Ευρ. Επιτροπή: Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, έχουν καταβληθεί προσπάθειες για τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και για τη...
βελτίωση των βασικών δεξιοτήτων, αλλά χρειάζονται και άλλα μέτρα σημειώνει η Επίτροπος για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας κα. Αν. Βασιλείου έπειτα από σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής, στην Ελλάδα το 13,1% (βλ. πίνακα) των μαθητών εγκαταλείπει το σχολείο πριν ολοκληρώσει τις σπουδές του (μέσος όρος Ε.Ε.: 13,5%). Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», η Ελλάδα δεσμεύεται να μειώσει το ποσοστό αυτό στο 10%.
Στην απάντησή της εξάλλου προς τον Έλληνα ευρωβουλευτή, η Κύπρια Επίτροπος διαπίστωσε πως η πρόωρη σχολική εγκατάλειψη αποτελεί ένα μάλλον άκρως πολύπλοκο φαινόμενο και συχνά εξακολουθεί να λείπει μια ισορροπημένη και συνεκτική προσέγγιση από τα κράτη μέλη για την αντιμετώπισή του. Για να υποστηρίξει τις προσπάθειες των κρατών μελών, η Επιτροπή συνεχίζει την χαρτογράφηση και ανάλυση των υφιστάμενων συστημάτων με στόχο την διατύπωση συστάσεων προς τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής και στην παροχή ενός εγχειριδίου ορθών πρακτικών.
Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Η νέα κυβέρνηση, ανάμεσα σε πολλές άλλες ιστορικές προκλήσεις, αναλαμβάνει και την ευθύνη να περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των παιδιών που δεν καταφέρνουν να τελειώσουν το σχολείο. Άλλωστε, η στήριξη της εκπαίδευσης, η επένδυση στην νέα γενιά, στις δεξιότητες των νέων ανθρώπων, αποτελούν την πιο ασφαλή επιλογή για την μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάταξη της εθνικής μας οικονομίας, για την δημιουργία θέσεων εργασίας και για την διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και ευημερίας».
Ποσοστά πρόωρης αποχώρησης από το σχολείο στην ΕΕ (2000, 2011) και εθνικοί στόχοι στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» (%).
Στην Ελλάδα, έχουν καταβληθεί προσπάθειες για τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και για τη...
βελτίωση των βασικών δεξιοτήτων, αλλά χρειάζονται και άλλα μέτρα σημειώνει η Επίτροπος για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας κα. Αν. Βασιλείου έπειτα από σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής, στην Ελλάδα το 13,1% (βλ. πίνακα) των μαθητών εγκαταλείπει το σχολείο πριν ολοκληρώσει τις σπουδές του (μέσος όρος Ε.Ε.: 13,5%). Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», η Ελλάδα δεσμεύεται να μειώσει το ποσοστό αυτό στο 10%.
Στην απάντησή της εξάλλου προς τον Έλληνα ευρωβουλευτή, η Κύπρια Επίτροπος διαπίστωσε πως η πρόωρη σχολική εγκατάλειψη αποτελεί ένα μάλλον άκρως πολύπλοκο φαινόμενο και συχνά εξακολουθεί να λείπει μια ισορροπημένη και συνεκτική προσέγγιση από τα κράτη μέλη για την αντιμετώπισή του. Για να υποστηρίξει τις προσπάθειες των κρατών μελών, η Επιτροπή συνεχίζει την χαρτογράφηση και ανάλυση των υφιστάμενων συστημάτων με στόχο την διατύπωση συστάσεων προς τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής και στην παροχή ενός εγχειριδίου ορθών πρακτικών.
Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Η νέα κυβέρνηση, ανάμεσα σε πολλές άλλες ιστορικές προκλήσεις, αναλαμβάνει και την ευθύνη να περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των παιδιών που δεν καταφέρνουν να τελειώσουν το σχολείο. Άλλωστε, η στήριξη της εκπαίδευσης, η επένδυση στην νέα γενιά, στις δεξιότητες των νέων ανθρώπων, αποτελούν την πιο ασφαλή επιλογή για την μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάταξη της εθνικής μας οικονομίας, για την δημιουργία θέσεων εργασίας και για την διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και ευημερίας».
Ποσοστά πρόωρης αποχώρησης από το σχολείο στην ΕΕ (2000, 2011) και εθνικοί στόχοι στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» (%).