Πρωτότυπη πρόταση, η οποία έγινε δεκτή από όλους τους παριστάμενους, για την καθιέρωση μιας ημέρας το χρόνο αφιερωμένης στην οδική ασφάλεια με σειρά εκδηλώσεων, οι...
οποίες θα περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, διεξαγωγή λαμπαδηδρομίας, με τη συμμετοχή μαθητών στην Αττική και στόχο την ευαισθητοποίηση των νέων ηλικιών στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, στην Ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα, Τετάρτη 6 Ιουνίου, με θέμα: «Πρωτοβουλίες – Δράσεις Οδικής Ασφάλειας σε περίοδο οικονομικής κρίσης» το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, σε συνεργασία με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥπΥΜΕΔΙ).
Παρόντες, μεταξύ άλλων, στην ημερίδα ήταν ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σίμος Σιμόπουλος, ο κ. Σπύρος Ζαννιάς μέλος της Δ. Ε. του ΤΕΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Λαμπαδηδρομίας και ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Θόδωρος Σεραφίδης, ενώ συμμετείχαν επιστημονικοί και ιδιωτικοί φορείς, σύλλογοι και ιδρύματα.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής δήλωσε ότι «η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει αποδεδειγμένα επιδείξει μεγάλη ευαισθησία στο μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας (αποκατάσταση κόμβων φωτεινής σηματοδότησης με πόρους της Περιφέρειας, καθώς δεν έχουν μεταφερθεί οι αντίστοιχοι πόροι για την άσκηση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από το αρμόδιο Υπουργείο) την ίδια στιγμή που η χώρα μας κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρώπη σε θανάτους από τροχαία, θα συμβάλλει οικονομικά στη λαμπαδηδρομία». Επιπροσθέτως τόνισε ότι: «Η Περιφέρεια Αττικής έχει συνεργασία με το ΤΕΕ σε όλα τα επίπεδα για τη λήψη αποφάσεων, αλλά και για την αντιμετώπιση του εθνικού αυτού προβλήματος».
Ο κ. Σγουρός υπογράμμισε πάντως εμφατικά ότι «όταν η Περιφέρεια εκτελεί τις αρμοδιότητες, από την Κεντρική Κυβέρνηση πρέπει να της δίδονται και οι αντίστοιχοι πόροι».
Ακολουθεί η αναλυτική ομιλία του Περιφερειάρχη Αττικής και Προέδρου της ΕΝΠΕ στην Ημερίδα:
Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή χαιρετίζω τις εργασίες της ημερίδας σας που αφορούν ένα θέμα μείζον και καίριο που αφορά απευθείας τη ζωή τη δική μας και των παιδιών μας: την οδική ασφάλεια και ιδιαίτερα το πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτή πρέπει να επανεξετασθεί σε μία ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας αλλά και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση!
Τα τροχαία ατυχήματα εκτιμάται διεθνώς ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τις κακοήθειες. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι περισσότερο οδυνηροί από οποιαδήποτε άλλη αιτία και αυτό γιατί θύματα των τροχών είναι κατά κανόνα άτομα υγιή, ζωντανά και δραστήρια.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη χώρα μας ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων παρουσιάζει μία σημαντική στασιμότητα σε υψηλά επίπεδα.
Τα ακόλουθα στοιχεία δεν μπορούν παρά να προκαλούν θλίψη και προβληματισμό σε όλους μας :
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την αρνητική πρώτη θέση μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων. Τα στοιχεία τού 2010 φέρνουν την Ελλάδα πρώτη σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με 116 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ στον αντίποδα η Σουηδία έχει 28 θανάτους, ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Κάθε χρόνο στην χώρα μας, συμβαίνουν περίπου 20.000 οδικά ατυχήματα διαφορετικού επιπέδου σοβαρότητας.
Κάθε χρόνο στη χώρα μας, περίπου 2.500 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα , κάτι που σημαίνει το θάνατο 7 ανθρώπων κάθε μέρα!
Κάθε χρόνο στη χώρα μας περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά ή ελαφρά.
