Ενδεικτικό της δραματικής οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών είναι ότι τον Απρίλιο η πτώση των πωλήσεων ήταν υψηλή μέχρι και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ), φτάνοντας στο -8%, ενώ στην κατηγορία της ένδυσης - υπόδησης η μείωση υπερβαίνει το 27%.
Να σημειωθεί ότι ο Απρίλιος περιλάμβανε και την εορταστική περίοδο του Πάσχα, που είθισται ο τζίρος του λιανεμπορίου να αυξάνεται, τόσο στα είδη διατροφής όσο και στα καταστήματα που πουλάνε ρούχα και παπούτσια.
Αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία για τη μείωση του όγκου των πωλήσεων στις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων, όπως την κατέγραψε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) και αφορά τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα, η πτώση διαμορφώνεται στο -27,2% για την ένδυση και την υπόδηση, στο 17,9% για τα μικρότερα καταστήματα που πωλούν τρόφιμα και ποτά, στο -17,1% για καταναλωτικά προϊόντα διαρκείας, όπως έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακός εξοπλισμός, στο -14,5% για τα πολυκαταστήματα, στο -12,9% για τα καλλυντικά, ενώ για τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων η υποχώρηση ήταν 8,8%.
Συνολικά πάντως ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), με τα καύσιμα, στο λιανικό εμπόριο σημείωσε μείωση 13,5% τον Απρίλιο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του Απριλίου 2011, έναντι μείωσης 8,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.