Σωρεία ερωτημάτων για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε και ενήργησε η τροχαία της Πάτρας, στην υπόθεση του Θανατηφόρου τροχαίου που σημειώθηκε στις 2 Μαΐου στο ύψος του Αγ. Γεωργίου του Ρίου, με θύμα τον δεκαπεντάχρονο Πάνο Τζαβάρα και πρωταγωνίστρια τη σύζυγο του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, προκύπτουν μετά από καταγγελίες οι οποίες οδήγησαν σε έρευνα της υπόθεσης από το Patrastimes.gr.
Από τα στοιχεία της έρευνας τίθενται τα εξής ερωτήματα, για τα οποία εάν δεν δοθούν άμεσες και πειστικές απαντήσεις, η υπόθεση ενδέχεται να πάρει ακόμα και πολιτικές διαστάσεις, καθώς θα επιτραπούν σκέψεις για πιθανή προσπάθεια – για ευνόητους λόγους – συγκάλυψης ευθυνών.
Το Patrastimes.gr θέτει ευθέως στην τοπική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και στη διοίκηση της τροχαίας Πατρών τα εξής ερωτήματα:
Αληθεύει πως επετράπη δύο με τρία μόλις εικοσιτετράωρα από το δυστύχημα στην οδηγό του μοιραίου τζιπ, το οποίο κτύπησε τον άτυχο Πάνο Τζαβάρα να παραλάβει το όχημα και να προχωρήσει άμεσα στην επισκευή του;
Την ίδια ώρα αληθεύει πως παρά τις επίμονες εκκλήσεις των συγγενών του άτυχου δεκαπεντάχρονου, να πάρουν το ποδήλατο στο οποίο αυτός επέβαινε, κάτι τέτοιο απαγορεύτηκε με επιχειρήματα τα οποία δεν ίσχυσαν στην περίπτωση του οχήματος που κτύπησε το αγόρι;
Εάν η στάση των αρμοδίων προκαλεί απορία με αφορμή τα δύο προηγούμενα ερωτήματα, δύο ακόμα περιστατικά δικαιολογούν σκέψεις ακόμα και για «σκιές» και «γκρίζες ζώνες», στον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την υπόθεση η τροχαία.
Το πρώτο αφορά στην προσπάθεια των διοικούντων την τροχαία Πατρών, να αποτρέψει τους γονείς του 15χρονου Πάνου Τζαβάρα - μόλις χθες συμπληρώθηκαν σαράντα ημέρες από το θάνατό του - να προχωρήσουν στον ορισμό δικού τους εμπειρογνώμονα (τεχνικού Συμβούλου) επικαλούμενοι απαγόρευση που προκύπτει από νόμο που δεν υπάρχει.
Το δεύτερο και σημαντικότερο που προκαλεί κάτι παραπάνω από εύλογες απορίες είναι το γεγονός, ότι η τροχαία Πατρών όρισε ως εμπειρογνώμονα – Τεχνικό Σύμβουλο - πρόσωπο το οποίο είναι στην ίδια ασφαλιστική εταιρεία, που έχει τα ασφαλιστικά της συμφέροντα η οδηγός του μοιραίου τζίπ και σύζυγος του υφυπουργού κ. Μαυραγάνη και κατά συνέπεια υπάρχει τουλάχιστον ασυμβίβαστο.
Από τα πιο πάνω ερωτήματα γίνεται αντιληπτό πως την ώρα που ένα αγόρι έχανε τη ζωή του, κάποιοι λειτούργησαν τουλάχιστον περίεργα, προκαλώντας βαθύτερο πόνο στους γονείς και τους συγγενείς του και συγχρόνως δημιούργησαν σοβαρό προβληματισμό σε μερίδα της τοπικής κοινωνίας, η οποία καθημερινά πληροφορείται τι έχει συμβεί και ενώνει το πάζλ των περίεργων αποφάσεων και συμπεριφορών των υπευθύνων της τροχαίας Πατρών.
Τι απαντά ο Διοικητής της τροχαίας Πατρών
Την άμεση αντίδραση του διοικητή της τροχαίας Πατρών προκάλεσε τα ερωτήματα που έθεσε το “Patrastimes.gr” μετά από καταγγελίες συγγενών του 15χρονου Π. Τζαβάρα που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη σύζυγος πολιτικο9ύ προσώπου. Οι καταγγελίες αφορούσαν στο τρόπο που χειρίστηκε την υπόθεση η τροχαία της Πάτρας.
