όπως φαίνεται «πακέτο» με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια
Προς πώληση οδεύει και ο κρατικός αερολιμένας Ακτίου. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη προχωρήσει τις διαδικασίες για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ομαδοποιώντας στην κατηγορία 2 το Άκτιο μαζί με τα Χανιά, την Ικαρία και την Κάρπαθο.
Θέμα χρόνου θεωρούν όσοι γνωρίζουν την πώληση και των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με αυτό του Ακτίου να μην αποτελεί βεβαίως εξαίρεση. Η απόφαση μάλιστα φαίνεται πως ουσιαστικά έχει ήδη ληφθεί, αφού το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει προκηρύξει το διαγωνισμό για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να είναι όλα έτοιμα όταν δοθεί η κυβερνητική εντολή της πώλησης. Τον περασμένο Απρίλιο μάλιστα ειδικό κλιμάκιο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Συνείδηση», μετέβη στο αεροδρόμιο του Ακτίου για τη σχετική καταγραφή. Και αφού αυτή ολοκληρώθηκε, ο κρατικός αερολιμένας Ακτίου εντάχθηκε στη 2η ομάδα, μαζί με τα αεροδρόμια των Χανίων, της Ικαρίας και της Καρπάθου. Η πώληση θα γίνει μάλλον ομαδοποιημένα ή οι διαγωνισμοί πώλησης θα είναι ανά κατηγορίες αεροδρομίων. Στην ομάδα 1 είναι τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Κέρκυρας και Μυκόνου και στην ομάδα 3 αυτά της Μυτιλήνης, της Ρόδου και της Χίου.
Για την ιστορία θυμίζουμε ότι οι εγκαταστάσεις στο Άκτιο λειτούργησαν ως πολιτικό αεροδρόμιο για πρώτη φορά το 1968. Ακριβώς 20 χρόνια μετά το αεροδρόμιο μεταφέρθηκε σε νέες εγκαταστάσεις έκτασης 970 τ.μ. και το 2003 εγκαινιάστηκαν οι σύγχρονες εγκαταστάσεις εμβαδού 7.500 τ.μ.! Διαθέτει τερματικό σταθμό 6.775 τ.μ., η επιφάνεια δαπέδου στάθμευσης είναι 34.075 τ.μ. και μπορούν ταυτόχρονα να σταθμεύουν 6 αεροσκάφη (Air bus, Boeing κ.τ.λ.). Υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις από και προς το Άκτιο και περισσότερες από 20 χώρες προέλευσης και προορισμού τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Φιλανδία, Ιταλία, Αυστρία, Ισπανία, Τουρκία, Σουηδία, Κροατία, Σλοβακία, Κύπρος, Λιθουανία κ.ά. Στο εσωτερικό της χώρας υπάρχουν προορισμοί όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Κέρκυρα, η Σητεία.
Μιλάμε δηλαδή για ένα υπερσύγχρονο πια, άρτια οργανωμένο και καλά λειτουργούν αεροδρόμιο… με δεκάδες χιλιάδες πολιτών και τουριστών κυρίως να το χρησιμοποιούν. Ακόμη και φέτος που η τουριστική κίνηση είναι σαφώς μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, για λόγους που επαρκώς έχουμε αναλύσει σε προηγούμενα δημοσιεύματα, το αεροδρόμιο του Ακτίου είναι σε πλήρη λειτουργία. Μόνο το μήνα Ιούνιο κινήθηκαν 372 αεροσκάφη και ο αριθμός των αφιχθέντων ανήλθε σε 28.232, οι δε αναχωρούντες σε 25.000. Δηλαδή περισσότεροι από πενήντα χιλιάδες τουρίστες κινήθηκαν τον περασμένο Ιούνιο μέσω του Ακτίου!!! Κάποιοι από αυτούς πήγαν στη Βόνιτσα που απέχει μόλις 13 χιλιόμετρα, κάποιοι στην Πάλαιρο δίπλα, πάρα πολλοί στην Πρέβεζα που απέχει 4 χιλιόμετρα και οι υπόλοιποι στη Λευκάδα που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα πιο μακριά. Το αεροδρόμιο του Ακτίου δηλαδή καλύπτει και εξυπηρετεί τουριστικά μια τεράστια γεωγραφική ενότητα που εκτίνεται απ’ τον Αστακό μέχρι την Ηγουμενίτσα.
Δεν είναι τυχαίο που χθες Τετάρτη, το Επιμελητήριο Λευκάδας είχε προγραμματίσει σύσκεψη για να αναζητηθούν συνεργασίες με νέες αεροπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα τις λεγόμενες «χαμηλού κόστους», ώστε η κίνηση να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Τα περιθώρια άλλωστε υπάρχουν…
Και το αεροδρόμιο είναι κερδοφόρο. Το κράτος κερδίζει και μάλιστα πολλαπλά απ’ τη λειτουργία του. Όποια κι αν είναι η τιμή πώλησης, εφόσον έτσι συμβεί, θα είναι έγκλημα…