Κάθε χρόνο στη χώρα μας ένα σημαντικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού ( μονάδες υγείας, ασφαλιστικά ταμεία, τμήματα ασφαλείας, νομικές και οικονομικές υπηρεσίες) εμπλέκονται με τα τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο κόστος από τις επιπτώσεις τους στη χώρα εκτιμάται ότι φθάνει τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ ποσό ιδιαίτερα σημαντικό στους χαλεπούς καιρούς που διάγουμε…
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους πρώτους μήνες του 2012 η κατάσταση δείχνει ελαφρώς βελτιωμένη και πάλι όμως παραμένει σε ιδιαίτερα ανησυχητικά επίπεδα.
Tα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα σύνθετο κοινωνικό-οικονομικό θέμα που απαιτεί συντονισμένες κινήσεις από πολλούς κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς με απώτερο στόχο τη δημιουργία συνεργειών που θα περιορίσουν (διότι δεν είναι δυνατόν να επιλύσουν πλήρως) το πρόβλημα, περιορίζοντας δραστικά τα αίτια πρόκλησής τους.
Οι δράσεις μας πρέπει να επικεντρωθούν συνοπτικά στους κατωτέρω άξονες :
1. Την Βελτίωση Οδικού περιβάλλοντος
2. Την εκπαίδευση και βελτίωση των χρηστών της οδού (πεζοί και οδηγοί)
3. Τις συνθήκες μετακίνησης των χρηστών και την γενικότερη κατάσταση της οδού
4. Την ανάγκη αναθεώρησης της ισχύουσας Νομοθεσίας και της αστυνόμευσης των οδών
5. Τον κατάλληλο συντονισμό των έργων και τη δημιουργία συνεργειών
Ας έλθουμε τώρα σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Περιφέρειας Αττικής
Η Περιφέρεια Αττικής μετά και από την ενσωμάτωση σε αυτή – βάση του Ν. 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης)και του Ν. 4018/2011 πέντε Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αλλά και τριών Υπηρεσιών από την πρώην Αποκεντρωμένη Διοίκηση αποτελεί ένα σημαντικότατο πόλο και άξονα δράσης. Ειδικότερα :
Έχουμε την ευθύνη της συντήρησης περίπου 1500km οδικού δικτύου σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής
Έχουμε την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση 2030 κόμβων φωτεινής σηματοδότησης (490 κόμβων μέσω συνεργείων αυτεπιστασίας και 1540 κόμβων μέσω εργολαβιών). Το πραγματικό ετήσιο κόστος τους είναι περίπου 10 εκ € (συμβάσεις εργολαβιών : 5 εκ €, κόστη συνεργείων αυτεπιστασίας: 2 εκ € και κόστος ΔΕΗ 3 εκ €)
Η Περιφέρεια Αττικής εκτελεί μεγάλο αριθμό σημαντικών οδικών έργων υποδομής συνολικού προϋπολογισμού άνω των εκατό (100) εκατομμυρίων € χρηματοδοτούμενων κυρίως από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής αλλά και από το ΕΣΠΑ.
Προωθούμε με γρήγορες διαδικασίες την κατασκευή οδικών έργων υποδομής όπως:
• Διάνοιξη της λεωφόρου Θηβών και ανάπλασή της με βιοκλιματικά στοιχεία,
• Διάνοιξη της λεωφόρου Διονύσου- Νέας Μάκρης,
• Κατασκευή νέας χάραξης και διαπλάτυνση της επαρχιακής οδού Μεγάρων – Αλεποχωρίου (ορεινό τμήμα),
• Κατασκευή επαρχιακής οδού Δρυόπη (κόμβος Καλλονής) – Γαλατάς,
• Επέκταση της οδού Αγίου Δημητρίου
• Διαθέτουμε επιπροσθέτως άνω των είκοσι (20) εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για συντήρηση του οδικού δικτύου.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει για μία ακόμη φορά να επισημάνω από το βήμα που μου δίνεται ότι αν και στο άρθρο 102 παράγραφος 5 του Συντάγματος της Ελλάδος ρητά αναγράφεται ότι «κάθε μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από κεντρικά ή περιφερειακά όργανα του κράτους προς την τοπική αυτοδιοίκηση συνεπάγεται και την μεταφορά των αντίστοιχων πόρων» μέχρι σήμερα και παρά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις και καταγγελίες από μέρους μας, έχουν πιστωθεί στην Περιφέρεια Αττικής μόνο 73,4 εκ. € για το έτος 2012.
