Περί παιδείας
Είναι φανερό πιστεύω σε όλους εκείνους τους ανθρώπους οι οποίοι δεν αντιμετωπίζουν επιφανειακά τα πράγματα πως το...
κύριο και ουσιαστικό πρόβλημα της Ελλάδος δεν είναι η οικονομία.
Θεωρώ πως το κύριο και ουσιαστικό πρόβλημα της πατρίδος μας, είναι η έλλειψη παιδείας, ο πνευματικός εξανδραποδισμός μεγάλου τμήματος του ελληνικού λαού, η χαμένη μας ελληνικότητα. Η κατάσταση αυτή δεν εμφανίσθηκε ξαφνικά, αλλά ήταν μια στοχευόμενη πολιτική από τους κυβερνόντες πολιτικούς υπαλλήλους της πλανητικής δικτατορίας αυτούς τους σύγχρονους κατοχικούς μαυραγορίτες ταγμένους στο νεοταξικό δόγμα χτυπήστε του έλληνες στη γλώσσα, στον πολιτισμό, στις αξίες και στην παράδοση τους διότι είναι λαός δυσκολοκυβέρνητος και οι οποίοι μας καλλιέργησαν ένα περιβάλλον επίπλαστης ευδαιμονίας με δανεικά για να τους συντηρούμε με τη σειρά μας στην εξουσία σε ένα φαύλο κύκλο. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα είναι κυρίως που μας οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση.
Εδώ και αρκετά χρόνια στο χώρο της παιδείας, με πολιτική εννοείται προτροπή και καθοδήγηση, αναλαμβάνουν καίριες θέσεις άνθρωποι που είτε εκ πεποιθήσεως έχουν μια εθνομηδενιστική ιδεολογία είτε λειτουργούν ως έμμισθα πιόνια των νεοταξικών κέντρων. Σε κάθε περίπτωση η δράση τους και σε συνδυασμό με ανάλογη δράση πολιτικών, δημοσιογράφων και διαφόρων μη κυβερνητικών οργανώσεων (οι οποίες λαμβάνουν περίεργες χρηματοδοτήσεις από ύποπτα κέντρα), έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση της εθνικής συνείδησης και του φρονήματος ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων. Αν στο ως άνω προσθέσουμε την ελλιπή χρηματοδότηση της παιδείας, τον έντονο τεχνοκρατισμό, την έλλειψη ανθρωπιστικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αλλά και ένα σύστημα από το οποίο απουσιάζει η ευρύτερη καλλιέργεια του πνεύματος, της φαντασίας και της δημιουργικότητας, γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος καθώς οικοδομείται μια κοινωνία σε σαθρά θεμέλια.
Κατόπιν όλων αυτών θα ήθελα να καταθέσω ορισμένες προτάσεις οι οποίες ενδεχομένως θα μπορούσαν να συμβάλλουν με θετικό τρόπο στη βελτίωση της παιδείας
Σχολικά κτίρια
Πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση δηλαδή τα σχολικά κτίρια. Δυστυχώς πολλά από αυτά παρουσιάζουν κατασκευαστικές φθορές με αποτέλεσμα να τα καθιστούν επικίνδυνα για τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Απαιτείται η άμεση επιδιόρθωση των ζημιών τόσο για την προστασία της υγείας όσο και για την ίδια τη μάθηση καθώς ένα όμορφο περιβάλλον σίγουρα καλυτερεύει τη ψυχική διάθεση
Εθνικός ύμνος
Η ανάκρουση του εθνικού ύμνου και η ανύψωση της σημαίας κάθε πρωί δε θα πρέπει να γίνεται απλά ως ένα τελετουργικό γεγονός, αλλά να εντάσσεται στην επιταγή του συντάγματος για την καλλιέργεια της εθνικής συνειδήσεως
Μαθητική αναλογία
