διοικητικών καθηκόντων, νέο σύστημα διοίκησης των σχολικών μονάδων και ολοκαίνουργια διαδικασία για τις περιπτώσεις παιδαγωγών με υπηρεσιακή ανεπάρκεια ή ακαταλληλότητα, περιλαμβάνει η αναθεωρημένη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.
Το τελικό σχέδιο του Υπουργείου, το τρίτο στη σειρά που κατατίθεται από την παρούσα κυβέρνηση, παραδόθηκε τη Δευτέρα το πρωί, στις πέντε συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών και των επιθεωρητών.
Απώτερος σκοπός, όπως δήλωσε ο πολιτικός προϊστάμενος της Παιδείας, Γιώργος Δημοσθένους, ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου συστήματος το οποίο εφαρμόζεται εδώ και 36 ολόκληρα χρόνια -από το 1976- χωρίς ουσιαστικές τροποποιήσεις.
Σύμφωνα με τα όσα δηλώθηκαν από τον υπουργό, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, βασικότερες πρόνοιες του σχεδίου είναι οι ακόλουθες:
● Εισαγωγή ενός συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
● Εισαγωγή και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
● Εισαγωγή συστήματος υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
● Εκσυγχρονισμός του συστήματος αξιολόγησης για μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών.
● Δημιουργία Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, για την κατάρτιση και αξιολόγηση όσων επιθυμούν να προαχθούν και να αναλάβουν καθήκοντα διοικητικού βοηθού διευθυντή, παιδαγωγικού συμβούλου, διευθυντή και σχολικού συμβούλου.
● Πρόταση για εισαγωγή νέου συστήματος αξιολόγησης για την προαγωγή των εκπαιδευτικών, με στόχο την επιλογή και προαγωγή των καταλληλότερων κατά θέση εκπαιδευτικών.
● Πρόβλεψη για μετεξέλιξη του επιθεωρητή σε σχολικό σύμβουλο.
● Εισαγωγή, για πρώτη φορά, συγκεκριμένου συστήματος και διαδικασίας για τις περιπτώσεις υπηρεσιακής ανεπάρκειας ή ακαταλληλότητας.
● Εισήγηση για ένα νέο σύστημα διοίκησης των σχολικών μονάδων, με βάση τους ρόλους/θέσεις που προνοούνται στην πρόταση του Υπουργείου.
Το τέλος της «αρχαιότητας»
Ένα από τα σημαντικότερα, ίσως, σημεία της πρότασης του Υπουργείου, είναι η κατάργηση της αρχαιότητας για σκοπούς προαγωγής των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, η αρχαιότητα παύει να είναι το κυρίαρχο κριτήριο για την ανέλιξη, έτσι ώστε το όλο σύστημα να γίνει πιο αξιοκρατικό.
Βάσει της πρότασης, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν από το όγδοο έτος υπηρεσίας τη δυνατότητα διεκδίκησης προαγωγής σε ανώτερη θέση.
Επιπρόσθετα, αποσυνδέεται η ανέλιξη των εκπαιδευτικών από την ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, με στόχο να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να παραμένουν στην τάξη.
Συγκεκριμένα, προτείνεται η καθιέρωση τριών διαφορετικών θέσεων ανέλιξης των απλών εκπαιδευτικών:
(α) ανώτερος εκπαιδευτικός
(β) παιδαγωγικός σύμβουλος
(γ) διοικητικός βοηθός διευθυντής