Μιλώντας στο «Έθνος», επιχειρηματίες ομολογούν ότι το κλίμα ήταν καταστροφικό για τον τουρισμό μας τους προηγούμενους μήνες, με ακυρώσεις και «παγωμένες» κρατήσεις, σημειώνουν ωστόσο ότι η κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται μετά τον σχηματισμό κυβέρνησης στην Ελλάδα και την αίσθηση που δημιουργήθηκε στο εξωτερικό ότι η χώρα παραμένει στο ευρώ.
Στην Κρήτη, που καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να μη χαθεί τουριστικά η χρονιά, τόσο στα μεγάλα όσο και σε μικρά ξενοδοχεία γίνονται εκπτώσεις άνω του 25% και του 35%, ενώ για τους Ελληνες υπάρχουν και ειδικές προσφορές.
Σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες του νησιού, «το 60-70% της κίνησης είναι τουρισμός all inclusive, πράγμα που σημαίνει ότι σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων η δαπάνη διαμονής, φαγητού και ποτών κατ' άτομο είναι 50-55 ευρώ.
Επίσης, στα ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας, με πισίνα και άλλες ανέσεις, δίνονται τιμές 10 και 15 ευρώ το άτομο με πρωινό.
Αύξηση της κίνησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αναμένουν οι φορείς των Κυκλάδων μετά την τουριστική πανωλεθρία των προηγούμενων δύο μηνών.
Αν και το πρόσημο της σεζόν αναμένεται αρνητικό, η κίνηση τους δύο επόμενους μήνες αναμένεται να γλιτώσει τις τουριστικές επιχειρήσεις από χειρότερες καταστάσεις.
Με αυτά τα δεδομένα, οι φορείς του νησιού προγραμματίζουν ήδη τις κινήσεις τους με σκοπό να επιμηκύνουν όσο γίνεται την τουριστική περίοδο.
Με προσφορές χαμηλότερων τιμών στις ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια και στα κάμπινγκ μέσα στην υψηλή περίοδο του Ιουλίου και του Αυγούστου επιχειρεί να προσελκύσει φέτος τους Ελληνες τουρίστες η Χαλκιδική.
Αυτές συνοδεύονται και με προσφορές σε μπίρες, γλυκά και πρόχειρα γεύματα, ενώ για τους ξένους ισχύουν μειωμένες τιμές σε πακέτα των 7 ημερών.
Τη μεγαλύτερη αύξηση στις κρατήσεις μετά τις εκλογές εμφανίζουν οι δημοφιλείς προορισμοί και συγκεκριμένα η Κέρκυρα +82%, η Σαντορίνη +74%, τα Χανιά +76% και η Μύκονος +27%.
Μόνο η Αθήνα εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος με -2%. Οι περισσότερες κρατήσεις προήλθαν από ΗΠΑ, Ιταλία και Αγγλία, ενώ η γερμανική αγορά παρουσίασε πτώση 2%.
Το μεγάλο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι ο εσωτερικός τουρισμός που έχει καταρρεύσει. Αυτό, εξάλλου, επιβεβαιώνεται και από τη μεγάλη πτώση των επιβατών σε πτήσεις εσωτερικού και στα δρομολόγια των πλοίων.