Η τωρινή αναλογία εκπαιδευτικού μαθητών είναι 1/25. Βέβαια στην πράξη η αναλογία αυτή σε πολλές περιπτώσεις αλλοιώνεται προς τα πάνω. Θα ήταν προτιμότερο η αναλογία αυτή να γίνει 1/20 ή 1/15 γιατί έχει αποδειχθεί πως όσο μικρότερη είναι αυτή η αναλογία τόσο πιο εύκολη είναι για τον εκπαιδευτικό η διδασκαλία και συνεπώς η μάθηση από τους μαθητές
Ένδυση
Η επαναφορά της σχολικής στολής για όλες της τάξεις θα δώσει περισσότερο ομαδικό πνεύμα και θα εκμηδενίσει τις ταξικές αντιθέσεις μέσα στο σχολείο
Μισθολόγιο εκπαιδευτικών
Ο μισθός των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι ίσος με τους μισθούς των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων του ίδιου εκπαιδευτικού επιπέδου και των ίδιων ετών εργασίας
Ακριτικές περιοχές
Η πατρίδα μας έχει τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα των νησιών, αλλά και την ιδιαιτερότητα των παραμεθόριων περιοχών χέρσων και νησιωτικών λόγω του ότι δεν έχουμε και τους καλύτερους δυνατούς γείτονες. Θα ήταν πολύ χρήσιμο για να αντιμετωπιστεί η σημερινή απουσία εκπαιδευτικών στις περιοχές αυτές να δοθούν φορολογικές ελαφρύνσεις καθώς και η πληρωμή ενός ορισμένου αριθμού εισιτηρίων ετησίως
Συγγραφή βιβλίων
Στη συγγραφή βιβλίων των κλασσικών ή ανθρωπιστικών επιστημών υπεισέρχεται και το ιδεολογικό στοιχείο. Θα ήταν επομένως προτιμότερο η συγγραφή ενός τέτοιου βιβλίου να γίνεται από ανθρώπους διαφορετικών ιδεολογικών τάσεων για μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση, αλλά πάντοτε μέσα στο πλαίσιο που θέτει το σύνταγμα της καλλιέργειας της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως
Εκδόσεις βιβλίων
Καλό θα είναι οι εκδόσεις των σχολικών βιβλίων να γίνονται από όσο το δυνατόν περισσότερους εκδοτικούς οίκους τόσο για να μη δημιουργούνται σχέσεις εξάρτησης μεταξύ πολιτείας και συγκεκριμένων εκδοτικών εταιρειών όσο και για να υπάρξει φθηνότερο κόστος
Παροχή βιβλίων
Η παροχή θα πρέπει να είναι δωρεάν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς επίσης δωρεάν θα πρέπει να είναι και οποιοδήποτε άλλο βοηθητικό υλικό το οποίο χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική διαδικασία
Προσανατολισμός
Η εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια στερείται ανθρωπιστικού χαρακτήρα δημιουργικότητας και φαντασίας με άμεσα αρνητικά αποτελέσματα τόσο στον ίδιο τον άνθρωπο όπως για παράδειγμα τη μειωμένη κριτική σκέψη, αλλά και στην ίδια την κοινωνία όπως για παράδειγμα την έλλειψη αλληλεγγύης. Είναι επιτακτική η ανάγκη επαναφοράς του ανθρωπιστικού χαρακτήρα της δημιουργίας και της φαντασίας στην εκπαίδευση και να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην κλασσική παρά στη θετική παιδεία. Σε αυτή την κατεύθυνση για παράδειγμα θα πρέπει να επανέλθουν τα συγγράμματα διδασκαλίας των μεγάλων ελλήνων λογοτεχνών καθώς και η αρχαία ελληνική γραμματεία, όχι βεβαίως με τον τρόπο που διδάσκεται αλλά με το βαθύτερο ανθρωπολογικό-φιλοσοφικό νόημα των κειμένων αυτών
