Η κρίση όμως «χτύπησε» και την κίνηση στο λιμάνι, καθώς η μείωση στην κίνησή του έφτασε σε νούμερα-ρεκόρ της τάξης του 20%, με τον πρόεδρο του ΟΛΠΑ κ. Πλατυκώστα, να εκτιμά ότι «έπιασε πάτο» και δεν θα πέσει περισσότερο. Εξάλλου, η πτώση στα ασυνόδευτα και τα φορτηγά είναι πολύ μεγάλη, καθώς και ο τομέας των μεταφορών περνά μεγάλη πτώση.
Υπάρχει όμως και ένα καλό νέο ως προς την αξιοποίηση του λιμένα, καθώς σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μιλώντας στο patrastimes.gr ο κ. Πλατυκώστας, γίνονται συστηματικές κινήσεις ώστε να λειτουργήσουν τα ντοκ 9 και 10 ως σημεία ελλιμενισμού μέγα-γιοτ, δηλαδή σκάφη πάνω από 35 μέτρα.
Η μελέτη τελείωσε και αν «νικηθεί» και η γραφειοκρατία, από το φθινόπωρο να είναι δυνατόν να φιλοξενούνται τέτοια μεγάλα σκάφη. Ηδη υπάρχει ενδιαφέρον από ιταλική εταιρεία να φέρει στην περιοχή τέσσερα σκάφη, αλλά και επιχειρηματίας που τώρα ελλιμενίζει τα σκάφη του στην Λευκάδα έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να τα μεταφέρει στην Πάτρα.
Αυτό που είναι «κλειδί» για την ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, σύμφωνα με τον κ. Πλατυκώστα, είναι να μπορέσει να παραμείνει ανταγωνιστικό όσον αφορά και το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού, με προσπάθειες να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές.
Εξάλλου, γίνονται διερευνητικές κινήσεις ώστε να «ανοίξει» και μία άλλη γραμμή προς την Αδριατική, με πλοία που θα φτάνουν στο Ντουμπρόβνικ και την Ριέκα.