία στην επαρχιακη οδό (με Απόφαση της Αστυνομικής Δ/νσης Ηρακλείου) και ζήτησε την έγκριση αυτών σύμφωνα με το άρθρο 56 του Ν.3669/08.
Έτσι, το υπουργείο μόλις προχθές ενέκρινε τη διαδικασία, "εκτέλεση των πρόσθετων επειγουσών εργασιών στο έργο του θέματος, που περιλαμβά́νονται στο συνταχθέντα απο την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ προϋπολογισμό, για την αποκατάσταση Αστοχίας – Κατολίσθησης επί της Επαρχιακής Οδού Αγ. Βαρβάρα – Πανασσός, συνολικής δαπάνης 423.288,45 ευρώ.