tromaktiko: Εγκαινιάστηκε το τμήμα Άγρα - Βρυττά της Ε.Ο. Έδεσσας - Φλώρινας

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Εγκαινιάστηκε το τμήμα Άγρα - Βρυττά της Ε.Ο. Έδεσσας - Φλώρινας



Εγκαινιάστηκε σήμερα Τρίτη 26 Ιουνίου 2012 στις 2.30 το μεσημέρι από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη το ολοκληρωμένο τμήμα του δρόμου...  Άγρα-Βρυττά της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας – Φλώρινας – ΠΓΔΜ. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Πάτερ Γεώργιος Ζουμής, ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, οι βουλευτές κκ. Καρασμάνης, Σταμενίτης, Τζάκρη, οι Δήμαρχοι κκ. Γιάννου, Πασσόης και Στάμκος, Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, ο Γενικός Διευθυντής Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας κ. Αλέκος Μήλιος, οι Διευθυντές Τεχνικών Έργων και Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας κκ. Τελλιανίδης και Μανδάλης, υπηρεσιακά στελέχη, δημοσιογράφοι και πολλοί πολίτες.

Στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας τόνισε τις σημαντικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από την πρώτη ημέρα διακυβέρνησης και, ειδικότερα, από τον κ. Παναγιώτη Ψωμιάδη για την προώθηση του συγκεκριμένου έργου και συνολικά των συγκοινωνιακών υποδομών οι οποίες αποτελούν σημαντική προτεραιότητα και προϋπόθεση της ανάπτυξης.

Το τμήμα το οποίο εγκαινιάστηκε και παραδίδεται σε κυκλοφορία έχει μήκος 4,5 χλμ., πλάτος 11 μέτρα, είναι προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Παρακάμπτει όλα τα δύσκολα σημεία και με τη βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων δημιουργήθηκε ένα οδικό τμήμα με υψηλές προδιαγραφές.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τον χαιρετισμό του κ. Αντιπεριφερειάρχη:

«Οι οδικές υποδομές αποτελούν τη βάση και προϋπόθεση της ανάπτυξης. Αισθάνομαι λοιπόν πραγματικά μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια που εγκαινιάζουμε σήμερα το ολοκληρωμένο τμήμα της οδού Άγρα-Βρυττών.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο εντάχθηκε στις Δημόσιες Επενδύσεις επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή. Ήταν πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και με την προώθησή του απασχολήθηκαν πολλοί συνάδελφοι αιρετοί και βουλευτές στο πλαίσιο τεσσάρων διαφορετικών κυβερνήσεων. Η θετική έκβαση του έργου, αποτελεί μία νίκη της τοπικής κοινωνίας και ένα καλό παράδειγμα για το τι μπορούμε να πετύχουμε όταν συνεργαζόμαστε και διεκδικούμε συλλογικά και συντονισμένα.

Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε τον Ιανουάριο του 2009. Το τμήμα που εγκαινιάζουμε σήμερα έχει μήκος 4,1 χιλιόμετρα, πλάτος ασφαλτοτάπητα 11 μέτρα και συνολικό πλάτος με τα ερείσματα 13 μέτρα. Από τα 4,1 χιλιόμετρα της οδού, στα 2,7 χιλιόμετρα έγινε βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, ενώ σε μήκος 1,4 χιλιομέτρων έγινε καινούρια χάραξη. Οι παράπλευροι δρόμοι έχουν πλάτος 4,5 μέτρα και θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των παρακείμενων ιδιοκτησιών.

Μέσω του συγκεκριμένου έργου επιτυγχάνεται σημαντική μείωση του χρόνου μετακίνησης προσώπων και αγαθών στην εθνική οδό Έδεσσας-Φλώρινας. Ακόμη, βελτιώνεται θεαματικά η ασφάλεια της οδού στην οποία έχουν συμβεί πολλά και σοβαρά ατυχήματα τα προηγούμενα χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε τα περιβαλλοντικά οφέλη από τη λειτουργία του έργου, καθώς μειώνονται σημαντικά οι ατμοσφαιρικοί ρύποι και περιορίζεται η συμβολή της οδού στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Το τμήμα που απομένει, αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα και θα φτάσει μέχρι το γήπεδο του Άγρα. Στο σχεδιασμό μας περιλαμβάνεται η συνέχιση του έργου από την έξοδο του Άγρα μέχρι τον Περιφερειακό της Έδεσσας.

Κύριε Περιφερειάρχα και αγαπητοί συνάδελφοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, με την ευκαιρία της σημερινής μας συνάντησης, σας καλώ να εγκαινιάσουμε σύντομα και το Τμήμα Παραλίμνη-Πέλλα το οποίο είναι έτοιμο. Οι κάτοικοι της Πέλλας και οι διερχόμενοι οδηγοί δικαιούνται ένα ταχύτερο και ασφαλέστερο οδικό δίκτυο.

