Όπως αναφέρει η Ντόνια Κανιτσάκη σε ρεπορτάζ της στον Αγγελιοφόρο, τις προηγούμενες ημέρες υπεγράφη από τον απερχόμενο γενικό γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Θύμιο Σώκο, η κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 149.122 τ.μ. στην περιοχή. Σύμφωνα με τη διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που έχει την ευθύνη επίβλεψης της κατασκευής του έργου, πρόκειται για συμπληρωματική απαλλοτρίωση.
Με την κατασκευή του έργου ο ισόπεδος κόμβος της Λαχαναγοράς θα μετατραπεί σε ανισόπεδο και μέσω αυτού θα εκτελούνται όλες οι δυνατές κινήσεις. Στο πλαίσιο της ανισοπεδοποίησης θα κατασκευαστούν εννέα γέφυρες, συνολικού εμβαδού 17.866 τ.μ. Οι τρεις γέφυρες θα βρίσκονται στη διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή και θα είναι μονής κυκλοφορίας. Αλλη μία γέφυρα θα κατασκευαστεί πάνω από την εσωτερική περιφερειακή, επί της οδού Πόντου. Οι υπόλοιπες πέντε γέφυρες θα κατασκευαστούν πάνω από το σωληνοδιάδρομο των ΕΛΠΕ.
Η οδοποιΐα περιλαμβάνει κατασκευή προσβάσεων στις γέφυρες μήκους 7 χιλιομέτρων, δίκτυο παράπλευρων οδών μήκους 10,5 χιλιομέτρων, αλλά και βελτίωση της βατότητας του ΠΑΘΕ και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Στην εργολαβία περιλαμβάνονται επίσης έργα αποχέτευσης, αποστράγγισης, ηλεκτροφωτισμού, φωτεινής σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων επί της οδού Πόντου, σήμανσης και φύτευσης των χώρων μεταξύ των κλάδων.
Η κατασκευή του έργου θα γίνει σταδιακά, με τρόπο ώστε να μην αποκλείονται οι κινήσεις του κόμβου. Αυτό που θα συμβεί, τμηματικά, είναι ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας. Η κατασκευή θα αρχίσει από τον ΠΑΘΕ και σε δεύτερη φάση τα συνεργεία θα εγκατασταθούν στην περιφερειακή οδό.
Ο ανισόπεδος κόμβος της Λαχαναγοράς (Κ16), που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα για τη Θεσσαλονίκη, είχε δημοπρατηθεί πριν από περίπου ένα χρόνο, με προϋπολογισμό 89,5 εκατ. ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ. Είχε προηγηθεί, το Μάρτιο του 2011, η ένταξή του στο ΕΣΠΑ.
Η σύμβαση για το έργο, που η συμβατική ημερομηνία περαίωσής του είναι στις 15 Μαΐου του 2015, υπογράφηκε στις 24 του περασμένου Οκτώβρη και ανάδοχος είναι η εταιρία «JandP – ΑΒΑΞ ΑΕ».