δεν χρειάζεται να κρατούν πάνω τους μετρητά, σύμφωνα με έρευνα της MasterCard Barometer.
Οι αγορές με χρήση χρεωστικής κάρτας θεωρούνται επίσης πιο εύκολες (28%) και πιο ασφαλείς (28%) από εκείνες που πραγματοποιούνται με μετρητά. Στα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα που τους προσφέρονται, οι καταναλωτές τοποθετούν επίσης την ταχύτητα των συναλλαγών (27%) αλλά και τη δυνατότητα ελέγχου των εξόδων (15%).
Όσοι χρησιμοποιούν τη χρεωστική τους κάρτα για να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες, φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί τα προνόμια που τους παρέχονται, καθώς σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν το 60% επιλέγει χρεωστική αντί για μετρητά, αν όχι κάθε εβδομάδα, τουλάχιστον μία φορά στις 10- 15 μέρες. Παράλληλα ένα 25% των καταναλωτών τη χρησιμοποιεί τουλάχιστον 1- 2 φορές τον μήνα (24%).
Παρ' όλα αυτά, οι Έλληνες καταναλωτές, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97%), εξακολουθούν να θεωρούν πως ο κύριος τρόπος χρήσης της χρεωστικής κάρτας αφορά στην ανάληψη μετρητών από τα ATM, με ένα 13% των καταναλωτών να την προτιμά για αγορές σε καταστήματα ή στο διαδίκτυο.
Όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, η έρευνα έδειξε ότι, ενώ και τα δύο φύλλα χρησιμοποιούν τη χρεωστική τους κάρτα κατά βάση για ανάληψη μετρητών από τα ATM, οι άντρες είναι εκείνοι που φαίνεται να είναι λίγο πιο εξοικειωμένοι με τις αγορές στο διαδίκτυο (8%).
Επιπλέον, τα άτομα νεότερης ηλικίας (18-34) δηλώνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό (11%) ότι επιλέγουν τη χρεωστική τους κάρτα για online αγορές, γεγονός που μπορεί ίσως να εξηγηθεί από την ευρύτερη και πιο διαδεδομένη χρήση του διαδικτύου από το νεανικό κοινό.