Τα ποιοτικά προϊόντα που παράγουμε ταλαιπωρούνται σήμερα και υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοσή τους εξαιτίας των ελλείψεων που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η Πέλλα εξακολουθεί να μη διαθέτει κάθετη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, το μεγαλύτερο Αναπτυξιακό Έργο που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να μου επιτρέψετε μία σύντομη αναφορά στα μεγάλα οδικά έργα που αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και βρίσκονται σε εξέλιξη. Το τμήμα «κόμβος Πελλαίας Χώρας-Παραλίμνη», συνολικού μήκους περίπου 14,5 χλμ., αναμένεται να δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία περί τα τέλη Ιούλη. Για τα τμήματα παράκαμψη Γιαννιτσών και παράκαμψη Χαλκηδόνας έχουν προκηρυχθεί οι οριστικές μελέτες τεχνικών έργων με προϋπολογισμό 1,2 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή τους τα έργα θα υλοποιηθούν από το ΕΣΠΑ με αρχικό προϋπολογισμό ένταξης περίπου 210 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, η παράκαμψη των Γιαννιτσών έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 115 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, για το οδικό τμήμα Μαυροβούνι – Νότια παράκαμψη Έδεσσας, συνολικού μήκους 8,5 χλμ., εκδίδονται οι περιβαλλοντικοί όροι και ακολουθεί η εκπόνηση των οριστικών τεχνικών μελετών.



Η σημερινή οικονομική κρίση δεν πρέπει να αποτελέσει αφορμή ή, το χειρότερο, άλλοθι ώστε να σταματήσουν τα σημαντικά έργα υποδομών που χρειάζεται η χώρα.

Η επίτευξη του στόχου που έχουμε θέσει, να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις επιπτώσεις της ύφεσης και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για ανάπτυξη και ευημερία, προϋποθέτει ολοκλήρωση των έργων υποδομής που χρειάζονται και για τα οποία υπάρχει σημαντική υστέρηση.

Η σημερινή μέρα, με την προσπάθεια και τη συλλογική εργασία όλων μας, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για νέες διεκδικήσεις. Απομένουν πολλά σημαντικά αναπτυξιακά έργα που χρειάζεται ο τόπος μας και η τοπική κοινωνία. Στον τομέα των δρόμων, της διαχείρισης των νερών, του περιβάλλοντος, της ενέργειας, όπως και στους τομείς της υγείας και του πολιτισμού.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ το έργο να είναι καλορίζικο για την τοπική κοινωνία και να ακολουθήσουν σύντομα κι άλλα. Επίσης, εύχομαι υγεία και δύναμη σε όλους ώστε να συνεχίσουμε αυτήν την πρότυπη αναπτυξιακή προσπάθεια για την Πέλλα, τους ανθρώπους της και τις επόμενες γενεές».

Με την ευκαιρία παραθέτουμε και τις επόμενες πληροφορίες:

Έργα που υλοποιούνται ή ολοκληρώθηκαν στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας

Με χρηματοδότηση από τους πόρους του ΕΣΠΑ:

· Ολοκληρώθηκε ή διευθέτηση του ρέματος της Αψάλου του Δήμου Αριδαίας με προϋπολογισμό 605 χιλ €

· Βρίσκονται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης έργα 5,4 εκατ. ευρώ (αποκατάσταση των χωματερών του Νομού και ρέμα Πολύκαρπης του Δήμου Αριδαίας)

· Είναι σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 14,6 εκ ευρώ (σχολεία στην Αριδαία, Γιαννιτσά, Έδεσσα, αντιπλημμυρικά στα Γιαννιτσά, κτίρια στο Γενικό Νοσοκομείο Εδέσσης

· Έχουν ενταχθεί και δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 4,7 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρική προστασίας του Μουσείου και του αρχαιολογικού χώρου Πέλλας και αποκατάσταση χωματερών του Ν. Πέλλας)

· Επίσης έχουν υποβληθεί και αναμένεται η χρηματοδότηση για έργα 16 εκατ. ευρώ (ρέματα δήμου Αλμωπίας, ορεινές λεκάνες απορροής, κατασκευή δημοτικού σχολείου στην Έδεσσα)

Από ίδιους πόρους που όμως έχουν μειωθεί δραματικά

· Ολοκληρώθηκαν έργα συντήρησης οδών ύψους 500 χιλ ευρώ (Γιαννιτσών – Αραβησσού , Μαργαρίτας – κόμβου Αψάλου, Περιφερειακός Γιαννιτσών Πενταπλατάνου)

· Δημοπρατούνται ή βρίσκονται σε αρχικό στάδιο έργα 3,9 εκατ. ευρώ (γέφυρες Μεσσιανού, Αγία Φωτεινή Δήμου Εδέσσης, Αγίου Γεωργίου στον δρόμο Θεσσαλονίκη Εδέσσης και δρόμοι Κρύα Βρύση – όρια ν. Ημαθίας, Άγιος Αθανάσιος – χιονοδρομικό Βόρρα, Σκύδρα – Ρίζα – Ημαθία, Αριδαία – Εξαπλάτανος – Όρμα Καλύβια)

Παρά την μείωση των πιστώσεων προς την Περιφέρεια, η ηγεσία της αγωνίζεται και επιτυγχάνει την υλοποίηση έργων μέσω του ΕΣΠΑ, αλλά και την συντήρηση του οδικού δικτύου ή την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών από τους μηδαμινούς ίδιους πόρους που μειώθηκαν κατά 70-80 % από το 2010 μέχρι σήμερα.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!