Τονισμός
Άμεση επαναφορά του πολυτονικού συστήματος γραφής μιας γραφής που ίσχυε επί 2.300 χρόνια από την ελληνιστική περίοδο και καταργήθηκε με ένα άρθρο ενός νόμου για τις συγκοινωνίες. Ότι είναι η αφή για το σώμα είναι ο τονισμός για τη γραφή και κατά επέκταση τη γλώσσα αφού δια του πολυτονικού γίνεται πιο εύληπτη η κατανόηση των λέξεων και των εννοιών
Δεκαπενταμελή
Κατάργηση των δεκαπενταμελών συμβουλίων των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν σε αυτήν την ηλικία που τα παιδιά θα πρέπει να παίζουν και να διαβάζουν, δηλαδή να ζουν σύμφωνα με την ηλικία τους να τους βάζει το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα στο μικρόβιο του κομματισμού και της αντιπαράθεσης
Καταλήψεις
Τα σχολεία και οι πανεπιστημιακές σχολές είναι χώροι μάθησης, δημιουργίας, παραγωγής πολιτισμού και όχι κομματικών αντιπαραθέσεων. Οι μαθητές σχολείων που συμμετέχουν σε καταλήψεις βεβαίως λόγω ηλικίας δεν μπορούν να έχουν κάποια συνέπεια οι γονείς τους όμως θα πρέπει να πληρώσουν τις ζημιές διότι όλα αυτά αποτελούν περιουσία και ιδιοκτησία του ελληνικού λαού. Σε ότι αφορά τις πανεπιστημιακές σχολές οι φοιτητές που συμμετέχουν σε καταλήψεις θα πρέπει αρχικώς να αποβάλλονται για ένα χρόνο και αν το επαναλάβουν δια βίου αποβολή από όλες τις σχολές της χώρας πέρα βεβαίως από την πληρωμή των ζημιών. Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι συμμετέχουν ή ενθαρρύνουν τέτοια φαινόμενα θα πρέπει άμεσα να απολύονται
Διορισμοί
Θα πρέπει να καταργηθεί ο ανόητος θεσμός των αναπληρωτών και ωρομισθίων. Ανόητος και γιατί δεν έχει λογική, αλλά και γιατί εμποδίζει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν ένα σοβαρό προγραμματισμό στη ζωή τους με άμεσο αντίκτυπο στο θεσμό της οικογένειας. Η πολιτεία θα πρέπει κάθε έτος να εντοπίζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες ανά ειδικότητα με βάση την αναλογία εκπαιδευτικού μαθητών 1/15 ή 1/20 και αναλόγως να προχωρεί στους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Το σύστημα του διορισμού θα πρέπει να είναι μικτό 50-50 μεταξύ ΑΣΕΠ και επετηρίδας. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί η δυνατότητα μέσω ΑΣΕΠ να διοριστούν εκπαιδευτικοί άμεσα αλλά και στους υπολοίπους να έχουν τη βεβαιότητα πως μέσα από την επετηρίδα ότι κάποια στιγμή θα διοριστούν. Επίσης θα ήταν καλό οι διορισμοί των εκπαιδευτικών να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στον τόπο καταγωγής ή κατοικίας αυτών
Άσυλο
Η ύπαρξη του ασύλου αποτελεί ντροπή για τη δημοκρατία και πρέπει να καταργηθεί. Αποτελεί ντροπή γιατί είναι σα να λέμε ότι από κάπου ή από κάποιους υπάρχει κίνδυνος να εμποδιστεί η ελεύθερη διάδοση των ιδεών στα πανεπιστήμια πράγμα το οποίο θεωρείται αδιανόητο για μια δημοκρατία. Επίσης ακόμη και στις στοιχειωδώς πολιτισμένες χώρες δεν τίθεται ως δημόσιο θέμα συζήτησης το αν θα πρέπει να επεμβαίνει η αστυνομία σε περιπτώσεις τέλεσης εγκληματικών πράξεων
