Νέους αυστηρούς κανόνες στους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, αλλά και επέκτασή τους σε μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα που... κυκλοφορούν στην ΕΕ, προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το επιχείρημα ότι ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε τεχνικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, οι κύριοι άξονες των προτάσεων που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Σιμ Καλς, προβλέπουν τα εξής:
Τεχνικός έλεγχος υποχρεωτικός σε κλίμακα ΕΕ για δίκυκλα και μοτοποδήλατα διότι, όπως επισημαίνει η επιτροπή, οι οδηγοί δίκυκλων και μοτοποδηλάτων, ιδίως οι νέοι, είναι η ομάδα υψηλότερου κινδύνου χρηστών.
Αύξηση της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων των παλαιών οχημάτων. Στο πέμπτο και το έκτο έτος της ηλικίας τους αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνική αστοχία.
Αύξηση της συχνότητας των ελέγχων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με εξαιρετικά πολλά χιλιόμετρα. Έτσι, θα ευθυγραμμιστούν οι έλεγχοί τους με άλλα οχήματα με πολλά χιλιόμετρα, όπως τα ταξί, τα ασθενοφόρα και άλλα.
Βελτίωση της ποιότητας των ελέγχων των οχημάτων με τον καθορισμό ελάχιστων κοινών προτύπων για αστοχίες, εξοπλισμό και ελεγκτές.
Υποχρεωτικός έλεγχος των ηλεκτρονικών στοιχείων ασφαλείας.
Καταπολέμηση της παραίτησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, με ηλεκτρονική ένδειξη, πλέον των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι προτάσεις καθορίζουν για τους ελέγχους οχημάτων κοινά ελάχιστα πρότυπα σε κλίμακα ΕΕ, τα δε κράτη – μέλη είναι ελεύθεραν να καθορίσουν αυστηρότερα πρότυπα.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, οι κύριοι άξονες των προτάσεων που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Σιμ Καλς, προβλέπουν τα εξής:
Τεχνικός έλεγχος υποχρεωτικός σε κλίμακα ΕΕ για δίκυκλα και μοτοποδήλατα διότι, όπως επισημαίνει η επιτροπή, οι οδηγοί δίκυκλων και μοτοποδηλάτων, ιδίως οι νέοι, είναι η ομάδα υψηλότερου κινδύνου χρηστών.
Αύξηση της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων των παλαιών οχημάτων. Στο πέμπτο και το έκτο έτος της ηλικίας τους αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνική αστοχία.
Αύξηση της συχνότητας των ελέγχων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με εξαιρετικά πολλά χιλιόμετρα. Έτσι, θα ευθυγραμμιστούν οι έλεγχοί τους με άλλα οχήματα με πολλά χιλιόμετρα, όπως τα ταξί, τα ασθενοφόρα και άλλα.
Βελτίωση της ποιότητας των ελέγχων των οχημάτων με τον καθορισμό ελάχιστων κοινών προτύπων για αστοχίες, εξοπλισμό και ελεγκτές.
Υποχρεωτικός έλεγχος των ηλεκτρονικών στοιχείων ασφαλείας.
Καταπολέμηση της παραίτησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, με ηλεκτρονική ένδειξη, πλέον των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι προτάσεις καθορίζουν για τους ελέγχους οχημάτων κοινά ελάχιστα πρότυπα σε κλίμακα ΕΕ, τα δε κράτη – μέλη είναι ελεύθεραν να καθορίσουν αυστηρότερα πρότυπα.
neolaia.gr