ενός τουριστικού θερέτρου στην περιοχή της Ελαίας, που εντάσσεται στο δίκτυο Natura 2000.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις μιλούν για οικολογική καταστροφή, καθώς ολιγομελή συνεργία εργασιών προχώρησαν στην διάνοιξη συνολικά πέντε δρόμων, σταδιακά, από τον Αύγουστο του 2010, μέχρι και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου. Οι χωματουργικές εργασίες που περιλαμβάνουν την επίστρωση της παραλιακής περιοχής με τόνους χαλικιού, έγιναν μέσα στο πλούσιο παράκτιο δάσος της περιοχής, καλύπτοντας μέρος από τις λεγόμενες αμμοθίνες, τους μικρούς αμμόλοφους δηλαδή, όπου και φωλιάζουν οι απειλούμενες με εξαφάνιση χελώνες Kαρέτα - καρέτα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, Παναγιώτη Αλευρά, η διάνοιξη των δρόμων έγινε χωρίς άδεια και ήδη η εταιρεία που φέρεται να έχει προχωρήσει στις εργασίες έχει κληθεί να απολογηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
«Δεχθήκαμε έκκληση από τις υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος να πραγματοποιήσουμε αυτοψία στην περιοχή. Στείλαμε άμεσα άτομα από το Κλιμάκιο Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνία, τα οποία διαπίστωσαν τη διάνοιξη δρόμου, με την επίστρωση χαλικιού που έφτανε σε ύψος μέχρι και το μισό μέτρο. Δυστυχώς, αυτό έγινε αυθαίρετα, δίχως να έχει δοθεί καμία άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Π. Αλευράς, τονίζοντας ότι ολόκληρη η περιοχή του κόλπου της Κυπαρισσίας αποτελεί περιοχή Natura και προστατεύεται από αυστηρή νομοθεσία. «Οποιαδήποτε παρέμβαση στην περιοχή θα πρέπει να γίνει με πολύ προσοχή και μετά από ειδικές μελέτες που θα διασφαλίζουν τη διατήρηση του οικολογικού χαρακτήρα της. Η ακτή της Κυπαρισσίας είναι περιοχή Natura, αποτελεί το φυσικό στολίδι της περιοχής μας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν είναι διατεθειμένη να κάνει εκπτώσεις σε θέματα περιβάλλοντος», επισημαίνει ο Π. Αλευράς.
Τουριστικό χωριό
Σύμφωνα με στοιχεία από την Πολεοδομία της Κυπαρισσίας, η εταιρεία που φέρεται να έχει προχωρήσει στη διάνοιξη των δρόμων έχει καταθέσει σχέδια για την κατασκευή συνολικά 50 παραθεριστικών κατοικιών, στον ίδιο χώρο, τον οποίο οι θαλάσσιες χελώνες χρησιμοποιούν για την ωοτοκία. «Οποιος έχει επισκεφθεί την περιοχή καταλαβαίνει την τεράστια περιβαλλοντική της σημασία. Δυστυχώς αυτό εμείς αντιλαμβανόμαστε σαν φυσικό παράδεισο, κάποιοι άλλοι το αντιλαμβάνονται σαν τουριστικό ‘‘φιλέτο’’», αναφέρει ο Κωστής Δριμάνης, διευθυντής του Μεσογειακού Συνδέσμου για τη Σωτηρία των Θαλάσσιων Χελωνών, Medasset. «Η περιοχή της Ελαίας έχει πληγωθεί από την παράνομη διάνοιξη των δρόμων και από άλλες παρεμβάσεις που έχουν γίνει χωρίς άδεια, όπως κάποιες καντίνες και κάποιοι ξύλινοι διάδρομοι που οδηγούν στη θάλασσα. Δυστυχώς, μέρος του αμμοθινικού συστήματος έχει καταστραφεί», αναφέρει ο Κ. Δριμάνης, υπογραμμίζοντας πως η θέση της Medasset, αλλά και των υπόλοιπων συνεργαζόμενων περιβαλλοντικών οργανώσεων, δεν είναι σε καμία εναντίον της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
«Εχει περάσει η αντίληψη σε κάποιους από την τοπική κοινωνία ότι τους κόβουμε μια αναπτυξιακή προοπτική. Αυτό είναι λάθος, εμείς είμαστε υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης, ο νόμος όμως λέει ότι για να γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση σε μια τόσο σημαντική περιβαλλοντική περιοχή, θα πρέπει προηγουμένως να έχει εκπονήσει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να έχει περάσει από χίλια κόσκινα. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό που έγινε ήταν αυθαιρεσία», καταλήγει ο διευθυντής της Medasset.
Η Real planet προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία, μέσω του νομικού πληρεξουσίου της, κάτι που δεν κατέστη δυνατό μέχρι την εκτύπωση του σημερινού φύλου.