με συνέπεια οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο των νέων οχημάτων να είναι κατά 3,3% μικρότερες σε σχέση με εκείνα του 2010.
Ειδικά, στην Ελλάδα, όπου οι εναπομείναντες αγοραστές στράφηκαν σε μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα, η μείωση του μέσου όρου των εκπομπών ξεπερνά το 7% το 2011, ενώ είχε προηγηθεί μεγάλη μείωση 8,7% από το 2009 στο 2010. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά διανυόμενο χιλιόμετρο προσεγγίζονται.
Το 2011, 12,8 εκατομμύρια νέα επιβατηγά οχήματα κυκλοφόρησαν στους δρόμους των χωρών–μελών της Ε.Ε. Οι μέσες εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα αυτά ήταν 135,7 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, ένα επίπεδο εκπομπών κατά 4,6 g CO2/km μικρότερο από εκείνο του 2010, που σημαίνει ποσοστιαία μείωση κατά 3,3%. Από πού προήλθε αυτή η μείωση; Σύμφωνα με την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, πρόκειται για συνδυασμένο αποτέλεσμα των αλλαγών στην αγοραστική συμπεριφορά, της βελτίωσης της τεχνολογίας και της απόδοσης των κινητήρων των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, στην πορεία μείωσης των εκπομπών CO2 έχει συντελέσει η αύξηση του μεριδίου των αυτοκινήτων ντίζελ, μια τάση που συνεχίστηκε το 2011. Την περυσινή χρονιά το 55,2% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη ήταν πετρελαιοκίνητα οχήματα, έναντι 51,3% το 2010. Πάντως, το χάσμα μεταξύ των μέσων εκπομπών CO2 στα νέα πετρελαιοκίνητα και τα νέα βενζινοκίνητα οχήματα έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια και πέρυσι ήταν μόλις 3,2 g CO2/km.
Στη μείωση των εκπομπών έχουν συνεισφέρει τα αυτοκίνητα με εναλλακτική κίνηση, με υγραέριο, με βιομεθάνιο, με ηλεκτρικό ρεύμα. Ενώ μέχρι το 2006 μόλις το 0,3% των νέων αυτοκινήτων ήταν με εναλλακτικό καύσιμο, το 2007 έφτασαν το 0,7%, το 2008 1,3%, το 2009 3,8%, το 2010 σταθεροποιήθηκαν στο 3,5%, για να υποχωρήσουν πέρυσι στο 1,4%, κυρίως λόγω της μεγάλης μείωσης των πωλήσεων Ι.Χ. με υγραέριο στη Γαλλία και την Ιταλία, χώρες με μαζική χρήση αυτού του καυσίμου.
Αξιοσημείωτο ότι το 2011 πουλήθηκαν στην Ε.Ε. 8.700 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δέκα φορές περισσότερα από το 2010, αν και βέβαια ακόμα αποτελούν το μικροσκοπικό ποσοστό του 0,07% των συνολικών πωλήσεων. Ολα δείχνουν ότι, λόγω και της κρίσης, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών μπορεί να μειωθεί παραπέρα.