Ονομασία υπουργείου
Θα πρέπει να επανέλθει η πρότερη ονομασία υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων η οποία ανταποκρίνεται στο σύνταγμα το οποίο ορίζει σαφώς την καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων
Φροντιστήρια
Η ύπαρξη των φροντιστηρίων αποτελεί όνειδος για το εκπαιδευτικό σύστημα, διότι είναι σα να παραδέχεται η πολιτεία ότι δε μπορεί να μορφώσει επαρκώς τα νέα παιδιά. Από την άλλη όμως η απαγόρευσή τους θα επέφερε κοινωνική αναστάτωση διότι θα άφηνε ανέργους χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Επομένως θα πρέπει η κατάργηση να επέλθει σταδιακά με την απενεργοποίησή τους λόγω έλλειψης αντικειμένου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με 2 τρόπους, α) με το διορισμό επιπλέον εκπαιδευτικών για να μειωθεί η αναλογία εκπαιδευτικών μαθητών, β) με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Είσοδος τριτοβάθμιας
Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάθε πανεπιστημιακή σχολή θα ορίζει για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος πόσους πρωτοετείς θα δεχθεί. Αν ο αριθμός των υποψηφίων είναι μικρότερος ή ίσος από τον αριθμό των προτεινόμενων θέσεων οι υποψήφιοι να εισέρχονται χωρίς εξετάσεις. Αν είναι μεγαλύτερος τότε να υπάρχουν εξετάσεις και το εξεταστικό περιεχόμενο να καθορίζεται από την ίδια τη σχολή. Επίσης φοιτητές με κινητικά προβλήματα, χρόνιες παθήσεις, αλλά και φοιτητές προστάτες οικογενειών ή προερχόμενοι από πολύτεκνες οικογένειες θα πρέπει να σπουδάζουν άνευ εξετάσεων στη σχολή της αρεσκείας τους ακόμα και αν αυτές προβλέπονται από τη σχολή
Χρόνος φοίτησης
Θα πρέπει να πάψει να υφίσταται το φαινόμενο με τους αιώνιους φοιτητές. Βεβαίως και θα υπάρχει ένα χρονικό διάστημα 1-2 έτη επιπλέον από τον προβλεπόμενο για κάθε σχολή χρόνο φοίτησης λόγω για παράδειγμα προβλήματος υγείας ή οποιουδήποτε άλλου προσωπικού προβλήματος, αλλά αυτό το χρονικό διάστημα είναι αντικοινωνικό και αντιπαραγωγικό να είναι περισσότερο
Ολοήμερο σχολείο
Είναι ένα καθεστώς το οποίο αποξενώνει τα παιδιά από την οικογένεια. Η οικογένεια είναι το κύτταρο της κοινωνίας και υπάρχει κίνδυνος για τον κοινωνικό ιστό. Συνεπώς το καθεστώς του ολοήμερου σχολείου πρέπει να καταργηθεί
Εκδρομές
Οι εκδρομές θα πρέπει να έχουν όλες εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να γίνονται τακτικότερα για παράδειγμα μια φορά το μήνα. Επισκέψιμοι χώροι θα μπορούσαν να είναι μουσεία, πινακοθήκες, θέατρα, γήπεδα, παραγωγικές μονάδες, πανεπιστημιακές σχολές καθώς και στην ίδια τη φύση
Παιδαγωγική κατάρτιση
Σημασία για έναν εκπαιδευτικό δεν έχει μόνο η καλή γνώση του αντικειμένου του αλλά και η μεταδοτικότητα και η παιδαγωγική προσέγγιση. Για αυτό το λόγο κάθε υποψήφιος εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια θα πρέπει πριν ξεκινήσει τη δουλεία του με κρατική υποτροφία να κάνει μεταπτυχιακό στην παιδαγωγική.
