tromaktiko: Ιόνια Οδός- Κεντρική Οδός Ε65: Η ..Ισπανική υποχώρηση η μεγαλύτερη είδηση του καλοκαιριού

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Ιόνια Οδός- Κεντρική Οδός Ε65: Η ..Ισπανική υποχώρηση η μεγαλύτερη είδηση του καλοκαιριού



Η μεγαλύτερη είδηση στον χώρο των κατασκευών τελικά δεν ήταν κατασκευαστική αλλά  εταιρική. Μεγάλη έκπληξη (σε εκείνους που δεν γνωρίζουν) προκάλεσε η αποχώρηση των Ισπανικών ομίλων ...
Dragados-Ferrovial απο το κατασκευαστικό κομμάτι των αυτοκινητόδρομων Ιόνια Οδός και Ε65. Πάντως για να μην υπάρχει σύγχυση πρέπει να αναφέρουμε πως η αποχώρηση αφορά μόνο την κατασκευή και όχι τις συμβάσεις παραχώρησης στις οποίες οι Ισπανοί παραμένουν κανονικά καθώς απο εκεί προσδοκούν μεγάλα κέρδη (όταν ολοκληρωθούν τα έργα κατασκευής).

Τις μεγάλες αλλαγές που κυοφορούνταν από καιρό στους αυτοκινητόδρομους επισφραγίζει το οριστικό διαζύγιο που παίρνουν από την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και του Ε65 οι ισπανικοί όμιλοι Dragados-Ferrovial, τους οποίους ακολουθούν κατά πληροφορίες και οι ισπανικές τράπεζες. Με μια απόφαση που θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με τα προβλήματα των δύο συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν διεθνώς οι εκπρόσωποι της Ιβηρικής χερσονήσου στα μεγάλα έργα, οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι προχωρούν σε αλλαγή πορείας στα οδικά έργα στην Ελλάδα.

Την κατασκευή των δύο αυτοκινητόδρομων αναλαμβάνει πλέον εξολοκλήρου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι απολύτως βέβαιο ότι θα αναζητήσει τη συνδρομή και άλλων τεχνικών εταιρειών ή υπεργολάβων για να αντιμετωπίσει τον όγκο εργασιών.

Ανάλογο δρόμο φημολογείται από καιρό ότι θα ακολουθήσουν οι Γάλλοι της Vinci στην Ολυμπία Οδό που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών, δίνοντας πιθανότατα την κατασκευή υπεργολαβία στον Ακτωρα. Η εγκατάλειψη της κατασκευής και η παραμονή των ξένων στις εταιρείες παραχώρησης που έχουν αναλάβει τη λειτουργία, τη συντήρηση και την είσπραξη διοδίων συνδέονται με τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στα οδικά έργα την τελευταία τριετία, τη διεθνή κρίση, αλλά και την πολιτική διαχείριση του θέματος που δημιούργησε τριγμούς στις ελληνικές αλλά και τις ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην εταιρεία παραχώρησης οι Ισπανοί θα κρατήσουν ένα ποσοστό που θα τους επιτρέπει να έχουν δικαίωμα βέτο και το οποίο θα είναι χαμηλότερο σε σχέση με το αρχικό λόγω της μείωσης της χρηματικής συμβολής τους στα έργα.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!