Αυτό προκύπτει από στοιχεία της Εθνική́ς Διεπαγγελματικής Οργά́νωσης Αμπέ́λου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).
Στο περιβάλλον οικονομικής κρίσης που βρίσκεται η Ελλάδα, «ο κλάδος του κρασιού έχει αποδείξει τη δυνατότητα συνεννόησης και συντονισμένης προσπάθειας μεταξύ των μελών του. Το ελληνικό κρασί τα τελευταία χρόνια έχει κάνει αξιοσημείωτα ποιοτικά άλματα προς τα πάνω, κερδίζοντας πολυάριθμες διακρίσεις στο εξωτερικό, κατορθώνοντας να αναδειχθεί σε πρεσβευτή της δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, που μπορεί να αποτελέσει μοχλό εξόδου από την κρίση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), Σωτήρης Ιωάννου.
Την τελευταία πενταετία, ο ελληνικός κλάδος του κρασιού, μέσω της ΕΔΟΑΟ, κινείται δυναμικά και συντονισμένα με στόχο την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Ήδη, από το 2009, η ΕΔΟΑΟ επένδυσε στην εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ εξωστρεφούς προσανατολισμού για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί (την εθνική οινική μάρκα), αποτελώντας τον πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα ελληνικό επαγγελματικό κλάδο που έχει καταρτίσει με συλλογικές διαδικασίες ένα στρατηγικό σχέδιο, πρότυπο συνεργασίας για τα ελληνικά δεδομένα.
Το 2010 η ΕΔΟΑΟ, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Προώθησης Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), εξασφάλισε 7 εκατ. ευρώ, από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (ΚΟΑ) του αμπελοοινικού τομέα. Μαζί ξεκίνησαν την υλοποίηση του εν λόγω στρατηγικού σχεδίου, η οποία συνεχίζεται και περιλαμβάνει κινήσεις προώθησης για αύξηση αναγνωρισιμότητας και πωλήσεων στις διεθνείς αγορές στόχους: ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς και από το 2013 η Κίνα.