όλες οι γλώσσες, εκτός από ελληνικά! Τί κι αν πατούσαν ελληνικό, και μάλιστα κρητικό, έδαφος; Δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν στη μητρική τους γλώσσα...
Όλα ξεκίνησαν όταν οικογένεια Ηρακλειωτών "έκλεισε" μέσω internet τη διαμονή της σε ξενοδοχείο στην Κρήτη. Η σύζυγος σκέφτηκε, κατόπιν, να τηλεφωνήσει στο ξενοδοχείο προκειμένου να πάρει πληροφορίες για τυχόν δραστηριότητες για παιδιά που διατίθενται στο ξενοδοχείο ή στην ευρύτερη περιοχή. Μάλιστα μεταξύ των υπηρεσιών του ξενοδοχείου εντάσσονταν και υπηρεσίες φύλαξης παιδιών (σε ποια γλώσσα άραγε;).
Βρέθηκε μπροστά σε ηχογραφημένα μηνύματα σε διάφορες γλώσσες, πλην της ελληνικής. Περίμενε να μιλήσει με κάποιον από τους εργαζόμενους στο ξενοδοχείο, προκειμένου να συνεννοηθεί στη γλώσσα του! Αδίκως όμως... Ακόμη κι όταν στην άλλη άκρη της γραμμής απάντησε υπάλληλος του ξενοδοχείου, της μίλησε στα αγγλικά! Μάταια η γυναίκα ζητούσε κάποιον που να μιλάει ελληνικά. Από το τηλέφωνο άκουγε ότι σε ολόκληρο το ξενοδοχείο δεν υπήρχε ούτε ένας Έλληνας με τον οποίο μπορούσε να επικοινωνήσει!
Σκεπτόμενη ότι ενδεχομένως αυτό συνέβη λόγω της νυχτερινής βάρδιας (τηλεφώνησε περίπου μεσάνυχτα) αποφάσισε να καλέσει ξανά την επόμενη μέρα. Αυτή τη φορά ανέλαβε την επικοινωνία ο σύζυγος, ο οποίος μιλάει άπταιστα ιταλικά. Και πάλι όμως τα ίδια... Τον διαβεβαίωναν ότι δεν υπήρχε κανένας να μιλήσει στα ελληνικά μαζί του.
"Έχω μικρά παιδιά, τα οποία δεν ξέρουν αγγλικά. Αν χρειαστούν κάτι, σε ποιον θα το πουν και ποιος θα τα καταλάβει" - ρωτούσε και ξαναρωτούσε ο Ηρακλειώτης, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει ικανοποιητική απάντηση...
Κάπως έτσι διαλύεται ο κλάδος των εργαζομένων στον τουρισμό, καθώς όταν οι ξενοδόχοι δε θέλουν να πληρώσουν μισθούς αξιοπρεπείς, επιλέγουν να προσλάβουν αλλοδαπούς ξενοδοχοϋπαλλήλους, οι οποίοι ως "μαθητές" εργάζονται κανονικά και δέχονται να πληρώνονται ... με ψίχουλα!
Όσο για τις διακοπές; Η οικογένεια, κατά πάσα πιθανότητα, δε θα τις πραγματοποιήσει αν και έχει προπληρώσει, όπως προϋποθέτει η κράτηση μέσω διαδικτύου...