Απαντώντας στα ερωτήματα ο Διοικητής κ. Απόστολος Μαρτζάκλης υποστήριξε τα εξής
«Όταν έχουμε τροχαίο ατύχημα ο ανακριτικός υπάλληλος κρίνει αν θα ορίσει πραγματογνώμονα. τότε τα αυτοκίνητα φυλάσσονται σε κάποιο χώρο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αφού τα είδαν οι πραγματογνώμονες, παρουσία του ανακριτικού υπαλλήλου, τότε και μόνο τότε επετράπη στους ιδιοκτήτες να τα παραλάβουν και σε καμία περίπτωση δεν ισχύει πως επιτρέψαμε στον ιδιοκτήτη του τζιπ να το παραλάβει αμέσως και κατ’ εξαίρεση των όσων ισχύουν».
Σε ότι αφορά το πότε επετράπη στην οικογένεια να παραλάβει το ποδήλατο στο οποίο επέβαινε ο άτυχος δεκαπεντάχρονος, ο Διοικητής της τροχαίας Πατρών απαντώντας στις καταγγελίες δήλωσε «πως η οικογένεια λόγω της κρίσιμης κατάστασης του παιδιού δεν πήγε αμέσως να το παραλάβει, ενώ όταν ο αρμόδιος υπάλληλος τους είπε να το παραλάβουν η μητέρα κάνοντας χαρακτηριστικές κινήσεις του χεριού της λόγω των στιγμών που περνούσαν αρνήθηκε».
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν ωστόσο οι απαντήσεις που έδωσε ο Διοικητής της τροχαίας Πατρών στα δυο κρισιμότερα ερωτήματα που προκύπτουν από τις καταγγελίες. Ο κ Μαρτζάκλης αποδέχθηκε πως η υπηρεσία δεν επέτρεψε αρχικά τον ορισμό τεχνικού συμβούλου από την πλευρά της οικογένειας του θύματος γιατί όπως είπε «Σύμφωνα με το άρθρο 204 του κώδικα Ποινικής Δικονομίας, διορισμός Τεχνικού Συμβούλου επιτρέπεται μόνο για κακουργήματα. Όμως η οικογένεια του δεκαπεντάχρονου απευθύνθηκε στον εισαγγελέα και ζήτησε να γίνει δεκτό κατ’ εξαίρεση το αίτημα της, με τον εισαγγελέα να το κάνει δεκτό, με το σκεπτικό πως δεν υπάρχει ρητή διάταξη που να ,μην επιτρέπει ορισμό και στα πλημμελήματα και με παραγγελία του ζήτησε να επιτραπεί ο ορισμός δικού της συμβούλου».
Στις δηλώσεις του στο patrastimes.gr ο διοικητής της τροχαίας Πατρών απαντώντας στην καταγγελία ότι ορίστηκε τεχνικός σύμβουλος ο οποίος έχει συμφέροντα στην ίδια εταιρεία που είναι τα ασφαλιστικά συμφέροντα της οδηγού του τζίπ που τραυμάτισε θανάσιμα τον Π. Τζαβάρα επαληθεύει πως συνέβη κάτι τέτοιο τονίζοντας ωστόσο ότι «ο κάθε διοριστείς ως πραγματογνώμονας οφείλει εφόσον υπάρχει κώλυμα στο πρόσωπό του να το δηλώσει άμεσα και να ζητήσει την εξαίρεση του. Οι συγκεκριμένοι πραγματογνώμονες ελήφθησαν από τον πίνακα πραγματογνωμόνων που συντάσσει το συμβούλιο πλημμελειοδικών και σε καμία περίπτωση δεν μας ανέφερε ότι -ο ένας εκ των δυο - ήταν εξωτερικός συνεργάτης ασφαλιστικών εταιρειών»!!!
Συνεχίζοντας ο κ. Μαρτζάκλης επεσήμανε πως «όταν η οικογένεια του θύματος ανακοίνωσε πως ο ένας εκ των δυο πραγματογνώμονες που όρισε η τροχαία ήταν και συνεργάτης ασφαλιστικής εταιρείας των εμπλεκομένων αυτοκινήτων άμεσα τους ζήτησα να προσέλθουν και να κάνουν αίτημα εξαίρεσης».
Τέλος ο διοικητής της τροχαίας Πατρών δήλωσε πως από την υπηρεσία υπάρχει απόλυτη υπευθυνότητα και αντικειμενικότητα και μοναδικός στόχος ς είναι η αποκάλυψη της αλήθειας. «Μιλάμε για το θάνατο ενός παιδιού και δεν προέχει τίποτε άλλο από την διαλεύκανση της απόφασης. Στην σκέψη πως χάθηκε ένας 15χρονος ανατριχιάζω» δήλωσε ο κ. Μπαρτζάκλης
patrastimes.gr