Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου τόσο από την Ελλάδα όσο και από άλλα κράτη της ΕΕ. Ωστόσο, πρόκειται για μία ...
πολύ μεγάλη σε αξία αγορά και πρέπει η επιλογή να είναι σωστή.Στελέχη της αγοράς, η Κομισιόν αλλά και η γενική γραμματεία καταναλωτή συμβουλεύουν για το τι πρέπει να κοιτάξετε και ποια είναι η διαδικασία.
* Ξεκινήστε την έρευνα αγοράς σε αντιπροσώπους, μάντρες και ιδιώτες. Να ξέρετε πόσα λεφτά θέλετε να δώσετε και τι ανάγκες πρέπει να καλύψει το αμάξι.
* Κάντε από πριν μία λίστα με ερωτήσεις προς τον πωλητή ή τον ιδιώτη.
* Ετοιμαστείτε για παζάρι τιμής. Η κρίση δίδει αυξημένα περιθώρια.
* Προσοχή: Αν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από ιδιώτη (τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του) και όχι από έναν προμηθευτή που δρα στα πλαίσια επαγγελματικής δραστηριότητας, δεν συνάπτετε σύμβαση πώλησης υπό την έννοια του νόμου περί προστασίας καταναλωτή και κατά συνέπεια δεν μπορείτε να επωφεληθείτε της προστασίας που αυτός παρέχει. Εξακολουθούν, ωστόσο, να ισχύουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα σχετικά με τις συμβάσεις πώλησης.
* Υπάρχουν πολλά προβλήματα, που ίσως αντιμετωπίσετε, κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Πειραγμένος χιλομετρητής, απόκρυψη προβλημάτων... Ποιος δεν έχει ακούσει τέτοιες ιστορίες για ανθρώπους που εξαπατήθηκαν; Είναι αλήθεια ότι ο κίνδυνος απάτης είναι πολύ μεγαλύτερος κατά την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είστε δυο φορές πιο προσεκτικοί!
* Είναι, επίσης, καλή ιδέα να ζητήσετε τη βοήθεια ειδικού για να ελέγξετε το μεταχειρισμένο που σκοπεύετε να αγοράσετε. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και αναζητήστε τα στοιχεία που καταχωρούνται στα συστήματα της αντιπροσωπείας.
* Όταν επιλέξετε το αμάξι ξεκινά η διαδικασία που πρέπει να γίνει κατά την αγορά. Θα πρέπει να απευθυνθείτε αμφότεροι (ο ιδιώτης που πουλάει το αυτοκίνητό του και εσείς που προτίθεστε να το αγοράσετε) στις Δ.Ο.Υ της περιοχής σας προκειμένου να πάρετε τα δικαιολογητικά για τη μεταβίβαση. Επίσης μπορείτε να τα προμηθευτείτε και μέσα από την ιστοσελίδα των ΚΕΠ ή να τα επισκευθείτε για την μεταβίβαση.
* Αν επιλέξετε μεταχειρισμένο από άλλο κράτος που θα το κυκλοφορήσετε στην Ελλάδα, πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει διαδικασία. Δεν έχετε δικαίωμα να το κυκλοφορείτε στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.
Πρέπει να καταβληθεί τέλος ταξινόμησης και ενδεχομένως φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 16.000 ευρώ και άνω). Πιο μεγάλη είναι η επιβάρυνση για οχήματα 3ων χωρών (επιπλέον εισαγωγικός δασμός και Φ.Π.Α.) Μετά την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, εκδίδεται πιστοποιητικό ταξινόμησης που χρησιμοποιείται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση πινακίδων.
* Σύμφωνα με τον νόμο μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι αυτά που παραδίδονται εντός διαστήματος μεγαλύτερου των 6 μηνών από την ημερομηνία της θέσης τους σε κυκλοφορία για πρώτη φορά ή τα οποία έχουν διανύσει περισσότερα από 6000 χλμ. Οι υπόλοιπες, πλην Φ.Π.Α., φορολογικές επιβαρύνσεις (τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας) καταβάλλονται πάντα στη χώρα όπου ταξινομείται το όχημα, δηλαδή, κατά κανόνα στη χώρα διαμονής σας.
Συμβουλές της ΕΕ: Εκτιμούμε μόνοι μας το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, που αγοράζουμε λαμβάνοντας υπ’ όψιν:
- Το βασικό εξοπλισμό
- Την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο. Δηλαδή: Είναι ατρακάριστο; Χρειάζεται βάψιμο; Έχει καλό εσωτερικό (ταμπλό, ταπετσαρίες, καθίσματα); Χρειάζεται επισκευή κινητήρα; Λειτουργούν τα ηλεκτρικά; Έχει σωστό το σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση και ελαστικά; Πόσα είναι τα διανυθέντα χιλιόμετρα;
- Ποια είναι η αξία του extra εξοπλισμού και των αξεσουάρ; Ας έχουμε υπόψη μας ότι η αξία αυτή ελαττώνεται, ανάλογα με τα χρόνια, που βρίσκεται, σε κυκλοφορία το αυτοκίνητο
- Ποιο είναι το κόστος επισκευής, για τις φθορές, που έχει υποστεί το όχημα.
- Το έτος κατασκευής
- Το έτος πρώτης κυκλοφορίας
- Ζητάμε, πάντοτε, να ελέγξουμε το βιβλίο της τακτικής συντήρησης του αυτοκινήτου (service).
capital.gr