Ασταμάτητη είναι η πτώση της κυκλοφορίας στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, όπου αντανακλάται η υφεσιακή πολιτική των τελευταίων χρόνων. Την ίδια στιγμή, το μέγεθος των...
κυκλοφοριακών φόρτων είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες βιωσιμότητας των οδικών αξόνων, καθώς ο αριθμός των διελεύσεων οχημάτων καθορίζει, μέσω των διοδίων, τα έσοδα των εταιρειών που λειτουργούν και συντηρούν τις εθνικές οδούς.
Σήμερα, σε σχέση με το 2009, οπότε καταγράφηκε στις εθνικές οδούς ο μεγαλύτερος αριθμός διελεύσεων, η πτώση αγγίζει -ενδέχεται να ξεπερνά- το 50% για το σύνολο των οχημάτων (επιβατικών και βαρέων). Κατά το εννεάμηνο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2012), στην Ολυμπία Οδό η κίνηση των Ι.Χ. οχημάτων υποχώρησε 14%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Και από το «peak» του 2009, κινήθηκαν 40% λιγότερα οχήματα στον υπό αναβάθμιση και κατασκευή αυτοκινητόδρομο 365 χιλιομέτρων από την Ελευσίνα έως την Τσακώνα.
Στο οδικό δίκτυο Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, η κυκλοφορία συρρικνώθηκε 15%, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2011. Σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, επειδή το πρώτο πεντάμηνο της συγκεκριμένης χρονιάς ο δρόμος ήταν κλειστός εξαιτίας της βραχόπτωσης στα Τέμπη. Ωστόσο, στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου το πρώτο εξάμηνο του 2011, συγκριτικά με τους έξι πρώτους μήνες του 2009, οι διελεύσεις μειώθηκαν 40% για τα Ι.Χ. και 8% για τα βαρέα οχήματα.
Στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδος (η υλοποίηση του οποίου θα επιτύχει τη σύνδεση Κεντρικής με τη Δυτική Ελλάδα) και στη Νέα Οδό (τμήμα Α/Κ Μεταμόρφωσης-Σκάρφεια & Αντίρριο - Ιωάννινα) η συνολική κυκλοφορία μειώθηκε το εννεάμηνο περίπου 15%. Το αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώνεται στο 35% από το 2009 έως και σήμερα.
Και η Εγνατία Οδός παρουσιάζει συνεχή μείωση κυκλοφορίας, η οποία διαμορφώθηκε στο -11%, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων για το 2011 του παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η πτώση υπήρξε μεγάλη και το εννεάμηνο του 2012, με τοπικούς παράγοντες να κάνουν λόγο για «έρημη οδό». Όσον αφορά στον οδικό άξονα της Αττικής Οδού, η κυκλοφορία από το 2009 έως το εννεάμηνο του 2012 συρρικνώθηκε σε ποσοστό 30% και μία από τις βασικότερες αιτίες εκτιμάται πως είναι η τιμή των καυσίμων, σε συνδυασμό με τη μείωση των εισοδημάτων των πολιτών.
κυκλοφοριακών φόρτων είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες βιωσιμότητας των οδικών αξόνων, καθώς ο αριθμός των διελεύσεων οχημάτων καθορίζει, μέσω των διοδίων, τα έσοδα των εταιρειών που λειτουργούν και συντηρούν τις εθνικές οδούς.
Σήμερα, σε σχέση με το 2009, οπότε καταγράφηκε στις εθνικές οδούς ο μεγαλύτερος αριθμός διελεύσεων, η πτώση αγγίζει -ενδέχεται να ξεπερνά- το 50% για το σύνολο των οχημάτων (επιβατικών και βαρέων). Κατά το εννεάμηνο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2012), στην Ολυμπία Οδό η κίνηση των Ι.Χ. οχημάτων υποχώρησε 14%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Και από το «peak» του 2009, κινήθηκαν 40% λιγότερα οχήματα στον υπό αναβάθμιση και κατασκευή αυτοκινητόδρομο 365 χιλιομέτρων από την Ελευσίνα έως την Τσακώνα.
Στο οδικό δίκτυο Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, η κυκλοφορία συρρικνώθηκε 15%, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2011. Σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, επειδή το πρώτο πεντάμηνο της συγκεκριμένης χρονιάς ο δρόμος ήταν κλειστός εξαιτίας της βραχόπτωσης στα Τέμπη. Ωστόσο, στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου το πρώτο εξάμηνο του 2011, συγκριτικά με τους έξι πρώτους μήνες του 2009, οι διελεύσεις μειώθηκαν 40% για τα Ι.Χ. και 8% για τα βαρέα οχήματα.
Στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδος (η υλοποίηση του οποίου θα επιτύχει τη σύνδεση Κεντρικής με τη Δυτική Ελλάδα) και στη Νέα Οδό (τμήμα Α/Κ Μεταμόρφωσης-Σκάρφεια & Αντίρριο - Ιωάννινα) η συνολική κυκλοφορία μειώθηκε το εννεάμηνο περίπου 15%. Το αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώνεται στο 35% από το 2009 έως και σήμερα.
Και η Εγνατία Οδός παρουσιάζει συνεχή μείωση κυκλοφορίας, η οποία διαμορφώθηκε στο -11%, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων για το 2011 του παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η πτώση υπήρξε μεγάλη και το εννεάμηνο του 2012, με τοπικούς παράγοντες να κάνουν λόγο για «έρημη οδό». Όσον αφορά στον οδικό άξονα της Αττικής Οδού, η κυκλοφορία από το 2009 έως το εννεάμηνο του 2012 συρρικνώθηκε σε ποσοστό 30% και μία από τις βασικότερες αιτίες εκτιμάται πως είναι η τιμή των καυσίμων, σε συνδυασμό με τη μείωση των εισοδημάτων των πολιτών.
thestival.gr