Από το Γραφείο Τύπου
Στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, η οποία... συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα, Πέμπτη 30 Αυγ. 2012, σχετικά με το ζήτημα του «αυστηρότερου ελέγχου και περιορισμού στην κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοποδηλάτων», ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σταύρος Καλογιάννης δεσμεύτηκε από πλευράς του δικού του Υπουργείου να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης, ελέγχου αλλά και κυρώσεων καταστημάτων μίσθωσης τετράτροχων μοτοποδηλάτων.
Ειδικότερα, στην πρωτολογία του ο Βουλευτής Ηρακλείου τόνισε ότι: «Μετά από συναντήσεις που πραγματοποίησα με φορείς της περιοχής αλλά και με κατοίκους, έχει διαπιστωθεί απ’ όλους μας ότι δημιουργείται μία έκρυθμη κατάσταση στην περιοχή των Μαλίων, λόγω της καθημερινής και άναρχης κυκλοφορίας εκατοντάδων τετράτροχων μοτοποδηλάτων –κοινώς «γουρούνες»- τα οποία σχετίζονται με την ηχορύπανση, την οδική συμπεριφορά, την κυκλοφορία, αλλά και με τη ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων».
Ακόμα, ο Βουλευτής παρέθεσε στον Υπουργό την Κοινή Υπουργική Απόφαση 16598/31-12-2012 των Υπουργείων Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού σχετικά με τον υφιστάμενο τρόπο αδειοδότησης των επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών και ζήτησε τη βελτίωση του ισχύοντος Νομικού πλαισίου με τα υπόλοιπα συναρμόδια Υπουργεία: Δημοσία Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Τουρισμού προκειμένου να ισχύσει ότι και για την αδειοδότηση στην κατηγορία των ψυχαγωγικών πεδίων.
Στην απάντησή του ο Υπουργός σημείωσε ότι: «Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όλα τα τετράτροχα οχήματα περιλαμβάνονται στην Οδηγία 91/439, όπως έχει ενσωματωθεί στο Εθνικό μας δίκαιο, απαιτείται άδεια οδήγησης υποκατηγορίας Β1. Στη χώρα μας δεν χορηγείται η συγκεκριμένη κατηγορία άδειας και η σχετική απαίτηση καλύπτεται με την κατοχή άδειας οδήγησης Β΄ Κατηγορίας. Επισημαίνω εδώ ότι αν η άδεια οδήγησης έχει εκδοθεί σε ένα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθεί να ισχύει και στη χώρα μας με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός έχει ηλικία πάνω από 18 ετών. Αυτό το αναφέρω, διότι έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλά προβλήματα, όπως ενημερωνόμαστε από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως με ανήλικους οι οποίοι ενδεχομένως οδηγούν αυτά τα οχήματα». Τέλος, ο κ. Καλογιάννης υπογράμμισε ότι «σχετικά με την αδειοδότηση για τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης σε μεγάλο βαθμό αρμόδιο είναι το Υπουργείο Τουρισμού».
Στην δευτερολογία του, ο κ. Αυγενάκης, καταθέτοντας τα πρακτικά της απόφασης του Δήμου Χερσονήσου ζήτησε από τον Υπουργό «την απαγόρευσης έγκρισης για συγκεκριμένα οχήματα τύπου του άρθρου 1 της ΚΥΑ 48145/2327/8-8-2003 όσον αφορά το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» και αναφέρθηκε στις αλλαγές που ομόφωνα ζητάει το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου απ’ όλα τα συναρμόδια Υπουργεία παραδίδοντάς του και τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Κλείνοντας την Ερώτησή του, ο Βουλευτής σημείωσε ότι «το πρόβλημα των τετράτροχων μοτοποδηλάτων στα Μάλια δεν ήρθε από μόνο του και δεν γεννήθηκε στα ξαφνικά. Είναι αποτέλεσμα της ποιότητας του τουρισμού που εισάγουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού τα τελευταία χρόνια στον τόπο και φυσικά της έλλειψης τουριστικής στρατηγικής που σημειώνετε στην περιοχή. Σαφώς και το κενό της νομοθεσίας αλλά και το γραφειοκρατικό σύστημα της χώρας μας συνηγόρησαν και εδώ». Επειδή, κατά τον κ. Αυγενάκη, «το ζήτημα έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και όσο αυστηρή αστυνόμευση και αν επιβληθεί, δεν πρόκειται να λυθεί αν δεν υπάρξουν παρεμβάσεις από πλευράς Πολιτείας», ζήτησε από τον Υπουργό, κατόπιν, συνεργασίας με τα υπόλοιπα Υπουργεία, να στηρίξει και να προωθήσει τις αλλαγές που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου και να προσυπογράψει τον εκσυγχρονισμό ενός σύγχρονου, θεσμικού πλαισίου για τον αυστηρότερο έλεγχο και περιορισμό στην κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοποδηλάτων.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα που δημιουργούνται στην περιοχή των Μαλίων και δεσμεύτηκε να προχωρήσει τις συζητήσεις ειδικά με το Υπουργείο Τουρισμού με μία νέα Βελτιωμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Μετά τη σημερινή συζήτηση, κατόπιν επικοινωνίας του Βουλευτή με τον Δήμαρχο Χερσονήσου, κ. Ζαχαρία Δοξαστάκη, συμφωνήθηκε ο προγραμματισμός συνάντησης τις επόμενες ημέρες με την Υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.
Στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, η οποία... συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα, Πέμπτη 30 Αυγ. 2012, σχετικά με το ζήτημα του «αυστηρότερου ελέγχου και περιορισμού στην κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοποδηλάτων», ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σταύρος Καλογιάννης δεσμεύτηκε από πλευράς του δικού του Υπουργείου να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης, ελέγχου αλλά και κυρώσεων καταστημάτων μίσθωσης τετράτροχων μοτοποδηλάτων.
Ειδικότερα, στην πρωτολογία του ο Βουλευτής Ηρακλείου τόνισε ότι: «Μετά από συναντήσεις που πραγματοποίησα με φορείς της περιοχής αλλά και με κατοίκους, έχει διαπιστωθεί απ’ όλους μας ότι δημιουργείται μία έκρυθμη κατάσταση στην περιοχή των Μαλίων, λόγω της καθημερινής και άναρχης κυκλοφορίας εκατοντάδων τετράτροχων μοτοποδηλάτων –κοινώς «γουρούνες»- τα οποία σχετίζονται με την ηχορύπανση, την οδική συμπεριφορά, την κυκλοφορία, αλλά και με τη ραγδαία αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων».
Ακόμα, ο Βουλευτής παρέθεσε στον Υπουργό την Κοινή Υπουργική Απόφαση 16598/31-12-2012 των Υπουργείων Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού σχετικά με τον υφιστάμενο τρόπο αδειοδότησης των επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών και ζήτησε τη βελτίωση του ισχύοντος Νομικού πλαισίου με τα υπόλοιπα συναρμόδια Υπουργεία: Δημοσία Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Τουρισμού προκειμένου να ισχύσει ότι και για την αδειοδότηση στην κατηγορία των ψυχαγωγικών πεδίων.
Στην απάντησή του ο Υπουργός σημείωσε ότι: «Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όλα τα τετράτροχα οχήματα περιλαμβάνονται στην Οδηγία 91/439, όπως έχει ενσωματωθεί στο Εθνικό μας δίκαιο, απαιτείται άδεια οδήγησης υποκατηγορίας Β1. Στη χώρα μας δεν χορηγείται η συγκεκριμένη κατηγορία άδειας και η σχετική απαίτηση καλύπτεται με την κατοχή άδειας οδήγησης Β΄ Κατηγορίας. Επισημαίνω εδώ ότι αν η άδεια οδήγησης έχει εκδοθεί σε ένα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξακολουθεί να ισχύει και στη χώρα μας με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός έχει ηλικία πάνω από 18 ετών. Αυτό το αναφέρω, διότι έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλά προβλήματα, όπως ενημερωνόμαστε από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως με ανήλικους οι οποίοι ενδεχομένως οδηγούν αυτά τα οχήματα». Τέλος, ο κ. Καλογιάννης υπογράμμισε ότι «σχετικά με την αδειοδότηση για τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης σε μεγάλο βαθμό αρμόδιο είναι το Υπουργείο Τουρισμού».
Στην δευτερολογία του, ο κ. Αυγενάκης, καταθέτοντας τα πρακτικά της απόφασης του Δήμου Χερσονήσου ζήτησε από τον Υπουργό «την απαγόρευσης έγκρισης για συγκεκριμένα οχήματα τύπου του άρθρου 1 της ΚΥΑ 48145/2327/8-8-2003 όσον αφορά το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» και αναφέρθηκε στις αλλαγές που ομόφωνα ζητάει το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου απ’ όλα τα συναρμόδια Υπουργεία παραδίδοντάς του και τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Κλείνοντας την Ερώτησή του, ο Βουλευτής σημείωσε ότι «το πρόβλημα των τετράτροχων μοτοποδηλάτων στα Μάλια δεν ήρθε από μόνο του και δεν γεννήθηκε στα ξαφνικά. Είναι αποτέλεσμα της ποιότητας του τουρισμού που εισάγουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού τα τελευταία χρόνια στον τόπο και φυσικά της έλλειψης τουριστικής στρατηγικής που σημειώνετε στην περιοχή. Σαφώς και το κενό της νομοθεσίας αλλά και το γραφειοκρατικό σύστημα της χώρας μας συνηγόρησαν και εδώ». Επειδή, κατά τον κ. Αυγενάκη, «το ζήτημα έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και όσο αυστηρή αστυνόμευση και αν επιβληθεί, δεν πρόκειται να λυθεί αν δεν υπάρξουν παρεμβάσεις από πλευράς Πολιτείας», ζήτησε από τον Υπουργό, κατόπιν, συνεργασίας με τα υπόλοιπα Υπουργεία, να στηρίξει και να προωθήσει τις αλλαγές που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου και να προσυπογράψει τον εκσυγχρονισμό ενός σύγχρονου, θεσμικού πλαισίου για τον αυστηρότερο έλεγχο και περιορισμό στην κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοποδηλάτων.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα που δημιουργούνται στην περιοχή των Μαλίων και δεσμεύτηκε να προχωρήσει τις συζητήσεις ειδικά με το Υπουργείο Τουρισμού με μία νέα Βελτιωμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Μετά τη σημερινή συζήτηση, κατόπιν επικοινωνίας του Βουλευτή με τον Δήμαρχο Χερσονήσου, κ. Ζαχαρία Δοξαστάκη, συμφωνήθηκε ο προγραμματισμός συνάντησης τις επόμενες ημέρες με την Υπουργό Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.