Δεν υπάρχει καμία δέσμευση κατανομής πιστώσεων μέχρι το έτος 2015, όπως ρητά προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, παρόλο που το συνολικό ποσό των μεταφερομένων οφειλών ανέρχεται στα 305 εκατομμύρια Ευρώ, σύμφωνα με απόλυτα ακριβείς υπολογισμούς μας, για να μπορέσουμε να ασκήσουμε αποτελεσματικά τις αρμοδιότητες.
Ο Ρόλος μας
Σε κάθε περίπτωση, παρά τις αντιξοότητες, τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα στην περιοχή ευθύνης της Περιφέρειας έχουν δρομολογηθεί σε σημαντικό βαθμό κάτι που μελλοντικά μετατοπίζει την έμφαση από την κατασκευή έργων στην βέλτιστη - αξιοποίηση και λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής μέσω παρεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μεγάλη έκταση.
Η Περιφέρεια Αττικής θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας με βέλτιστο τρόπο, για την λήψη αποφάσεων ως προς το που και το πώς πρέπει να κατανεμηθούν οι περιορισμένοι πόροι που διαθέτει, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Οι επεμβάσεις θα πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένες θέσεις στο οδικό δίκτυο, για παράδειγμα σε θέσεις όπου γίνονται πολλά ατυχήματα, θέσεις όπου υπάρχουν φθορές στο οδόστρωμα κ.α. Η θέση επομένως αποτελεί το κλειδί στην ανάλυση στοιχείων του οδικού δικτύου και, κατά συνέπεια, στην λήψη αποφάσεων για επενδύσεις.
Για το λόγο αυτό θα αναπτύξουμε ένα Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών για τις Μεταφορές με δομή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας. Το σύστημα θα ενσωματώνει διάφορες μεθόδους αναφοράς σε θέσεις που χρησιμοποιούνται από άλλους φορείς (π.χ. αναφορά ατυχημάτων σε διευθύνσεις ή συμβολή οδών). Θα έχει την δυνατότητα παραγωγής εποπτικών χαρτών σε διάφορες κλίμακες, τόσο για την υποβοήθηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, όσο και για επικοινωνία με το κοινό.
Χαιρετίζοντας τις εργασίες της ημερίδας, τα συμπεράσματα της οποίας θεωρώ πολύ σημαντικά στην ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο που διανύουμε,
Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της ημερίδας σας.
Σας ευχαριστώ θερμά.
οποίες θα περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, διεξαγωγή λαμπαδηδρομίας, με τη συμμετοχή μαθητών στην Αττική και στόχο την ευαισθητοποίηση των νέων ηλικιών στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, στην Ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα, Τετάρτη 6 Ιουνίου, με θέμα: «Πρωτοβουλίες – Δράσεις Οδικής Ασφάλειας σε περίοδο οικονομικής κρίσης» το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, σε συνεργασία με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥπΥΜΕΔΙ).
Παρόντες, μεταξύ άλλων, στην ημερίδα ήταν ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σίμος Σιμόπουλος, ο κ. Σπύρος Ζαννιάς μέλος της Δ. Ε. του ΤΕΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Λαμπαδηδρομίας και ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Θόδωρος Σεραφίδης, ενώ συμμετείχαν επιστημονικοί και ιδιωτικοί φορείς, σύλλογοι και ιδρύματα.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής δήλωσε ότι «η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει αποδεδειγμένα επιδείξει μεγάλη ευαισθησία στο μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας (αποκατάσταση κόμβων φωτεινής σηματοδότησης με πόρους της Περιφέρειας, καθώς δεν έχουν μεταφερθεί οι αντίστοιχοι πόροι για την άσκηση των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από το αρμόδιο Υπουργείο) την ίδια στιγμή που η χώρα μας κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στην Ευρώπη σε θανάτους από τροχαία, θα συμβάλλει οικονομικά στη λαμπαδηδρομία». Επιπροσθέτως τόνισε ότι: «Η Περιφέρεια Αττικής έχει συνεργασία με το ΤΕΕ σε όλα τα επίπεδα για τη λήψη αποφάσεων, αλλά και για την αντιμετώπιση του εθνικού αυτού προβλήματος».
Ο κ. Σγουρός υπογράμμισε πάντως εμφατικά ότι «όταν η Περιφέρεια εκτελεί τις αρμοδιότητες, από την Κεντρική Κυβέρνηση πρέπει να της δίδονται και οι αντίστοιχοι πόροι».
