Απο τα περισσότερα πάνελ ξεχειλίζει ο ξύλινος λόγος και η προσπάθεια αποδυνάμωσης του αντιπάλου.
Ως κορυφαίο ζήτημα για την χώρα έχει ανακυρηχθεί το άμεσο οικονομικό πρόβλημα, που σαφώς και είναι αλλά η αντίμετώπιση του θα έπρεπε να εντάσσεται στο γενικό στρατηγικό σχέδιο κάθε παράταξης για τη χώρα.
Η υιοθέτηση ή η καταγγελία ή η επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου είναι απλά θέμα τακτικής. Το μνημόνιο είναι εδώ . Υπάρχει. Όπως υπάρχει η διαφθορά, η κακοδιοίκηση , η πολυνομία, η διαπλοκή. Η αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων δεν μπορεί να αποτελεί τον στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός εχει ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά από το οποίο το σημαντικότερο είναι οι σαφώς καθορισμό πόνο Εθνικοί Στρατηγικοί Στόχοι.
Το Έθνος μέσα από μια διαδικασία που δεν έχει υιοθετηθεί ποτέ στην Ελλάδα πρέπει να θέσει έναν εώς τρείς εθνικούς στρατηγικούς στόχους.
Τα χαρακτηριστικά τους είναι:
1.Οι στόχοι δεν μπορεί να ναι αόριστα ευχολόγια. Πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο μετρήσιμοι. Πχ η ενεργειακή αυτάρκεια είναι ένας μετρήσιμα στόχος. Η κατάταξη της χώρας μέσα στις 10 πιο ανταγωνιστικές οικονομίες του πλανήτη είναι ένας μετρήσιμα στόχος.
2.Οι Στρατηγικόι στόχοι πρέπει να καθορίσθούν με ακρίβεια και σταθερότητα.Το είδος τους δεν αλλάζει. Αν τεθεί ο στόχος της ανταγωνιστικότητας, δεν μπορεί να αλλάξει παρά μόνο για πολύ συγκεκριμένο εθνικό λόγο.
3.Οι εθνικοί στόχοι δεν είναι ταξικοί ή κλαδικοί. Στόχοι τύπου ” κατώτερος μισθός 1400 ευρώ” δεν είναι Στρατηγικοί. Μπορεί να είναι ενδιάμεσoι τακτικοί στόχοι ή προϋποθέσεις. 4.Στρατηγικοί στόχοι δεν είναι η αοριστολογίες τύπου κοινωνική Δικαιοσύνη και ευημερεία.
Οι στρατηγικοί στόχοι πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο γενικού ιδεολογικού χαρακτήρα ώστε η επίτευξη τους να μην κινδυνεύει από ιδεολογικές μεταβολές των φορέων της εξουσίας.
5. Ο στρατηγικό σχεδιασμός απαιτεί σαφές Εθνικά Δεσμευτικό Χρονοδιάγραμμα που θα καθορίζει σαφώς τους επιμέρους στόχους και στάδια επίτευξης.
Επιμέρους μικρότεροι στόχοι και στάδια μπορούν να διαφέρουν απο κόμμα σε κόμμα. Κατα την κατάρτιση και παρουσίαση του προγράμματος του όμως ένα κόμμα θα πρέπει να δεσμεύεται ότι το προγράμμα του δεν επιφέρει αλλαγές στον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό.
Σε επόμενα άρθρα θα αναλύσουμε περαιτέρω τα μέρη που αποτελούν τον Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό. Είναι σαφές όμως ότι η κατάρτιση του δεν είναι θέμα που μπορει να καπηλευτεί μια κυβέρνηση η ένα κόμμα και συγκρινεται σε σημασία μόνο με την δημιουργία Συντάγματος ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι για μια χώρα που δεν διαθέτει θεσμικές δομές για να στηρίξει κάτι τέτοιο η ριζική ανασύνταξη του Συνταγματικού και ίσως και του πολιτειακού της χάρτη αποτελούν προϋποθέσεις για την υλοποίηση τέτοιου σχεδίου.