Οι αποφάσεις που πάρθηκαν εν θερμό στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης μόνο προβλήματα δημιούργησαν στην τοπική κοινωνία, με τους αρμοδίους να συνειδητοποιούν καθυστερημένα την αναγκαιότητα του σιδηροδρόμου.
Ο νομός Ηλείας ένας κατ΄εξοχήν τουριστικός νομός δεν μπορεί να προσφέρει αυτό που πρέπει στους τουρίστες που επισκέπτονται την βόρεια και την νότια ζώνη, με εξαίρεση την γραμμή Κατάκολο- Πύργος- Αρχαία Ολυμπία που έχει διατηρηθεί για ιστορικούς λόγους. Όλα έχουν αφεθεί στην μοίρα τους στην Ηλεία όπως και η περιουσία του ΟΣΕ. Η μεγαλύτερη ληστεία σιδηροδρομικού υλικού στην ιστορία του ΟΣΕ, αποτέλεσμα της αναστολής λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, διεξαγόταν συστηματικά στην Ηλεία εδώ και έναν χρόνο, χωρίς κανείς να πάρει χαμπάρι. Μέχρι που κάποιοι έκπληκτοι ανακάλυψαν στο Καρδιακαύτι πριν από μερικούς μήνες την πιο εκτεταμένη κλοπή τροχαίου υλικού και σιδηροδρομικής υποδομής, που έχει σημειωθεί ποτέ σε... καιρό ειρήνης. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου, ολόκληρες ντιζελάμαξες έκαναν φτερά!
Επί έναν ολόκληρο χρόνο η μαφία του σκραπ τεμάχιζε και διέλυε συστηματικά ντιζελάμαξες, βαγόνια και σιδηροτροχιές, που ήταν εγκαταλειμένα από τον ΟΣΕ στην γραμμή Καβάσιλα - Κυλλήνη, με σκοπό την εκποίησή τους. Η δύσκαμπτη, όμως, λειτουργία του ΟΣΕ δεν επέτρεψε την άμεσή κινητοποίησή του για να σωθεί η περιουσία του, αν και αυτό αποτελούσε από τους βασικούς στόχους του επιχειρησιακού του προγράμματος.
Δεν φτάνουν μόνο οι καλές προθέσεις...