Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (G.I.S.) στην υπηρεσία των Δημοτών του.
Με την χρήση της τεχνολογίας των G.I.S. ξεκινά η δημιουργία ενός σύγχρονου μοντέλου ανάπτυξης της περιοχής, βασισμένου σε «μετρούμενες» παραμέτρους με αποτέλεσμα την άμεση εξυπηρέτηση του Δημότη, την ελαχιστοποίηση του χρόνου ικανοποίησης αιτημάτων, την προβολή και ανάδειξη της περιοχής μας.
Ολόκληρη η περιοχή χαρτογραφείται
Ψηφιοποιούνται όλα τα χωρικά και θεματικά δεδομένα (οδικό δίκτυο, υδρογραφικό δίκτυο, οικισμοί, τοπικές και δημοτικές ενότητες, κτίρια, περιβάλλοντας χώρος, πράσινο, χρήσεις γης, επαγγελματικές δραστηριότητες, υπηρεσίες και δημόσια κτίρια, κάδοι απορριμμάτων, λάμπες ηλεκτροφωτισμού, κρουνοί κλπ.)
Σχεδιάσαμε και ήδη λειτουργούν δύο εφαρμογές, ικανές να διευκολύνουν και να βελτιώσουν άμεσα την καθημερινότητα των Δημοτών μας. Τον «Ηλεκτρονικό Οδηγό του Δήμου Λαγκαδά» και την εφαρμογή καταχώρησης αιτημάτων και παραπόνων «Ένα κλικ από τον Δήμαρχο». Οι εφαρμογές είναι διαθέσιμες μέσω του διαδικτύου, λειτουργούν προς το παρόν πιλοτικά (επίσημη έναρξη λειτουργίας 1/07/2012) και βρίσκονται υπό συνεχή διαμόρφωση.
Ηλεκτρονικός Οδηγός Δήμου Λαγκαδά
Ο πολίτης μπορεί να έχει πρόσβαση σε θεματικούς χάρτες γενικότερου ενδιαφέροντος και σε οπτικοποιημένες πληροφορίες που σχετίζονται με δημογραφικές, περιβαλλοντικές, ιστορικές και τουριστικές πληροφορίες της περιοχής. Σημεία ενδιαφέροντος, σημεία εξυπηρέτησης, οδηγός αγοράς, δίκτυα υποδομών αποχέτευσης και ύδρευσης, δρομολόγια οχημάτων του Δήμου και μέσων μαζικής μεταφοράς, τοπικές γιορτές και εκδηλώσεις, λαϊκές αγορές και πολλές άλλες πληροφορίες θεματικά και χωρικά ταξινομημένες.
Εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων - Παραπόνων του Δημότη «Ένα κλικ από τον Δήμαρχο»
Η εφαρμογή αποσκοπεί στην αλληλεπίδραση του πολίτη με τις υπηρεσίες του Δήμου και την άμεση επίλυση των καθημερινών προβλημάτων του.
Δημιουργείται για πρώτη φορά ένα ενιαίο σύστημα καταχώρησης αιτημάτων και ένα σημείο κεντρικής διαχείρισης προς τις υπηρεσίες του Δήμου, με τους πολίτες να έχουν τη δυνατότητα ακριβούς προσδιορισμού της θέσης του προβλήματος πάνω στο χάρτη, ενώ θα μπορούν να επισυνάψουν και σχετικές φωτογραφίες ή άλλα έγραφα. Η ενημέρωση του Δημότη για την πορεία ικανοποίησης του αιτήματός του, θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή και με επιστολή, ανάλογα με την βαρύτητα του ζητήματος.
Επιτρέπει σε όσους ζουν, εργάζονται ή επισκέπτονται το Δήμο Λαγκαδά, να αναφέρουν τοπικά προβλήματα ή αιτήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
• Καμένες λάμπες ηλεκτροφωτισμού,
• Χαλασμένο οδόστρωμα
• Πεταμένα σκουπίδια ή προβλήματα κάδων απορριμμάτων,
• Φθορές ή καταστροφές δημόσιων χώρων,
• Παράνομες διαφημιστικές πινακίδες,
• Παράνομα παρκαρισμένα ή εγκαταλειμμένα οχήματα
• Αιτήματα που αφορούν υπηρεσίες πρασίνου,
• προβλήματα σήμανσης,
• Διαρροές αποχετευτικού ή δικτύου ύδρευσης
• Διοικητικά αιτήματα κλπ.