Ξένες γλώσσες
Άμεση κατάργηση όλων των μαθημάτων ξένων γλωσσών στη βασική εκπαίδευση. Πέραν του πρακτικού ότι ποτέ κανένας μαθητής δεν έμαθε ξένες γλώσσες στο σχολείο, η διδασκαλία ξένων γλωσσών σε παιδιά που ακόμη δεν έχουν μάθει καλά την ελληνική γλώσσα οδηγεί τελικώς στην ελλιπή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας λόγω εγκεφαλικής σύγχυσης. Τα αρνητικά αποτελέσματα είναι άμεσα ορατά στην κακή χρήση τόσου του προφορικού όσο και του γραπτού λόγου τόσο στις λανθασμένες γραμματικές-εννοιολογικές συντάξεις όσο και στο λιγοστό αριθμό λέξεων που χρησιμοποιούνται ημερησίως. Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών θα μπορούν να βγαίνουν στη σύνταξη εφόσον έχουν συμπληρώσει τα απαραίτητα χρόνια ή να διορίζονται από το κράτος σε κρατικά τοπικά κέντρα ξένων γλωσσών όπου όμως θα μπορούν να φοιτούν παιδιά τα οποία έχουν συμπληρώσει τη βασική εκπαίδευση
Ιδιωτικά πανεπιστήμια
Δεν ενθουσιάζει πολλούς και όχι άδικα η ιδέα ιδρύσεως ιδιωτικών πανεπιστημίων όπως και ιδιωτικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση διότι η παιδεία είναι ένα κοινωνικό αγαθό. Όμως σε οικονομία ελεύθερης αγοράς δε μπορεί να απαγορεύεται η ίδρυση τους. Έγκειται επομένως στην πολιτεία να φτιάξει τόσο πολύ καλά κρατικά πανεπιστήμια τόσο από άποψη οργάνωσης όσο και από άποψη διδασκαλίας και έρευνας που να καθίσταται άνευ ουσίας η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
Εκπαιδευτική τηλεόραση
Οι συχνότητες στις οποίες εκπέμπουν τα ιδιωτικά κανάλια δεν είναι ιδιωτικές, αλλά κρατικές οι οποίες παραχωρούνται προς χρήση σε ιδιώτες. Θα πρέπει επομένως η πολιτεία να υποχρεώσει τους ιδιωτικούς σταθμούς ημερησίως να προβάλλουν συγκεκριμένες ώρες εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Αθλητισμός
Θα πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη βαρύτητα στον ερασιτεχνικό αθλητισμό στα σχολεία τόσο για την καλή υγεία όσο και για την ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της ψυχικής ευεξίας των νέων ανθρώπων
Τέχνες
Στην προσπάθεια δημιουργίας ανθρώπων πολιτισμένων και με ευαισθησίες θα πρέπει να δοθεί στα σχολεία μεγάλη βαρύτητα και μάλιστα από μικρές ηλικίες στη διάδοση των μαθημάτων μουσικής, εικαστικών και θεάτρου
Εκκλησιασμός
Καλό είναι να γίνεται μια φορά την εβδομάδα όχι όμως απλά από αγγαρεία ως υποχρέωση, αλλά με ενθουσιασμό για μάθηση και βαθύτερη κατανόηση των αξιών της ορθόδοξης πίστης
Επαγγελματικός προσανατολισμός
Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για μια χώρα μεταξύ των άλλων να έχει τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις. Για αυτό αποκτά μεγάλη αξία το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το οποίο δε θα γίνεται απλά για να περνά η ώρα, αλλά μέσα από μια πολυετή προσπάθεια θα γίνεται διερεύνηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων έκαστου μαθητή και ενθάρρυνσή του να ακολουθήσει το συγκεκριμένο δρόμο τόσο για το καλό της κοινωνίας όσο και για τη δική του πρόοδο
Ελληνορθόδοξος πολιτισμός
