tromaktiko: Τα ελληνοτουρκικά σχέδια για τη μαρίνα της Μυτιλήνης

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Τα ελληνοτουρκικά σχέδια για τη μαρίνα της Μυτιλήνης



Νέα διαδρομή για τα σκάφη στο Βόρειο Αιγαίο στοχεύουν να καταστήσουν τη Μυτιλήνη οι νέοι διαχειριστές της μαρίνας στο νησί.
Ο πρόεδρος της ομάδας τουρισμού του Ομίλου Κοτς Ταμέρ Χασίμογλου μίλησε στα «ΝΕΑ» για τη συνεργασία της εταιρείας Setur του τουρκικού ομίλου με τη Folli Follie, που είναι η πρώτη ελληνοτουρκική στον τομέα του τουρισμού. «Αυτή η συνεργασία αντανακλά τη συνεργασία των δύο χωρών», είπε ο κ. Χασίμογλου.
Τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία Setur ενδιαφερόταν για τα προγράμματα στην Ελλάδα. Τελικά, η ευκαιρία εμφανίστηκε και ανέλαβε μαζί με τη Folli Follie τη διαχείριση της μαρίνας της Μυτιλήνης για 40 χρόνια. «Πιστεύω ότι θα φέρουμε σε πολύ καλύτερο σημείο το λιμάνι της Μυτιλήνης», είπε στα «ΝΕΑ» ο Ταμέρ Χασίμογλου, επισημαίνοντας ότι για τη Setur είναι πολύ σημαντικό που ανέλαβε μαζί με έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους της Ελλάδας τη διαχείριση του λιμανιού της Μυτιλήνης.

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν φαίνεται να ανησυχεί την τουρκική εταιρεία. «Είναι σωστό ότι αυτός ο τομέας επηρεάστηκε από την κρίση αλλά εμείς έχουμε μακροπρόθεσμη προοπτική», είπε ο κ. Χασίμογλου εκφράζοντας την ελπίδα ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη περίοδο πολύ σύντομα. «Πιστεύω ότι ο τομέας του τουρισμού θα αναβαθμιστεί όσο περνά ο καιρός», ανέφερε. Μάλιστα επισήμανε πως «σε περίπτωση που αυτή η συνεργασία είναι επιτυχής, τότε θα ανοίξει ο δρόμος και για άλλες επενδύσεις».

Στην Τουρκία η εταιρεία Setur διαχειρίζεται 8 μαρίνες και έχει συνολικά χαρτοφυλάκιο σκαφών 4.300. Επειδή η Setur είναι αλυσίδα λιμανιών έχει τη δυνατότητα να διακινεί τους πελάτες της μεταξύ των μαρίνων που διαχειρίζεται. «Η μαρίνα Μυτιλήνης θα είναι στο χαρτοφυλάκιό μας ως εναλλακτικό μέρος περάσματος».
Η εκτίμηση του κ. Χασίμογλου είναι πως μόλις αρχίσει να προσφέρει ενεργά τις υπηρεσίες της η μαρίνα της Μυτιλήνης θα έχει επισκέπτες και από τις δύο ακτές του Αιγαίου. «Η Ελλάδα στον τομέα του τουρισμού επιφυλάσσει σημαντικές ευκαιρίες», τονίζει και επισημαίνει ότι δίνουν μεγάλη σημασία στο πρόγραμμα αυτό και πως η μαρίνα αυτή θα υπογραμμίσει την αξία της Μυτιλήνης. Ανέφερε ότι πολύ σύντομα θα γίνουν οι εργασίες για τον σταθμό καυσίμων στη μαρίνα, όπου τα σκάφη θα κάνουν ανεφοδιασμό. Επίσης θα θέσουν σε λειτουργία σουπερμάρκετ, εστιατόριο και μονάδες εξυπηρέτησης για τον κόσμο και τους πελάτες των σκαφών. «Στο μέλλον αυτή η συνεργασία θα είναι μια ωραία πετυχημένη ιστορία», σύμφωνα με τον Ταμέρ Χασίμογλου.

Ο Ομιλος Κοτς είναι η πρώτη φορά που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και δεν αποκλείεται να υπάρξει και συνέχεια. Αλλωστε ο Ραχμί Κοτς, ο επίτιμος πρόεδρος της εταιρείας και ένας από τους πιο πλούσιους επιχειρηματίες του κόσμου, έχει παλιούς δεσμούς με την Ελλάδα. Είχε αναλάβει πρώτος την προεδρία του Ελληνοτουρκικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Συνεργασίας το1992, θέτοντας στόχο την αναθέρμανση των ελληνοτουρκικών σχέσεων μέσω της οικονομικής συνεργασίας. Παρότι τελικά το 1999 παραιτήθηκε έπειτα από την περιπέτεια της σύλληψης Οτζαλάν κατηγορώντας τους έλληνες συναδέλφους του ότι δεν προσπάθησαν όσο οι Τούρκοι, διατήρησε καλές σχέσεις με σημαντικά ονόματα του ελληνικού χώρου. Σήμερα ο Ραχμί Κοτς είναι 82 χρόνων και τα ηνία του ομίλου Κοτς έχουν αναλάβει οι τρεις γιοι του. Ετσι, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο μεγαλύτερος γιος του, ο Μουσταφά Κοτς, 52 χρόνων. Ο πολυεθνικός κολοσσός της οικογένειας Κοτς δραστηριοποιείται σε 30 χώρες και περιλαμβάνει τράπεζες, βαριά βιομηχανία καθώς και δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα, την ενέργεια και τον τουρισμό.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!