Και ενώ στο παρελθόν η Ελλάδα είχε ποσοστό 12% στα ανασφάλιστα Ι.Χ., που ήταν το μεγαλύτερο μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. – με δεύτερη την Αγγλία και ποσοστό 6,5% –, σήμερα με στόλο 5,5 εκατομμυρίων οχημάτων τα ανασφάλιστα έχουν φτάσει τα 2 εκατομμύρια.
Και όμως, λύση υπάρχει να εντοπιστούν άμεσα όλα τα ανασφάλιστα Ι.Χ., και η ασφαλιστική αγορά περιμένει μία Υπουργική Απόφαση για να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Είναι απλώς η διασταύρωση των οχημάτων τα οποία πληρώνουν τέλη με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Όπως λέει ο Κώστας Μπερτσιάς, πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, η Επιτροπή που συστάθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς και η Τράπεζα της Ελλάδος, κατέληξε σε ένα πλάνο δράσης για να μηδενιστεί ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων.
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, στην οποία θα καταχωριστούν όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα με βάση τα τέλη κυκλοφορίας που εκδίδουν κάθε χρόνο οι εφορίες (στοιχεία ΚΕΠΥΟ). Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ενημερώνουν την ηλεκτρονική βάση με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που εκδίδουν.
Η διασταύρωση θα είναι άμεση και έτσι θα μπορούν να εντοπίζονται όσα οχήματα κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια και, αν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφωθεί σε εύλογο διάστημα, η ποινή θα είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν διαρκώς αυτήν τη βάση δεδομένων για κάθε νέο συμβόλαιο που συνάπτουν ή για κάθε συμβόλαιο που καταργείται.
Για να μπει σε εφαρμογή η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα διασταύρωσης των στοιχείων, θα πρέπει να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση ή να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, κάτι που θα γίνει πιθανόν μέσα στο φθινόπωρο, από τη νέα κυβέρνηση.
Ακόμα ο Κ. Μπερτσιάς παραδέχεται ότι τον τελευταίο χρόνο υπάρχει σημαντική επιδείνωση στα ποσοστά των ανασφάλιστων οχημάτων, αφού πολλοί οδηγοί – και κυρίως στην επαρχία – δεν έχουν ανανεώσει τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους για καθαρά οικονομικούς λόγους.