Ακολουθεί η αναλυτική ομιλία του Περιφερειάρχη Αττικής και Προέδρου της ΕΝΠΕ στην Ημερίδα:
Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή χαιρετίζω τις εργασίες της ημερίδας σας που αφορούν ένα θέμα μείζον και καίριο που αφορά απευθείας τη ζωή τη δική μας και των παιδιών μας: την οδική ασφάλεια και ιδιαίτερα το πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτή πρέπει να επανεξετασθεί σε μία ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας αλλά και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση!
Τα τροχαία ατυχήματα εκτιμάται διεθνώς ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τις κακοήθειες. Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι περισσότερο οδυνηροί από οποιαδήποτε άλλη αιτία και αυτό γιατί θύματα των τροχών είναι κατά κανόνα άτομα υγιή, ζωντανά και δραστήρια.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη χώρα μας ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων παρουσιάζει μία σημαντική στασιμότητα σε υψηλά επίπεδα.
Τα ακόλουθα στοιχεία δεν μπορούν παρά να προκαλούν θλίψη και προβληματισμό σε όλους μας :
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την αρνητική πρώτη θέση μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων. Τα στοιχεία τού 2010 φέρνουν την Ελλάδα πρώτη σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με 116 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ στον αντίποδα η Σουηδία έχει 28 θανάτους, ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Κάθε χρόνο στην χώρα μας, συμβαίνουν περίπου 20.000 οδικά ατυχήματα διαφορετικού επιπέδου σοβαρότητας.
Κάθε χρόνο στη χώρα μας, περίπου 2.500 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα , κάτι που σημαίνει το θάνατο 7 ανθρώπων κάθε μέρα!
Κάθε χρόνο στη χώρα μας περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά ή ελαφρά.
Κάθε χρόνο στη χώρα μας ένα σημαντικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού ( μονάδες υγείας, ασφαλιστικά ταμεία, τμήματα ασφαλείας, νομικές και οικονομικές υπηρεσίες) εμπλέκονται με τα τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο κόστος από τις επιπτώσεις τους στη χώρα εκτιμάται ότι φθάνει τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ ποσό ιδιαίτερα σημαντικό στους χαλεπούς καιρούς που διάγουμε…
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τους πρώτους μήνες του 2012 η κατάσταση δείχνει ελαφρώς βελτιωμένη και πάλι όμως παραμένει σε ιδιαίτερα ανησυχητικά επίπεδα.
Tα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα σύνθετο κοινωνικό-οικονομικό θέμα που απαιτεί συντονισμένες κινήσεις από πολλούς κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς με απώτερο στόχο τη δημιουργία συνεργειών που θα περιορίσουν (διότι δεν είναι δυνατόν να επιλύσουν πλήρως) το πρόβλημα, περιορίζοντας δραστικά τα αίτια πρόκλησής τους.
Οι δράσεις μας πρέπει να επικεντρωθούν συνοπτικά στους κατωτέρω άξονες :
1. Την Βελτίωση Οδικού περιβάλλοντος
2. Την εκπαίδευση και βελτίωση των χρηστών της οδού (πεζοί και οδηγοί)
3. Τις συνθήκες μετακίνησης των χρηστών και την γενικότερη κατάσταση της οδού
4. Την ανάγκη αναθεώρησης της ισχύουσας Νομοθεσίας και της αστυνόμευσης των οδών
5. Τον κατάλληλο συντονισμό των έργων και τη δημιουργία συνεργειών
Ας έλθουμε τώρα σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Περιφέρειας Αττικής
Η Περιφέρεια Αττικής μετά και από την ενσωμάτωση σε αυτή – βάση του Ν. 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης)και του Ν. 4018/2011 πέντε Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αλλά και τριών Υπηρεσιών από την πρώην Αποκεντρωμένη Διοίκηση αποτελεί ένα σημαντικότατο πόλο και άξονα δράσης. Ειδικότερα :
Έχουμε την ευθύνη της συντήρησης περίπου 1500km οδικού δικτύου σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής
Έχουμε την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση 2030 κόμβων φωτεινής σηματοδότησης (490 κόμβων μέσω συνεργείων αυτεπιστασίας και 1540 κόμβων μέσω εργολαβιών). Το πραγματικό ετήσιο κόστος τους είναι περίπου 10 εκ € (συμβάσεις εργολαβιών : 5 εκ €, κόστη συνεργείων αυτεπιστασίας: 2 εκ € και κόστος ΔΕΗ 3 εκ €)
Η Περιφέρεια Αττικής εκτελεί μεγάλο αριθμό σημαντικών οδικών έργων υποδομής συνολικού προϋπολογισμού άνω των εκατό (100) εκατομμυρίων € χρηματοδοτούμενων κυρίως από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής αλλά και από το ΕΣΠΑ.