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια προσπάθεια από ορισμένους είτε λόγω ανοησίας είτε γιατί εξυπηρετούν δόλια αλλότρια συμφέροντα που επιθυμούν το διχασμό των Ελλήνων και κατά επέκταση την αποδυνάμωση της χώρας να διαχωρίσουν την αρχαία Ελλάδα από το Βυζάντιο και την ορθοδοξία. Είναι αλήθεια ότι τους πρώτους βυζαντινούς αιώνες από τους κρατούντες διαπράχθηκαν εγκλήματα κατά τον συμβόλων της αρχαίας Ελλάδας, αλλά και των ανθρώπων που πρέσβευαν την εθνική θρησκεία, όμως οι Έλληνες τα πρώτα χρόνια αποδέχθηκαν με χαρά το χριστιανισμό διότι ουσιαστικά ταυτίζονταν με την ελληνική φιλοσοφία. Για παράδειγμα αν αναγνώσουμε τα 147 δελφικά παραγγέλματα χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή τους θα σχηματίσουμε την εντύπωση πως πρόκειται για περικοπή κάποιου ευαγγελίου. Είναι συνεπώς επιτακτική η ανάγκη δια της εκπαίδευσης γεφύρωσης αυτού του χάσματος που καλλιεργείται από ορισμένους είτε ανόητους είτε πράκτορες δια να δοθεί η πρέπουσα ιστορική πραγματικότητα της αδιάλειπτης συνέχειας του ελληνισμού ανά τους αιώνες
Παρελάσεις
Πολλοί αμφισβητούν το αν πρέπει να γίνονται. Οι παρελάσεις πρέπει να γίνονται τόσο για την απόδοση φόρου τιμής σε εκείνους που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε σήμερα ελεύθεροι όσο και από διδακτικής άποψης διότι στην εκπαίδευση πολλά πράγματα μαθαίνονται και εκτός αίθουσας, Εκείνο το οποίο πρέπει να αλλάξει στις παρελάσεις είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνονται. Δυστυχώς σήμερα πολλά παιδιά τα οποία παρουσιάζουν σωματικές ιδιομορφίες αποκλείονται υπό ένα καθεστώς κοινωνικού ρατσισμού που μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στο ψυχικό κόσμο αυτών των παιδιών, διότι ορισμένοι νομίζουν ότι οι παρελάσεις είναι πασαρέλα. Στις παρελάσεις θα πρέπει να συμμετέχουν όλα τα παιδιά για τους 2 λόγους που αναφέρθηκαν
Μεταφορές
Υπάρχουν παιδιά τα οποία ζουν σε δυσπρόσιτες περιοχές με μικρό πληθυσμό που δεν έχουν σχολεία και αναγκάζονται να μετακινούνται με δικά τους έξοδα ή ακόμα χειρότερα να σταματούν το σχολείο. Η πολιτεία οφείλει να δημιουργήσει σχολεία και αν αυτό δεν είναι εφικτό να πληρώνει τις μεταφορές των μαθητών
Πειραματικά σχολεία
Άμεση κατάργησή τους διότι από τη μια τα παιδιά δε μπορούν να χρησιμοποιούνται ως πειραματικά υποκείμενα και από την άλλη διότι δε νοείται σε μια δημοκρατία να μη δίδονται ίσες ευκαιρίες προόδου σε όλους τους μαθητές
Χρηματοδότηση
Πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό ακόμα και αν απαιτηθεί διπλάσιο ποσοστό του ΑΕΠ πέρα των εκπαιδευτικών αναγκών και της έρευνας στα πανεπιστήμια που θα δίδει τη μέγιστη ερευνητική δυνατότητα στους ερευνητές. Ακούγεται λίγο ακριβή ως πρόταση, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια εκπληκτική επένδυση καθώς θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της οικονομίας διότι η έρευνα είναι από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας, πέρα βεβαίως και της κοινωνικής διάστασης αφού οι επιστήμονες θα μένουν στην πατρίδα μας
Αρχαία γραμματεία
Από συστάσεως του νεοτέρου ελληνικού κράτους εδώ και κοντά 2 αιώνες η πολιτεία δεν έχει αποδώσει ούτε ένα έργο της αρχαίας γραμματείας στη νεοελληνική, πράγμα το οποίο αποτελεί ντροπή. Όλες οι αποδώσεις που υπάρχουν και κυκλοφορούν προέρχονται από ιδιωτική πρωτοβουλία. Ήρθε ο καιρός να αποκατασταθεί αυτή η ιστορική αδικία εις βάρος του εαυτού μας και η πολιτεία να εκδώσει όλη την αρχαία γραμματεία
