«Θα ζητήσουμε δημόσια την παρέμβαση του εισαγγελέα, διότι η διοίκηση, επιδιώκοντας προφανώς να ιδιωτικοποιήσει την καθαριότητα, προχωρά από τη μία πλευρά σε διαγωνισμό 2,38 εκατ. ευρώ και από την άλλη πλευρά σε μισθώσεις οχημάτων με κόστος άνω των 200.000 ευρώ, ενώ τα απορριμματοφόρα θα μπορούσαν να επιδιορθωθούν στο δημοτικό μηχανουργείο με ελάχιστες δαπάνες», επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης Ηλίας Μανουσαρίδης.
Τι λέει ο δήμος
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει το αίτημά της προς το δημοτικό συμβούλιο για τη μίσθωση οχημάτων από ιδιώτες, η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι αυτή η λύση είναι επιβεβλημένη, ώστε να αντιμετωπιστούν διάφορες ανάγκες, που είτε δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν είτε δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με ίδια μέσα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική εισήγηση της διεύθυνσης καθαριότητας, «σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων απαιτείται η μίσθωση φορτηγών αυτοκινήτων για την έγκαιρη απομάκρυνση πεσμένων δένδρων και ογκωδών αντικειμένων, ενώ σε περιπτώσεις χιονοπτώσεων είναι απαραίτητη η μεταφορά άλατος».
Παράλληλα προτείνεται η μίσθωση απορριμματοφόρων και κοντέινερ, τα οποία, όπως σημειώνεται, θα χρησιμοποιούνται για παράδειγμα σε ημέρες απεργιών, όταν θα συσσωρεύεται μεγάλος όγκος σκουπιδιών, ενώ αναγκαία κρίνεται η συνδρομή ιδιωτών με γερανούς και εκσκαφείς για την απομάκρυνση παλαιών οχημάτων που πρέπει να καταλήξουν στον ΟΔΔΥ.
Η μίσθωση των οχημάτων από τους ιδιώτες, διαδικασία για την οποία προβλέπεται μία δαπάνη της τάξης των περίπου 225.000 ευρώ, προβλέπεται ότι θα γίνει με δημόσιο τακτικό διαγωνισμό. Ωστόσο η δημοτική αρχή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει ακόμη και σε απευθείας ανάθεση, εάν πρόκειται για δαπάνη έως 20.000 ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού.