Ανησυχητικά είναι τα μαντάτα γύρω από τα έργα στον οδικό άξονα Αμβρακία – Άκτιο, ένα έργο που έως πριν λίγους μήνες προχωρούσε με ικανοποιητικό ρυθμό ωστόσο πλέον έχει βαλτώσει και τα μηνύματα είναι πέρα για πέρα ανησυχητικά.
Το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο (καθώς οι μεγάλοι άξονες έχουν για τα καλά παγώσει) που έμεινε να κατασκευάζεται στην Ελλάδα ,σε 4 διαφορετικές εργολαβίες από εταιρείες του τεχνικού ομίλου ΑΕΓΕΚ, αντιμετωπίζει πλέον ορατό κίνδυνο να μην συνεχιστεί παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρου Καλογιάννη.
Με δύο αποφάσεις του ο Σταύρος Καλογιάννης προχώρησε στην εξεύρεση ποσού 1,25 εκατ, ευρώ για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι που παραμένουν πολλούς μήνες απλήρωτοι ωστόσο ενδέχεται η απόφαση για τα 900.000 ευρώ να μην περάσει από το ελεγκτικό συμβούλιο. Όπως αναφέρει η εφημερίδα ΓΕΓΟΝΟΣ ακόμη κι αν όμως διατεθούν τα χρήματα αυτά χωρίς προσκόμματα και πάλι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν τέσσερις μήνες απλήρωτοι και φυσικά δεν είναι διατεθειμένοι να επιστρέψουν στα εργοτάξια. Θυμίζουμε ότι αποκλειστική ευθύνη για το γεγονός πως είναι απλήρωτοι φέρει η κατασκευάστρια εταιρεία καθώς το δημόσιο χρηματοδοτεί κανονικά το έργο.
Σύμφωνα εξάλλου με πληροφορίες πουδημοσίευσε η εφημερίδα «Γεγονός» κομβική ημερομηνία για τις περαιτέρω εξελίξεις είναι η 18η Οκτωβρίου. Είναι η ημέρα που λήγει η προθεσμία στην κατασκευάστρια εταιρεία να απαντήσει στην ειδική πρόσκληση που της έχει αποσταλεί και η οποία ουσιαστικά πρόκειται για ένα χρονικό περιθώριο στο οποίο καλείται να επιδείξει συγκεκριμένο έργο, συγκεκριμένη δηλαδή εκτέλεση εργασιών.
Σε περίπτωση που δεν καταφέρει η εταιρεία που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας-που επιχειρεί να λύσει μέσω δανειοδότησης την οποία έχει αιτηθεί και η οποία εκκρεμεί- να ανταποκριθεί εγκαίρως, τότε το υπουργείο θα προβεί στην υποκατάσταση του εργολάβου γεγονός πάντως που θα επιφέρει μεγάλη χρονική καθυστέρηση .
Σημειωτέον πως μέχρι τη διακοπή των εργασιών η πρόοδος του έργου ήταν σημαντική και επέτρεπε αισιοδοξία πως θα παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων και μάλιστα κάποια τμήματα (όπως το Σαμάρι-Λουτράκι) στις αρχές του 2013.
Τοπικοί φορείς (όπως ΤΕΕ και δήμος Ακτίου-Βόνιτσας) πιέζουν και το ξεπέρασμα των εμποδίων και σε κάθε περίπτωση είναι κρίμα να «παγώσει» αυτό το έργο σε αυτή τη συγκυρία, όταν μάλιστα σε αυτό επενδύονται προσδοκίες για καλύτερο αναπτυξιακό μέλλον της περιοχής. Πέραν των προφανών ωφελημάτων της μείωσης αποστάσεων από και προς πολλά μέρη της Δυτικής Ελλάδας.