Προωθούμε με γρήγορες διαδικασίες την κατασκευή οδικών έργων υποδομής όπως:
• Διάνοιξη της λεωφόρου Θηβών και ανάπλασή της με βιοκλιματικά στοιχεία,
• Διάνοιξη της λεωφόρου Διονύσου- Νέας Μάκρης,
• Κατασκευή νέας χάραξης και διαπλάτυνση της επαρχιακής οδού Μεγάρων – Αλεποχωρίου (ορεινό τμήμα),
• Κατασκευή επαρχιακής οδού Δρυόπη (κόμβος Καλλονής) – Γαλατάς,
• Επέκταση της οδού Αγίου Δημητρίου
• Διαθέτουμε επιπροσθέτως άνω των είκοσι (20) εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για συντήρηση του οδικού δικτύου.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει για μία ακόμη φορά να επισημάνω από το βήμα που μου δίνεται ότι αν και στο άρθρο 102 παράγραφος 5 του Συντάγματος της Ελλάδος ρητά αναγράφεται ότι «κάθε μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από κεντρικά ή περιφερειακά όργανα του κράτους προς την τοπική αυτοδιοίκηση συνεπάγεται και την μεταφορά των αντίστοιχων πόρων» μέχρι σήμερα και παρά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις και καταγγελίες από μέρους μας, έχουν πιστωθεί στην Περιφέρεια Αττικής μόνο 73,4 εκ. € για το έτος 2012.
Δεν υπάρχει καμία δέσμευση κατανομής πιστώσεων μέχρι το έτος 2015, όπως ρητά προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, παρόλο που το συνολικό ποσό των μεταφερομένων οφειλών ανέρχεται στα 305 εκατομμύρια Ευρώ, σύμφωνα με απόλυτα ακριβείς υπολογισμούς μας, για να μπορέσουμε να ασκήσουμε αποτελεσματικά τις αρμοδιότητες.
Ο Ρόλος μας
Σε κάθε περίπτωση, παρά τις αντιξοότητες, τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα στην περιοχή ευθύνης της Περιφέρειας έχουν δρομολογηθεί σε σημαντικό βαθμό κάτι που μελλοντικά μετατοπίζει την έμφαση από την κατασκευή έργων στην βέλτιστη - αξιοποίηση και λειτουργία της υφιστάμενης υποδομής μέσω παρεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μεγάλη έκταση.
Η Περιφέρεια Αττικής θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας με βέλτιστο τρόπο, για την λήψη αποφάσεων ως προς το που και το πώς πρέπει να κατανεμηθούν οι περιορισμένοι πόροι που διαθέτει, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Οι επεμβάσεις θα πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένες θέσεις στο οδικό δίκτυο, για παράδειγμα σε θέσεις όπου γίνονται πολλά ατυχήματα, θέσεις όπου υπάρχουν φθορές στο οδόστρωμα κ.α. Η θέση επομένως αποτελεί το κλειδί στην ανάλυση στοιχείων του οδικού δικτύου και, κατά συνέπεια, στην λήψη αποφάσεων για επενδύσεις.
Για το λόγο αυτό θα αναπτύξουμε ένα Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών για τις Μεταφορές με δομή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας. Το σύστημα θα ενσωματώνει διάφορες μεθόδους αναφοράς σε θέσεις που χρησιμοποιούνται από άλλους φορείς (π.χ. αναφορά ατυχημάτων σε διευθύνσεις ή συμβολή οδών). Θα έχει την δυνατότητα παραγωγής εποπτικών χαρτών σε διάφορες κλίμακες, τόσο για την υποβοήθηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, όσο και για επικοινωνία με το κοινό.
Χαιρετίζοντας τις εργασίες της ημερίδας, τα συμπεράσματα της οποίας θεωρώ πολύ σημαντικά στην ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο που διανύουμε,
Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της ημερίδας σας.
Σας ευχαριστώ θερμά.