Φθινόπωρο με προβλήματα στις συγκοινωνίες αναμένεται να υπάρξουν αν ο διάλογος για την απελευθερωση των υπεραστικών μεταφορών ακολουθήσει τις “εντολές” της τρόικα.
Η τρόικα ζήτησε να υποβληθεί από την Ελλάδα σχέδιο δράσης για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, σε συνέχεια σχετικής μελέτης που είχε συντάξει το υπουργείο Υποδομώνπριν τέσσερις μήνες κατά την συναντησή της χθες με τα στελέχη της Κυβέρνησης. Μελέτη που άφηνε τρείς διεξόδους αλλά αναμένεται να επηρεάσει ούτως ή αλλως σε οποια λύση και αν ακολουθηθεί ισχυρά ΚΤΕΛ όπως το δικό μας στην Μεσσηνία. Το βέβαιο είναι ότι οι αυτοκινητιστές στην Μεσσηνία θα αντιδράσουν αργά ή γρήγορα , όπως και στο συνολο της χωρας καθώς όπως αποκαλύπτουμε το θέμα της απελευθερωσης των ΚΤΕΛ ΄ηταν βασικό στις συζητήσεις της τρόικα.
Η μελέτη του Υπουργείου Υποδομών της περασμένης Ανοιξης πρότεινε τρία σενάρια:
- Την πλήρη απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου των αστικών και των υπεραστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, µε την παροχή του δικαιώματος σε όποιον θέλει να βγάζει λεωφορεία στους δρόμους.
- Την μερική απελευθέρωση της αγοράς, με την ελεύθερη άσκηση του τακτικού συγκοινωνιακού έργου σε περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εκεί όπου υπάρχει κερδοφορία, με παράλληλους διαγωνισμούς «μπουκέτων» κερδοφόρων και «άγονων» γραμμών.
- Την δημοπράτηση ομάδων κερδοφόρων και ζημιογόνων γραμμών, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς «άνοιγμα» οποιουδήποτε δρομολογίου.