Βασική πηγή χρηματοδότησης του Ταμείου θα είναι οι πόροι από τα έσοδα του κράτους που προέρχονται από τα μερίσματα, τα δικαιώματα και την φορολογία των εταιρειών, οι οποίες θα αναλάβουν την έρευνα και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων και από την διάθεση αδειών για έρευνες.
Στην πρόταση νόμου αναφέρεται ότι, κατά τα επόμενα 25-30 χρόνια, μπορεί να έσοδα αυτά να ξεπεράσουν τα 150 δισ. ευρώ, οπότε η διάθεση ενός σημαντικού μέρους τους (άνω του 70%) στα ασφαλιστικά ταμεία θα αποτελέσει μια νέα, ιδιαιτέρως μεγάλη, πηγή χρηματοδότησης. Προβλέπεται επίσης η ενσωμάτωση στο υπό ίδρυση Ταμείο των λογαριασμών, και των ποσών που έχουν καταβληθεί σε αυτούς από το ΑΚΑΓΕ (δημόσιο κεφάλαιο αλληλεγγύης γενεών) που δημιουργήθηκε με το νόμο 3655/2008.
Στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης, υπογραμμίζεται ότι, με αυτό τον τρόπο, ενέργειες που προωθούν την αξιοποίηση του εθνικού πλούτου και την ανάπτυξη της χώρας, συνδέονται άμεσα με την ενδυνάμωση του κοινωνικού ιστού και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Στην τεκμηρίωση της πρότασης νόμου παρατίθενται αναλυτικά στοιχεία και γραφήματα που παρουσιάζουν τη διεθνή πρακτική στη διαχείριση Αποθεματικών δημόσιων συνταξιοδοτικών Ταμείων.
Σε σχετικό γράφημα παρουσιάζεται η περιουσία επαγγελματικών και κρατικών δημόσιων ταμείων σε επιλεγμένες χώρες του ΟΟΣΑ ως ποσοστό του ΑΕΠ. Σημαντική περιουσία ως ποσοστό του ΑΕΠ κατέχουν τα επαγγελματικά Ταμεία σε Ολλανδία, ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Καναδά και Ιρλανδία.
Ως παράδειγμα αναφέρεται ότι η περιουσία του νορβηγικού δημόσιου συνταξιοδοτικού Ταμείου, τα κεφάλαια του οποίου προέρχονται από έσοδα από τους υδρογονάνθρακες της Νορβηγίας, ανέρχονται στο 130% του ΑΕΠ ενώ σημαντική περιουσία έχουν τα έξη Ταμεία του σουηδικού δημόσιου συστήματος (31% του ΑΕΠ) και το ιαπωνικό κρατικό Ταμείο (28%).
iefimerida.gr