Η κυβέρνηση των ροζ δεκανικιών αποτελεί απλή συνέχεια του μαύρου μετώπου της κυβέρνησης Παπαδήμου και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου. Ο λαός και οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να δώσουν κανένα περιθώριο σε όλους αυτούς που στο όνομα της «επαναδιαπραγμάτευσης» των μνημονίων και της «σωτηρίας» του ευρώ συνεχίζουν να μας εξαπατούν, να μας εκβιάζουν και να μας τρομοκρατούν. Αντίθετα, με ένα μαζικό κίνημα αντίστασης και ανατροπής πρέπει να σαρώσουν τα μνημόνια και όσους θυσιάζουν στο όνομα της Ο.Ν.Ε. και της ΕΕ τα λαϊκά συμφέροντα και τις ανάγκες των εργαζομένων.
Οι πρόσφατες προγραμματικές δηλώσεις του Σαμαρά αποτελούν υπόσχεση για τον απόλυτο κοινωνικό και εργασιακό μεσαίωνα και απέδειξαν για μία ακόμα φορά ότι η αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων, της ΕΕ και του ΔΝΤ πρέπει να τηρηθούν στο ακέραιο.
Οι «αποκρατικοποίησεις», το ξεπούλημα δηλαδή του φυσικού πλούτου και των υποδομών της χώρας αποτέλεσε το σταθερό «ρεφρέν» των δηλώσεων του Σαμαρά, που συμπληρωνόταν με τη δέσμευση για τη διάλυση του δημόσιου τομέα και των κοινωνικών υπηρεσιών, την ίδια στιγμή που τα παιδιά λιποθυμούν στα σχολεία από ασιτία, οι άρρωστοι πεθαίνουν από έλλειψη φαρμάκων και δεκάδες συμπολίτες μας αυτοκτονούν από απελπισία. Παράλληλα, η φοροληστεία και η οικονομική αφαίμαξη στα λαϊκά στρώματα συνεχίζεται μέσω των φορολογικών δηλώσεων, των έκτακτων εισφορών και του χαρατσιού της Δ.Ε.Η. και των αυξήσεων των τιμολογίων, ενώ οι νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, οι απολύσεις, η έκρηξη της ανεργίας και η κατάργηση κάθε ίχνους εργασιακού δικαιώματος ολοκληρώνουν την εικόνα της κοινωνικής καταστροφής.
Το «γαϊτανάκι του ξεπουλήματος
Το πλήρες ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού πλούτου φαίνεται να αποτελεί – αν όχι το μόνο – μία από τις πλέον κρίσιμες επιδιώξεις της κυβέρνησης. Η πληρωμή του χρέους που εξελίσσεται σε μία ανεξέλεγκτη «μαύρη τρύπα», προς ώφελος των τραπεζών και των ντόπιων και ξένων δανειστών και τοκογλύφων επιβάλλει την επιτάχυνση και διεύρυνση του «προγράμματος αποκρατικοποιήσεων», ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της τρόικα για εξεύρεση 15 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση ξεπουλάει τα πάντα. Μέχρι το τέλος του έτους, προωθείται η ολοκλήρωση των έξι αποκρατικοποιήσεων, για τις οποίες ήδη εξελίσσονται οι διαγωνισμοί (Ελληνικό, Κρατικά Λαχεία, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου), ενώ επίσης δρομολογείται και η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με τον υπουργό οικονομικών, θα ξεκινήσουν εννέα ακόμη αποκρατικοποιήσεις (sales leaseback 28 Ακινήτων, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ), οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας. Θα ακολουθήσουν 13 ακόμη αποκρατικοποιήσεις μεταξύ των οποίων λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, οι οποίες διαμορφώνονται τώρα από το ΤΑΙΠΕΔ.
Επιπλέον η κυβέρνηση εξετάζει την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ σε συνάρτηση με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τις εντολές της ΕΕ, ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν και το υπό κατάρρευση σύστημα υγείας και τα περιφερειακά νοσοκομεία αλλά και περισσότερα από 80.000 δημόσια ακίνητα από 30 διαφορετικούς δημόσιους φορείς. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση θα επιδιώξει να πετάξει ένα ακόμα «ξεροκόμματο» 4,5 δισ. ευρώ στο κατασκευαστικό λόμπι των καναλαρχών, καθώς μέχρι το τέλος του έτους θα επιδιωχθεί η επανεκκίνηση των – περιβαλλοντικά καταστροφικών - έργων των αυτοκινητόδρομων.
Ούτε το fast track τους ειναι αρκετό
Πλέον, δεν τηρούν ούτε τα ελάχιστα προσχήματα! Ξεκάθαρα οδηγούμαστε στην κατάργηση κάθε περιβαλλοντικού και κοινωνικού περιορισμού, στην πλήρη κατάργηση κάθε θεσμικής διαδικασία περιβαλλοντικής προστασίας και στην απόλυτη ασυδοσία της επιχειρηματικής δράσης. Έτσι, από το fast track - το «μνημόνιο του φυσικού περιβάλλοντος» - μέσω του οποίου το κάθε επιχειρηματικό σχέδιο αναγορεύεται σε «εθνικό στόχο», οδηγούμαστε με ala carte προεδρικά διατάγματα να γίνεται πλέον εφικτή η παραβίαση κάθε έννοιας περιβαλλοντικής προστασίας, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία ξεπουλήματος και να εξασφαλιστεί η κερδοφορία των κεφαλαίων που επενδύονται.
