Το ελληνικό κρασί είχε την τιμητική του στις Βρυξέλλες. Tα ποτήρια Βέλγων, Γάλλων, Σλοβάκων, Φινλανδών και άλλων που κατέκλυσαν τον πολυσύχναστο χώρο Λα Πιάτσα, στο κεντρικό κτίριο Berlaymont της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, γέμιζαν ασταμάτητα. Μαζί του ανάρπαστα έγιναν...
και η φέτα, η γραβιέρα Νάξου και τα άλλα ελληνικά τυριά που συνόδευσαν γευστικά την εκδήλωση μετά μουσικής τζαζ από τετραμελή ορχήστρα. Η πρωτοβουλία ανήκε στην Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών, με τη συνδρομή του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της επιτρόπου Μαρίας Δαμανάκη προκειμένου να αναδειχθούν ευρέως τα ελληνικά κρασιά και οι αυθεντικές ποικιλίες τους. Για τον σκοπό αυτό προσκλήθηκαν 25 έλληνες οινοπαραγωγοί που συμμετείχαν με περισσότερες από 100 ετικέτες τους.
Την ιδέα είχε ο γραμματέας της Ελληνικής Κοινότητας Γιώργος Μάλλιαρης. Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα της Γεωργίας, το τελευταίο τρίμηνο οργάνωσε και την υλοποίησή της. «Το σκεπτικό μας ήταν πως η Ελλάδα έχει ούτε λίγο ούτε πολύ 320 ποικιλίες από τις οποίες μπορεί να παραχθεί κρασί. Είπαμε επιπλέον πως πρέπει να αξιοποιήσουμε και διεθνώς το γεγονός πως η χώρα μας έχει τον πιο παλιό αμπελώνα παγκοσμίως. Ειδικά, λοιπόν, τώρα, εν μέσω κρίσης, ήταν ένα επιπλέον κίνητρο για εμάς τους Ελληνες του Βελγίου να κάνουμε μια κίνηση που θα τονώσει τους συμπατριώτες μας οινοπαραγωγούς, θα δημιουργήσει ίσως και πιθανό οικονομικό αντίκτυπο», εξηγεί στα «ΝΕΑ».
Μόνο τυχαίος δεν ήταν ο χώρος - πέρασμα που επιλέχθηκε να φιλοξενήσει την εκδήλωση αυτή, επισημαίνει ο κ. Μάλλιαρης, ειδικός σε θέματα προβολής και ποιότητας τροφίμων. «Απέχει ελάχιστα από το γραφείο του Προέδρου της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο. Είναι το σημείο, μάλιστα, όπου κάθε μεσημέρι περνούν από εδώ 7.000 άτομα, υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για το διάλειμμά τους. Σ' αυτούς όλους απευθυνθήκαμε και με χαρά τελικά διαπιστώνουμε την απήχηση που έχει και εδώ το ελληνικό κρασί. Δίνουμε, έτσι, το μήνυμα ότι Ελλάδα δεν σημαίνει μόνον οικονομική κρίση. Ελλάδα είναι και η γαστρονομία και η κουλτούρα της, ο ήλιος και οι φυσικές ομορφιές της, που επίσης σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Βρυξελλών αναδείξαμε, με ειδικό περίπτερο και ενημερωτικό υλικό», τονίζει.
Ηδη τα ελληνικά κρασιά, εκατοντάδες ετικέτες, έχουν πάρει θέση και στα ράφια των βελγικών καταστημάτων. Σερβίρονται και στα τοπικά εστιατόρια, ειδικά στα ελληνικά, λέει με τη σειρά του ο Δημήτρης Αργυρόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Βρυξελλών, σαράντα χρόνια τώρα μετανάστης. «Εδώ πωλούνται σε πάρα πολύ προσιτές τιμές: σε μια κάβα το παίρνει κανείς γύρω στα 15 ευρώ, την ώρα που ένα παρόμοιο γαλλικό κρασί έχει 25 - 30. Μπορεί να τα βρει κανείς κυρίως σε γειτονιές όπου είναι διάσπαρτα τα ελληνικά μαγαζιά - και μια πολύ μεγάλη βελγική αλυσίδα σούπερ μάρκετ τα έφερνε μέχρι πρότινος. Το θέμα, ωστόσο, είναι να τα μάθουν καλά εδώ οι ντόπιοι ώστε να τα ζητούν, γιατί μόνο τότε θα συνεχίσουν να φτάνουν και εδώ. Οταν οι ξένοι γνωρίσουν το ελληνικό κρασί, το παίρνουν. Το ζήτημα είναι πώς θα τους το διαφημίσουμε. Πρόσφατα, για παράδειγμα, που κέρασα σε βελγική παρέα ένα ελληνικό κόκκινο κρασί -ενώ αυτοί συνήθως έπιναν ένα φημισμένο γαλλικό -, στο τέλος όλοι τους παραδέχτηκαν πως πραγματικά το δικό μας είναι καλύτερο. Και ως προς την τιμή, το γαλλικό αυτό ήταν τρεις φορές ακριβότερο…», περιγράφει.
Από το 1983 κάτοικος Βελγίου, ο Μιχάλης Σαραντίδης λειτουργεί σήμερα οικογενειακή επιχείρηση εμπορίας ελληνικών ποτών και τροφίμων σε χονδρική. Φέρνει προς πώληση κυρίως κρασιά, τυροκομικά και λάδι, συνολικά 200 προϊόντα. Με την πολυετή εμπειρία των πωλήσεων 35.000 - 45.000 χαρτοκιβωτίων (των 12 φιαλών) στο Βέλγιο ετησίως, ξέρει καλά τη σχέση των ντόπιων με το ελληνικό κρασί. «Εχουμε θέση και εδώ στο Βέλγιο, αλλά δυστυχώς για την ώρα μόλις το 2%-3% των εισαγόμενων κρασιών προέρχονται από ελληνικούς αμπελώνες. Οι Βέλγοι, που δεν παράγουν δικό τους κρασί, προτιμούν να πίνουν κατά βάση τα γαλλικά, ισπανικά ή ιταλικά, κατά 70% το κόκκινο. Παρ' όλ' αυτά, εκτιμώ πως ένα κρασί μας μπορεί να σταθεί επάξια και εδώ, αρκεί βεβαίως να προηγηθούν οι ανάλογες κινήσεις διαφημιστικής προβολής του…», λέει.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
www.markos.tv