Γλώσσα
Η γλώσσα είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθρωπίνου πολιτισμού. Η ελληνική γλώσσα μάλιστα είναι η μοναδική νοηματική γλώσσα του πλανήτη καθώς οι ονομασίες των διαφόρων εννοιών και αντικειμένων ανταποκρίνονται στη φύση των εννοιών και αντικειμένων ή αντιστρόφως από την ονομασία των εννοιών και των αντικειμένων μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τη φύση τους. Σε όλες τις άλλες γλώσσες οι ονομασίες είναι συμβατικές. Χαρακτηριστικό αυτό το οποίο είχε πει ο Ρωμαίος φιλόσοφος ο Κικέρων ότι οι θεοί συνδιαλέγονται στην ελληνική γλώσσα. Δυστυχώς το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα παραμελεί και αδιαφορεί για την υπέρτατη και συμπαντική μας γλώσσα πράγμα άλλωστε το οποίο φαίνεται στις λιγοστές λέξεις που χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά μας άλλα και εν είδη πιθηκισμού και συνδρόμου κατωτερότητας στην ολοένα και αυξανόμενη χρήση ξενικών λέξεων και εκφράσεων. Ο Πλάτωνας έλεγε πως η κακή χρήση της γλώσσας προκαλεί διασάλευση του λογικού και η γλωσσολογική πολιτική που ακολουθείται μπορεί να έχει ολέθρια για τον ελληνισμό αποτελέσματα αν δε σταματήσει άμεσα. Θα πρέπει οπωσδήποτε να επανέλθουν στα σχολεία οι μεγάλοι έλιωνες λογοτέχνες η αρχαία γραμματεία καθώς και η επαναφορά του πολυτονικού συστήματος γραφής
Οικουμενικός ελληνισμός
Στην ιστορία υπήρξαν πολλοί κατακτητές και όλοι μισήθηκαν από τους κατακτημένους διότι έσπειραν το θάνατο και την καταστροφή για να εκμεταλλευτούν τους ανθρώπους και να αυξήσουν τα πλούτη τους καθότι όπως είχε πει και ο Σωκράτης οι άνθρωποι είναι δέσμιοι της σάρκας τους. Ο μοναδικός κατακτητής ο οποίος αγαπήθηκε ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος διότι ο σκοπός της εκστρατείας του δεν ήταν η ανθρώπινη εκμετάλλευση αλλά η πνευματική, ψυχική και ηθική εξύψωση των ανθρώπων με όχημα τον ελληνικό πολιτισμό στοιχεία του οποίου αποτελούν η αρμονία, το μέτρο, το κάλλος, η αναζήτηση του Θείου η καλλιέργεια ψυχής πνεύματος και ήθους, η αγάπη και η αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο, η σύνδεση με τη φύση και βεβαίως η αγάπη για τη πατρίδα. Σήμερα δυστυχώς ο πλανήτης κυριαρχείται από τη νοοτροπία ενός μίγματος σιωνισμού και ευρωπαϊκού δεσποτισμού που εκφράζουν τον καταναλωτισμό τη ματαιοδοξία και γενικώς τα ακριβώς αντίθετα από αυτά τα οποία πρεσβεύει ο ελληνισμός και για αυτό άλλωστε ο πλανήτης έχει καταπέσει σε αυτό το τέλμα. Ήρθε λοιπόν η ώρα να λειτουργήσουμε ως νέοι Αλέξανδροι όχι για να κατακτήσουμε υλικά τον πλανήτη, αλλά για να τον εξανθρωπίσουμε. Θα πρέπει να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια με όλες τις δυνάμεις του ελληνισμού και των ξένων φιλελλήνων ή αλλιώς αλλοεθνών Ελλήνων για τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας. Η διάδοση μπορεί να επιτευχθεί με 2 τρόπους. Ο ένας είναι η καθιέρωση δια μέσου του ΟΗΕ της ελληνικής γλώσσας ως της επίσημης παγκόσμιας επιστημονικής γλώσσας. Άλλωστε μόνο μέσα από την ελληνική γλώσσα μπορούν να αποδοθούν με ορθό τρόπο τα επιστημονικά και φιλοσοφικά νοήματα διότι η ελληνική είναι η μόνη νοηματική γλώσσα του πλανήτη. Ο άλλος τρόπος ο οποίος βέβαια συναρτάται και με την ανάκαμψη της οικονομίας μας είναι η χρηματοδότηση από το ελληνικό κράτος σε παγκόσμιο επίπεδο όλων των φοιτητών οι οποίοι θα μάθουν την ελληνική γλώσσα
