Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαδικτύου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, διοργάνωσε, το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα των υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (επιχείρηση προς καταναλωτή) είναι ιδιαίτερα αυξητική το 2012, όποτε 1,9 εκατ. Έλληνες συνολικά αγόρασαν on-line προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δισ. ευρώ και έκαναν κατά μέσο όρο, ετησίως, 20 αγορές μέσω του διαδικτύου, συνολικής αξίας 1.600 ευρώ.
Το σημαντικό βρίσκεται στους δείκτες μέτρησης της on-line αγοράς, όπου παρατηρείται αύξηση το 2012 κατά 25-35%, ενώ στις συνολικές αγορές η αύξηση ήταν πάνω από 50%, σε σχέση με το 2011.
Η μεγάλη σημασία του διαδικτύου για τις αγορές καταγράφεται, επίσης, από την τάση ότι οι on-line καταναλωτές για το 50% των αγορών τους, που πραγματοποίησαν το 2012 σε φυσικά καταστήματα, είχαν ψάξει και συγκρίνει προϊόντα και είχαν κάνει έρευνα αγοράς στο ίντερνετ πριν προχωρήσουν στην αγορά.
Όσον αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράσθηκαν on-line το 2012, παρατηρείται ένα μεγάλο εύρος κατηγοριών, που είναι στοιχείο πλέον της ωριμότητας της ελληνικής αγοράς.
Πρωταθλητές όμως βγήκαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (από την 3η στην 1ηθέση), που συνδυάζουν με την επιτυχή λειτουργία πολύ επαγγελματικών on-line ταξιδιωτικών πρακτορείων, που προσφέρουν πλέον εντός και εκτός Ελλάδος ολοκληρωμένες υπηρεσίες.
Σημαντική άνοδο δείχνει να έχουμε στα είδη ένδυσης και υπόδησης (από την 10ηστην 5η θέση), λόγω των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών για αγορά επώνυμων, αλλά, ταυτόχρονα, φθηνών προϊόντων, που ήδη προσφέρουν αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα πλέον στην κατηγορία αυτή.
Όσον αφορά τις τρεις μεγάλες κατηγορίες αγορών, τα φυσικά προϊόντα έχουν την πρωτιά, με τις υπηρεσίες να έρχονται δυναμικά δεύτερες, λόγω του τουρισμού και της εμφάνισης των νέων υπηρεσιών, και τα ψηφιακά προϊόντα, με αρκετή διαφορά, στην τρίτη θέση.
Για την αξία των αγορών, επισημαίνεται ότι τα 2/3 των χρημάτων ξοδεύονται σε προϊόντα/υπηρεσίες τεχνολογίας και τουρισμού και μόνο το 1/3 σε όλες τις άλλες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Το ενδιαφέρον είναι ότι πλέον ο Έλληνας online καταναλωτής αναφέρει όλες τις μεταβλητές επιλογών, που ανήκουν στις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες θεμάτων, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη στην ανάπτυξη ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος, που είναι η ασφάλεια/πιστοποίηση, το γρήγορο και εύχρηστο site, η εξυπηρέτηση και «επωνυμίας» (branding).
Παρόλα αυτά, τα 2/3 αναφέρουν ότι πολύ πιθανόν να αγόραζαν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ακόμα και αν δεν κάλυπτε τα παραπάνω κριτήρια, αλλά είχε χαμηλές τιμές και πολλές προσφορές. Αυτό είναι χαρακτηριστικό των εθνικών οικονομιών σε ύφεση.
ysterografa.gr