Στην πρώτη φάση, οι μαθητές κατασκεύασαν το σκελετό του έργου και τον παρουσίασαν σήμερα, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα μπουν αισθητήρες για να μπορεί το ρομπότ να κάνει μετρήσεις στο νερό, χωρίς να αποκλείεται και η τοποθέτηση κάμερας αλλά και βραχίονα για περεταίρω χρήσεις. Όπως τονίσθηκε το ρομπότ μπορεί να λειτουργήσει και ως τηλεκατευθυνόμενο.
Στόχος του προγράμματος ήταν να εκπαιδευτούν οι μαθητές στην ομαδικότητα, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Καραϊλανίδης, που ήταν και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών.
Υπογράμμισε δε ότι το project προτάθηκε και στηρίχθηκε από το Ευγενίδειο Ίδρυμα, ενώ την υλοποίηση αποδέχθηκε το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Αλεξανδρούπολης.
Συνολικά οκτώ μαθητές από το 1ο, 2ο, 4ο Γενικό Λύκειο, 2ο ΕΠΑΛ και δυο μαθητές του 3ου Γυμνασίου, του τμήματος ρομποτικής, συνεργάστηκαν εθελοντικά στον ελεύθερό τους χρόνο (Σαββατοκύριακα και αργίες) και κατασκεύασαν το ρομπότ με υλικά που δόθηκαν από το Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Η επίσημη παρουσίαση του 1ου σταδίου κατασκευής έγινε σήμερα με επιτυχία, ενώ όπως είπε ο κ. Καραϊλανίδης, «το Σεπτέμβριο ευελπιστούμε να προχωρήσουμε στον εξοπλισμό του υποβρυχίου μηχανήματος με αισθητήρες μέτρησης πίεσης, φωτεινότητας, θερμοκρασίας, PH (οξύτητας) και μεταφοράς εικόνας».
Ο 16χρονος μαθητής Νικόλαος Βοσνιάκος και ο συνομήλικός του Βασίλης Χρυσόπουλος, που συμμετείχαν στην κατασκευή, έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στο ομαδικό πνεύμα που επικράτησε, αλλά και στη μεθοδικότητα προκειμένου να επιτευχθεί η τελειοποίηση του ρομπότ μέσα από συνεχείς δοκιμές. Φιλόδοξος στόχος των παιδιών, είναι η τελειοποίηση της υποβρύχιας κατασκευής, προκειμένου να λειτουργεί με τηλεχειρισμό και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έρευνα στη θάλασσα, σε ποτάμια και σε λίμνες.