Ομογένεια
Τον τελευταίο καιρό οι ομογενείς διαμαρτύρονται δικαίως για ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικό υλικό. Θα πρέπει να γίνει άμεση κάλυψη των αναγκών αυτών διότι η συνεχιζόμενη πολιτισμική αποξένωση των ομογενών συνιστά ακρωτηριασμό του γένους των Ελλήνων
Επανασύνδεση
Πέραν της γνωστής μας ομογένειας υπάρχουν πληθυσμοί σε διάφορες περιοχές του πλανήτη οι οποίοι ισχυρίζονται πως είναι ελληνικής καταγωγής όπως για παράδειγμα οι Καλλάς στην Ασία, οι Αϊνού στην Ιαπωνία ( ισχυρίζονται πως κατάγονται από την Ιωνία, ταιριάζει άλλωστε με το όνομα ), οι Αραουκάνοι στη Χιλή ( ισχυρίζονται όσο απίστευτο και αν ακούγεται πως κατάγονται από τη Σπάρτη ), όπως βεβαίως και οι ελληνογενείς της νοτίου Ιταλίας. Επίσης υπάρχει αν και το γνωρίζουν ελάχιστοι Έλληνες η σπουδαία έρευνα του Γερμανού καθηγητή γλωσσολογίας του Jossefson σύμφωνα με την οποία στις γλώσσες όλων των ιθαγενών της Ωκεανίας όπως τον Μαόρι στη Νέα Ζηλανδία, αλλά και πολλών ιθαγενών της νοτίου Αμερικής υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό λέξεων είτε ατόφιων ελληνικών είτε με ελληνική ρίζα πράγμα το οποίο να φανερώνει πιθανή ελληνική καταγωγή των πληθυσμών αυτών. Το ελληνικό κράτος θα πρέπει να πάψει επιτέλους να αδιαφορεί για όλους αυτούς τους ανθρώπους και να έρθει σε επαφή με τις κυβερνήσεις των κρατών αυτών για τη διάδοση τόσο της ελληνικής γλώσσας όσο και του πολιτισμού μας στους πληθυσμούς αυτούς. Επίσης δωρεάν υποτροφίες για σπουδές στην Ελλάδα σε νέους των πληθυσμών αυτών θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα
Φαντασίωση
Η ιδέα δεν είναι δική μου, αλλά του αείμνηστου μεγάλου Βάσκου ελληνιστή φιλοσόφου Sangredo (Ο Sangredo είχε διατελέσει ευρωβουλευτής και είχε προτείνει στο ευρωκοινοβούλιο την καθιέρωση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ως επισήμου της ευρωπαϊκής ένωσης. Η πρόταση δεν πέρασε, αλλά η είδηση δεν είναι ότι δεν πέρασε, αλλά ότι την καταψήφισαν οι Έλληνες ευρωβουλευτές, πράγμα το οποίο για μένα δεν αποτελεί και ιδιαίτερη έκπληξη ). Ονειρεύομαι στους πρόποδες του Ολύμπου στο μέσο σχεδόν της απόστασης μεταξύ των 2 ιστορικών πρωτευουσών του ελληνισμού της Αθήνας και της Βασιλεύουσας, εκεί που επέλεξαν για κατοικία τους οι προπάτορες των Ελλήνων οι ολύμπιοι Θεοί τη δημιουργία της μεγαλύτερης βιβλιοθήκης στον κόσμο στην οποία θα είναι συγκεντρωμένη όλη η ανθρώπινη γνώση ως μια σύγχρονη αναβίωση της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Ονειρεύομαι επίσης στον ίδιο χώρο τη δημιουργία του κορυφαίου πανεπιστημίου στον κόσμο με όλες τις υπάρχουσες σχολές. Σχολές χτισμένες όχι με το σύγχρονο ακαλαίσθητο τρόπο που θυμίζουν αποθήκες, αλλά χτισμένες σε ρυθμό αρχαιοελληνικό, βυζαντινό και νεοκλασικό και στις οποίες θα διδάσκουν οι κορυφαίοι των κορυφαίων παγκοσμίως και θα φοιτούν άνθρωποι από όλη τη γη.