tromaktiko: Στα... χέρια του Χατζηδάκη η προώθηση του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Στα... χέρια του Χατζηδάκη η προώθηση του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας



Θέμα βούλησης του νέου υπουργού Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, αποτελεί πλέον η προώθηση για επικύρωση από τη Βουλή της απόφασης του Υπουργείου Ανάπτυξης, με την οποία η... επένδυση της "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.", προϋπολογισμού 96 εκατ. ευρώ, έχει εγκριθεί από το Μάιο του 2011.

Αυτό άφησε σαφώς να εννοηθεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Φλωράτος, μιλώντας στο attacktv.gr, λίγο μετά την ολοκλήρωση της τακτικής Γενικής Συνέλευσής της.

Ο κ. Φλωράτος υπενθύμισε ακόμη ότι η πρώην υπουργός Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου είχε εκφράσει τη διάθεση να περάσει το θέμα από τη Βουλή, αλλά υποστήριζε πως έφερνε εμπόδια η ΝΔ. Τότε, σε επαφή που είχε ο κ. Φλωράτος με τον αρμόδιο τομεάρχη της ΝΔ, Κωστή Χατζηδάκη, εκείνος είχε ζητήσει να του αποσταλεί ένα κατατοπιστικό σημείωμα, προκειμένου να εισηγηθεί θετικά. Σύμφωνα πάντα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της "Αυτοκινητοδρόμιο Α.Ε.", απευθύνθηκαν στον Αχαιό τότε υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Κώστα Σπηλιόπουλο, καθώς και σε άλλους πολιτικούς παράγοντες, αλλά το... περίφημο σημείωμα δεν εστάλη, αφού φαίνεται πως το παρέσυρε το "τσουνάμι" των διπλών εκλογών.

Τώρα πλέον, η αποστολή του δεν έχει, φυσικά, νόημα, αφού ο κ. Χατζηδάκης, ως καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός, διαθέτει ολόκληρο το φάκελο του έργου και η ελπίδα του κ. Φλωράτου είναι πως θα τηρηθεί η υπόσχεση που έχει δοθεί από τη σημερινή πολιτική ηγεσία της χώρας, να επικυρωθεί στο θερινό τμήμα της Βουλής η ήδη εγκεκριμένη από το Υπουργείο Ανάπτυξης ένταξη του έργου στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004 και η εν συνεχεία δρομολόγηση της υλοποίησης, με τη συνεργασία του Στρατηγικού Επενδυτή "Ελληνικό Αυτοκινητοδρόμιο" Α.Ε.

Δάνειο 30.000 ευρώ από την Αχαϊκή

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι στη Γενική Συνέλευση του Σαββάτου, πέραν της έγκρισης των οικονομικών στοιχείων της χρήσης του έτους 2011 (τα οποία, όπως τόνισε ο κ. Φλωράτος, ήταν πολύ λιτά, καθώς τα έξοδα δεν ξεπερνούσαν τις 12.000 ευρώ), ελήφθη απόφαση και για προγραμματισμό μικρής αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, με τιμή διάθεσης 20 ευρώ ανά μετοχή, ονομαστικής αξίας 9,50 ευρώ.

Η αύξηση αυτή, όπως εξήγησε στο attacktv.gr ο κ. Φλωράτος, θα είναι ύψους 50.000 μέχρι 400.000 ευρώ το πολύ και θα πραγματοποιηθεί εντός του προσεχούς τετραμήνου -με βάση τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία- σε περίπτωση που καθυστερήσει η επικύρωση από τη Βουλή της προαναφερθείσας απόφασης του Υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ δεν θα χρειαστεί αν δοθούν τα 6,5 δισ. ευρώ, που αναμένονται από την Τρόικα.

Ο ίδιος ανέφερε, επίσης, ότι η εταιρεία έχει προβεί σε δανεισμό 30.000 ευρώ από την Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα, τα οποία έχει δεσμευτεί να επιστρέψει μέχρι το Νοέμβριο του τρέχοντος έτους. Συμπλήρωσε δε ότι "το μαγαζί αυτό έχει 139.000 μετοχές, οι οποίες, πολλαπλασιαζόμενες επί οχτώ ευρώ και κάτι, που είναι η ονομαστική τους αξία, μας κάνουν περίπου ένα εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική περιουσία του, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα 1.200 στρέμματα, οι άδειες κλπ., ανέρχεται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ".

Πώς "φούσκωσε" το κόστος κατασκευής

Εξάλλου, ερωτηθείς από το attacktv.gr για ποιο λόγο η πρώτη μελέτη κατασκευής του Αυτοκινητοδρομίου έκανε λόγο για προϋπολογισμό 23 εκατ. ευρώ και χρειάστηκε ν' ανέβουμε στα 96 εκατ. ευρώ, ο κ. Φλωράτος απάντησε ότι στο μεσοδιάστημα απαιτήθηκε να προστεθούν νέα κτίρια, περαιτέρω μέτρα ασφαλείας, διαφυγές, ανισόπεδες διαβάσεις, καθώς και μηχανολογικός εξοπλισμός, ενώ προβλέπονται πλέον και 50.000 θέσεις καθημένων. Επίσης, οι διαστάσεις των θέσεων των αγωνιζομένων αυξήθηκαν από 4Χ13 σε 6,5Χ21.

Από την πλευρά τους, πάντως, σε επικοινωνία τους με το attacktv.gr, μέτοχοι της εταιρείας αμφισβήτησαν τα παραπάνω στοιχεία, υποστηρίζοντας ότι στην καινούργια μελέτη έχουν προστεθεί απλά κτίρια 10.000 τ.μ., η δαπάνη κατασκευής των οποίων δεν ξεπερνά τα 10-11 εκατ. ευρώ. Υπενθύμισαν, επίσης, ότι και με τα προβλεπόμενα στην προηγούμενη μελέτη είχε δοθεί η έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας. Παράλληλα, έδειξαν να μην πείθονται για την αναγκαιότητα έστω και μικρής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, ιδίως στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, προσθέτοντας ότι οι δαπάνες του 2011 θα έπρεπε να είναι μηδαμινές, δεδομένου ότι δεν λειτουργούν πια γραφεία και δεν απασχολούνται υπάλληλοι από την "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.".

Τέλος, αναγνώστες του attacktv.gr έθεσαν το ερώτημα αν και σε αυτή τη Γενική Συνέλευση τηρήθηκε η "συνήθης πρακτική", να ψηφίζουν μέλη του Δ.Σ., εξουσιοδοτημένα από δεκάδες απόντες μετόχους, για την απαλλαγή του Δ.Σ. από τυχόν ποινικές ευθύνες.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!