tromaktiko: Ερώτηση της βουλευτού Α΄ Πειραιά Μ. Ρεπούση για την ανάγκη υποστήριξης της λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Ερώτηση της βουλευτού Α΄ Πειραιά Μ. Ρεπούση για την ανάγκη υποστήριξης της λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων



από το Γραφείο Τύπου
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, με την υιοθέτηση του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α΄, 24.05.2011) καθορίστηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, η εφαρμογή του ανωτέρω νόμου δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, είτε γιατί ορισμένες από τις διατάξεις του δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί – όπως, λ.χ. η καταβολή ειδικού επιδόματος στους εκπαιδευτικούς –, είτε γιατί δεν έχουν προωθηθεί μέχρι στιγμής οι απαραίτητες συμπληρωματικές ρυθμίσεις που θα στήριζαν διοικητικά το έργο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Επιπλέον, μία από τις ρυθμίσεις του συγκεκριμένου νόμου, η οποία αφορούσε στην τροποποίηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου (άρθρο 48, παρ. 7), έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων αυτών αφού η κατά περίπου 40% αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών έχει δυσχεράνει την επαρκή εκτέλεση των πολλαπλών καθηκόντων τους.

Επίσης, παρατηρήθηκε μεγάλη καθυστέρηση ως προς την έκδοση εγκυκλίου αναφορικά με τον ορισμό των πρόσθετων μορίων και των προϋποθέσεων χορήγησής τους στους διευθυντές, υποδιευθυντές και λοιπούς εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για την πλήρωση των θέσεων στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης μετά από επιτυχή αξιολόγηση όπως προβλέπει ο Νόμος 4072/2012 (ΦΕΚ 86 Α), αφού η συγκεκριμένη εγκύκλιος ανακοινώθηκε μόλις στις 25 /10/2012, ενώ δεν έχει ακόμη οριστεί νέος πρόεδρος στη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.

Λαμβάνοντας υπόψη:

- τις αυξημένες υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων σχολείων, αφού στο εκπαιδευτικό έργο τους συμπεριλαμβάνονται επιπρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην προαγωγή της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας, όπως η λειτουργία ομίλων και τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και η σύνδεση με τα ΑΕΙ και άλλους φορείς (με δράσεις που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την πραγματοποίηση δειγματικών διδασκαλιών, την πρακτική άσκηση φοιτητών, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, τον θεσμό του μέντορα, κτλ.) και

- την ανάγκη διευκόλυνσης και έμπρακτης υποστήριξης του δύσκολου και απαιτητικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων τα οποία συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν παιδείας υψηλής ποιότητας,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Με ποιους τρόπους σχεδιάζει να παρέμβει προκειμένου να διασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α΄, 24.05.2011) ούτως ώστε τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα;

2. Αντιμετωπίζει θετικά το ενδεχόμενο συνυπολογισμού των επιπρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (“σταθμισμένο ωράριο”); Εάν ναι, προτίθεται να προχωρήσει άμεσα στην έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, δεδομένου ότι στον νόμο 3966/2011 προβλέπεται η δυνατότητα τροποποίησης του διδακτικού ωραρίου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (άρθρο 48, παρ. 7); Να σημειωθεί ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ορισθεί το ακριβές διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών διότι συνδέεται άμεσα με την πρόσφατα εκδοθείσα εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 132732/Δ1, 25.10.12) με την οποία προχωράει μεν η αξιολόγηση, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί ακόμη ο αριθμός των θέσεων επί θητεία για τις οποίες θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων.

3. Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η πλήρωση των λειτουργικών κενών των σχολείων – συμπεριλαμβανομένης και της διοικητικής τους στελέχωσης – καθώς και η τοποθέτηση νέου προέδρου στη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων;

4. Πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται η διάταξη του νόμου 3966/2011 (άρθρο 44, παρ. 5) η οποία ορίζει την διεξαγωγή εξετάσεων ή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων;
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!