Σε αυτό το πλαίσιο, προωθούνται άμεσα νομοθετικές ρυθμίσεις για την ταχύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, ειδικές διαδικασίες συντονισμού κρατικών υπηρεσιών, υπουργείων κλπ και μία σειρά παρεμβάσεων σε πολλούς τομείς, όπως η σύσταση Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων, Αερολιμένων, Αυτοκινητοδρόμων, Διαχείρισης Υδάτων και Αποχέτευσης, ενώ τελικά το «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) μετατρέπεται κυριολεκτικά σε «βρώμικο Ίππο» αυτών των μεθοδεύσεων καθώς βρίσκεται πίσω από κάθε «βρώμικη μπίζνα» και ξεπούλημα, καθώς το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αφορά κατά 90% σε πώληση δικαιωμάτων γης και παραχώρηση υποδομών.
Από τα «Μαύρα κοράκια» στο ελληνικό...
Ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα στο ξεπούλημα της δημόσιας γης, καθώς εκτιμήσεις «ειδικών» θεωρούν ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της «Ελληνικόν ΑΕ» θα αποφέρει περίπου 2 δισ. ευρώ για την πληρωμή πάντα του ληστρικού χρέους.
Ήδη, οι τέσσερις «μνηστήρες» που πέρασαν την φάση της προεπιλογής για το Ελληνικό θα καταθέσουν στις αρχές του Φθινοπώρου τις προτάσεις τους (business plan) καθώς και δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την εξαγορά της «Ελληνικό Α.Ε.». Πρόκειται για «διακεκριμένους περιβαλλοντικούς καταστροφείς», όπως η Lamda Development (συμφερόντων ομίλου Λάτση), που έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται τα εκτρωματικά «The Mall Athens», «Golden Hall» και «Mediterranean Cosmos», ενώ έχει βάλει ήδη χέρι στη διαχείριση και αξιοποίηση της Μαρίνας Φλοίσβου για 40 χρόνια. Όπως η Qatar Investment Authority (QIA) - το κρατικό fund του εμιράτου του Κατάρ - που είναι ένοχη μαζί με τον ελληνικό όμιλο Ελλάκτωρ για το περιβαλλοντικό έγκλημα στα μεταλλεία χρυσού στη Χαλκιδική και τέλος για την London Regional Properties (μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate στην Ευρώπη) και την ισραηλινή Elbit.
...Στους «καρχαρίες» και «θαλασσοπνίχτες» στην παραλία
Το ξεπούλημα του αεροδρομίου και του παραλιακού μετώπου πάνε «χέρι – χέρι». Τους μεγαλεπίβολους αναπτυξιακούς σχεδιαμούς της προηγουμένης περιόδου, των πάλλαι ποτέ ολυμπιακών πόλων ανάπτυξης, έρχεται να αντικαταστήσει μία «παλαιά πεπατημένη», ως νεόκοπη σύλληψη αυτή τη φορά. Η παράδοση του συνόλου του παραλιακού μετώπου του Σαρωνικού στο ιστορικά «φραγκάτο jet set» των «κοτεράτων» και των εφοπλιστικών επενδύσεων. Έτσι, ο άξονας από τη Μαρίνα Φλοίσβου, συμφερόντων Λάτση, μέχρι το Φαληρικό Δέλτα, υπό τη διαχείριση του ιδρύματος Νιάρχου, διαμορφώνει ένα πρότυπο απόλυτης παράδοσης κάθε δημόσιου ελεύθερου χώρου σε «επενδυτές» από το Φάληρο μέχρι και το Σούνιο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση μεθοδεύει την πώληση δικαιωμάτων γης και παραχώρηση υποδομών κομμάτι - κομμάτι στο παραλιακό μέτωπο, καθώς αυτό αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες του συνολικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα δημιουργηθεί ένα Επενδυτικό Όχημα Ειδικού Σκοπού (SPV) – ένα ουσιαστικά τεράστιο ΣΔΙΤ για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας -, με στόχο την οργανωμένη (οικιστική, εμπορική, τουριστική, ψυχαγωγική) παράδοση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Ο λαός θα πει την τελευταία λέξη!
Θα το ξαναπούμε: Οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι δεν θα τους κάνουν τη χάρη! Μπορούν και πρέπει να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους, δημιουργώντας όρους πραγματικής αντιπαράθεσης και ρήξης, σε ένα μέτωπο αντίστασης και ανατροπής για να δώσουν την αναγκαία νικηφόρα προοπτική στις μικρές, αλλά και στις μεγάλες αντιπαραθέσεις. Η μάχη ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού πλούτου, του αεροδρομίου και της παραλίας σε ιδιωτικά συμφέροντα είναι αναπόσπαστο μέρος της συνολικής πολιτικής μάχης για να μην ξεπουληθούν οι ΔΕΚΟ, για να υπάρχουν εργασιακά και ασφαλιστικά διακαιώματα, για να σταματήσει η κλοπή των λαϊκών εισοδημάτων με την αλλεπάλληλη φοροληστεία, για να προασπιστούν οι δημοκρατικές και κοινωνικές κατακτήσεις του λαού. Της συνολικής πολιτικής μάχης του λαού για την κατάργηση των μνημονίων, για τη διαγραφή του χρέους, για την ανατροπή της κυβέρνησης και της ρήξης με ΕΕ, ΟΝΕ, ΔΝΤ.